TV kabel naar zolder vervangen

Pagina: 1
Acties:

• Roland_EM25
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-02 10:23

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Topicstarter
Hallo allemaal!

Ik zit met het volgende, ik heb momenteel een coax kabel naar boven lopen +-15m. De kwaliteit is redelijk, maar moet zeker beter kunnen. Ik heb onlangs voor de tv beneden, een afstand van +- 3 meter, de coax kabel vervangen door een zogenaamde "SAT-kabel" met F-connectoren.
De kwaliteit is hierdoor drastisch vooruit gegaan, het is gewoon kraakhelder.

Deze SAT kabel is echter wel iets dunner dan de normale coax kabel, dus mijn vraag is:

als ik de huidige (bouwmarkt) coax kabel vervang door een goede SAT kabel met f-konnektoren, zie ik dan een verbetering in de beeldkwaliteit?

Waarom ik voornamelijk nog zo twijfel, is de dikte van deze kabels, zijn deze dan wel goed genoeg geisoleerd??

Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4

Verwijderd

In dit segement kom je eigenlijk nog al snel uit op de kabels en connectoren van Hirschmann.

Voorbeeld: http://www.allekabels.nl/...nele-Coax-Kabel-Voor.html

Hier kun je dan F-connectoren "aanschroeven" of de haakse connectoren m/f van Hirschmann. Allemaal iets duurder, maar via internet net zo duur als de mindere kwaliteit bij de bouwmarkt ;-)

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
En als je dan nogsteeds ruis hebt boven zou je er nog een signaalversterker van Hirschmann tussen kunnen zetten.

• Roland_EM25
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-02 10:23

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Topicstarter
Bedankt voor de informatie! Ik heb de kabel bij de online winkel besteld, ik kende deze nog niet, erg handig moet ik zeggen! :)

Nog één vraagje, ik wil om alles mooi af te werken een aansluitpunt op de muur monteren, nou heb ik ivm de mediabox een retourgeschikte verdeler, maar nou zag ik dat je ook retourgeschikte "muuraansluitpunten" hebt, dit lijkt mij onzin, omdat dit toch helemaal niets uitmaakt?

Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02 18:34
uhm... daar twijfel ik aan... ik denk dat er wel een verschil zit in muuraansluitpunten... zal wel een filter in verschillen.
ik heb een tijd geleden gewoon bij de upc winkel in rotterdam een kabel gehaald (10m voor 20 euro, type C12). gaf direct een stuk beter signaal, zowel voor analoge tv als digitale tv (signaalsterkte en kwaliteit dan, beeld viel voorheen wel eens weg). bedenk wel dat je na een splitter eigenlijk maar een 10meter kabel mag gebruiken, omdat het signaal anders te zwak wordt. Dit hangt natuurlijk ook af van de kabel. Zonder splitter mag je een lengte van 15m gebruiken

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:48
Bij elektronica-online.nl is de kabel nog een stuk goedkoper trouwens. Alles eigenlijk wel, vergeleken met allekabels.nl. Tenzij ik naar de groothandel stap, bestel ik altijd daar.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Pagina: 1