Ati 3870 Problemen met Blu Ray

Pagina: 1
Acties:

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-05 16:46
Dag mede GoT'ers, ik zit met een klein probleempje. Heb voor iemand een computer in elkaar gezet met daarin een 3870 en een blu ray brander. Nu gaat het fout als diegene een blu ray af wil spelen. Of hij krijgt beeld met blokkjes erin (ik denk dat de film niet goed refreshed wordt) of als ik hardware acceleration aanzet in powerDVD, krijgt hij helemaal zwart beeld.

De schermen staan als volgt:
Pioneer Plasma op FullHD via HDMI
Acer 1280 x 1024.

Video alleen nog geprobeerd op de acer.

Met DVD's gaat het overigens gewoon perfect. Heb de nieuwste ATI drivers ook geprobeerd.

Ik denk zelf dat hardware acceleration aan moet staan maar ik snap niet waarom hij dan zwart beeld geeft. Dus als iemand een idee heeft?

thnx in advance

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Acer 1280 x 1024.
Dit riekt naar een 17" of 19" TFT scherm, ik denk dat de kans heel erg klein is dat deze de (verplichte) HDCP encryptie van BluRay ondersteunt.
Je Pioneer plasma met HDMI zou dit wel moeten kunnen, probeer het daar maar eens op uit.

• MrFl0ppY
Madshark schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 17:34:
[...]

Dit riekt naar een 17" of 19" TFT scherm, ik denk dat de kans heel erg klein is dat deze de (verplichte) HDCP encryptie van BluRay ondersteunt.
Je Pioneer plasma met HDMI zou dit wel moeten kunnen, probeer het daar maar eens op uit.
Is dit werkelijk verplicht voor een scherm? De videokaart ondersteund het wel iig.

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-04 09:59
Je moet een volledig HDCP-capable pad van begin tot het einde hebben.

Pentaxiaan

• GetaGrip
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-05 21:30

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

MrFl0ppY schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 13:23:
Dag mede GoT'ers, ik zit met een klein probleempje. Heb voor iemand een computer in elkaar gezet met daarin een 3870 en een blu ray brander. Nu gaat het fout als diegene een blu ray af wil spelen. Of hij krijgt beeld met blokkjes erin (ik denk dat de film niet goed refreshed wordt) of als ik hardware acceleration aanzet in powerDVD, krijgt hij helemaal zwart beeld.

De schermen staan als volgt:
Pioneer Plasma op FullHD via HDMI
Acer 1280 x 1024.

Video alleen nog geprobeerd op de acer.

Met DVD's gaat het overigens gewoon perfect. Heb de nieuwste ATI drivers ook geprobeerd.

Ik denk zelf dat hardware acceleration aan moet staan maar ik snap niet waarom hij dan zwart beeld geeft. Dus als iemand een idee heeft?

thnx in advance
Als je perse op de Acer ook wilt kijken, probeer anyDVD HD eens, deze haalt het HDCP gebeuren ertussen uit en maakt het mogelijk om via vga/dvi films te kijken.

GetaGrip is net een mens.......

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:05

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
GetaGrip schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 08:21:
[...]

Als je perse op de Acer ook wilt kijken, probeer anyDVD HD eens, deze haalt het HDCP gebeuren ertussen uit en maakt het mogelijk om via vga/dvi films te kijken.
DVI kan ook HDCP hoor (zolang het maar ingebouwd is in het scherm). Mijn 26" Acer AL2623W scherm heeft HDCP support op de DVI poort namelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door BiG-GuY op 12-03-2008 09:52 ]

Home Assistant Configuratie V&A

• MrFl0ppY
GetaGrip schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 08:21:
[...]

Ja dat ik ook. AnyDVD HD heb ik daarom ook geinstalleerd. De AACS is daarmee wel uitgeschakeld maar ik ondervindt nog steeds problemen met de video/audio. Is er eigenlijk wel een goede vervanger voor powerDVD als het aankomt op Blu Ray?

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
MrFl0ppY schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 12:04:
[...]

Ja dat ik ook. AnyDVD HD heb ik daarom ook geinstalleerd. De AACS is daarmee wel uitgeschakeld maar ik ondervindt nog steeds problemen met de video/audio. Is er eigenlijk wel een goede vervanger voor powerDVD als het aankomt op Blu Ray?
AACS is geen HDCP. HDCP is een encryptie tussen videoprocessor en display. Volgens Bluray (en HD-DVD) norm is deze verplicht.
Test het anders eens op je HDMI TV.

• GetaGrip

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

MrFl0ppY schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 12:04:
[...]

Oke... en wat voor verversingssnelheid draai je dan?- 50/60/25 etc. want dat vertel je dus niet.

Edit: klein linkje te info

[ Voor 9% gewijzigd door GetaGrip op 12-03-2008 14:34 . Reden: xtra info ]

• MrFl0ppY
60hz. Kan helaas zo 1,2,3 niet proberen op de tv omdat ik op een afstandje woon en diegene er de ballen verstand van heeft. Maar thnx iig voor de tips. Wist niet waar het aan kon liggen

• GetaGrip

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

MrFl0ppY schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 15:53:
60hz. Kan helaas zo 1,2,3 niet proberen op de tv omdat ik op een afstandje woon en diegene er de ballen verstand van heeft. Maar thnx iig voor de tips. Wist niet waar het aan kon liggen
Je krijgt nog meer verplicht leesvoer, hahaha lijkt wel huiswerk :+ - maar dit maakt wel een hoop duidelijk voor jouw probleem en ter info PAL moet op 50Hz staan, maar dat wordt duidelijk door onderstaande links.

http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=173940

http://www.high-techproductions.com/pal,ntsc.htm

Hoop dat je d'r aan uitkomt

Pagina: 1