Toon posts:

Vraagje over full hd

Pagina: 1
Acties:
  • 503 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede tweakers.

ik ben geen hardcore tweaker want anders had ik deze vraag niet gesteld.

Mijn vraag:

welke video kaart heb ik nodig om FULL HD van mijn pc over te brengen naar mijn full hd tv?
en waarmee moet allemaal rekening gehouden worden?

graag merk en als het kan prijs?

want ik wil namelijk mijn fullhd tv als beeldscherm gaan gebruiken.

Hoop op behulpzame reacties.
Alvast bedankt.

Groeten!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Dit is lang niet alleen afhankelijk van je videokaart, maar van je systeem in z'n geheel. Is je harddisk te traag om de videogegevens op de juiste snelheid te leveren, dan gaat je beeld schokken. Is je CPU te traag, dan heb je last van hetzelfde probleem. En last but not least, ja, je hebt ook een aardige videokaart nodig als je je CPU wilt ontzien.

Er is geen kant-en-klaar antwoord te bedenken op je vraag zonder meer informatie over je systeem, en zelfs dan is wat meer eigen inzet wenselijk. Wat heb je zelf al gevonden over het afspelen van Full-HD-materiaal vanaf je PC, en waarom kwam je hier niet uit?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

Wat ben je van plan te gaan draaien?
mkv, avi, wmv, mpeg? Niet elke codec kan zomaar hardwarematig versneld worden.
ja, ik weet. avi en mkv zijn containers

Ik zou zeggen koop een snelle cpu (elke moderne dualcore cpu) en dan is de videokaart niet van belang.

[ Voor 10% gewijzigd door job op 11-03-2008 13:24 ]

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 00:59
De grote tv-out FAQ

Kan je echt een heel eind mee komen denk ik ;)

Vaak hebben nieuwere HD-TV's wel een DVI/HDMI ingang, daarmee kun je de graka verbinden met je TV. Wordt in je PC herkent als 2de scherm, dus alleen even resolutie goed zetten (als dat al niet aumagisch gebeurt) en dat filmpje afspelen maar.

@ boven mij: de rest is inderdaad ook belangrijk ja.

[ Voor 7% gewijzigd door Bitage op 11-03-2008 13:26 ]

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:05

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Je kunt het beste voor een instapper kaart gaan dan. Van ATI. Bijvoorbeeld de HD2400Pro, of HD3450.

Waarom ATI en niet Nvidia: ATI heeft UVD, wat een betere beeldkwaliteit geeft. En hij bied ondersteuning voor Hardware Decoding van videobestanden. Als je de juiiste tools/settings gebruikt voor het afspelen. Kun je 1080p video afspelen met 0-2% CPU gebruik :).

Nvidia's techniek is minder efficient.

Het merk van de kaart zelf maakt minder uit. Sapphire gebruikt reference design (precies zoals ATI het ontworpen heeft)
ASUS past meestal wat dingetjes aan (zoals alternatieve koeling) en geeft wat extra software erbij vaak.

Home Assistant Configuratie V&A

• Marando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-05 12:32

Marando

Muziekje?

Hoi!

Heel veel moderne videokaartjes zullen aan je wensen voldoen.

Zover ik weet is een geforce 8600GT(s) al voldoende om prima full-hd te kijken op je prachtige TV.
De GF8800GT(S) met 512MB videogeheugen (dus met een G92 GPU) is natuurlijk ook een geweldig goeie kaart voor dit werk, met als bonus dat je er ook nog leuk mee kan gamen!!

Maar je krijgt vast nog veel reacties met heel veel tips.

Persoonlijk denk ik dat je heel veel kan vinden op dit forum met de search functie en zullen er vast wel een aantal leden zijn die daar over beginnen te zeuren.

Mijn advies: 8800GT (zodat je ook lekker kan gamen!)

Edit: ook met de 8800GT heb je vrijwel geen CPU hit bij het kijken naar 1080P filmpjes! (wordt vrijwel geheel in de GPU geregeld)

[ Voor 9% gewijzigd door Marando op 11-03-2008 13:29 ]

• Eindhoven657
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-05-2025
BiG-GuY schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 13:26:
Je kunt het beste voor een instapper kaart gaan dan. Van ATI. Bijvoorbeeld de HD2400Pro, of HD3450.

Waarom ATI en niet Nvidia: ATI heeft UVD, wat een betere beeldkwaliteit geeft. En hij bied ondersteuning voor Hardware Decoding van videobestanden. Als je de juiiste tools/settings gebruikt voor het afspelen. Kun je 1080p video afspelen met 0-2% CPU gebruik :)
Wat een stierenschijt:
http://arstechnica.com/jo...are.media/decoding4-1.jpg
Daar zie ik toch echt iets anders.....

Het hele verhaal staat hier:
http://arstechnica.com/ne...ayback-ati-vs-nvidia.html

Lees die test maar eens door.

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 00:59
Mijn advies: 8800GT (zodat je ook lekker kan gamen!)

Edit: ook met de 8800GT heb je vrijwel geen CPU hit bij het kijken naar 1080P filmpjes! (wordt vrijwel geheel in de GPU geregeld)
ATi geeft toch wat beter kwaliteit en ik vind het prijsverschil tussen een 2400Pro en een 8800GT toch best fors. Bovendien zijn multimediabakkies meestal niet de beste game bakken (budget C2D, 1GB ram, goedkoop mobo volstaan prima).
Neemt niet weg dat een 8800GT een mooie kaart is hoor, maar imo niet echt prijsefficient ;)

• Eindhoven657
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-05-2025
Bitage schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 13:32:
[...]

ATi geeft toch wat beter kwaliteit en ik vind het prijsverschil tussen een 2400Pro en een 8800GT toch best fors. Bovendien zijn multimediabakkies meestal niet de beste game bakken (budget C2D, 1GB ram, goedkoop mobo volstaan prima).
Neemt niet weg dat een 8800GT een mooie kaart is hoor, maar imo niet echt prijsefficient ;)
Wat een beroerd advies....
Een Nvidia 8500 kan dit ook hoor....
Ga je de goedkoopste ATi vergelijken met een dure Nvidia... 8)7

En die betere beeldkwaliteit hebben ze sinds de 8XXX series van Nvidia er zijn niet meer....

Valt me steeds meer op dat iedereen elkaar hier maar na blaat.... Eigen meningen zijn tegenwoordig ver te zoeken.....

[ Voor 8% gewijzigd door Eindhoven657 op 11-03-2008 13:37 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
* Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *

Zoals in bovenstaande link te lezen is is het de bedoeling dat je eerst zelf op zoek gaat voordat je een topic opent. Met betrekking tot je vraag is er genoeg te vinden, ga daar dus eerst even naar op zoek :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.