Acer laptop Crap [ nu al 5 keer retour]

Pagina: 1
Acties:

• niekosniekos
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-01 14:40
Beste,

2.5 jaar geleden dacht ik koop een goede laptop de acer 1690. toen der tijd 1400 euro, maar de beste in zijn soort. Na 3maanden begonnen de problemen. Het beeldscherm vertoonde vage plekken. Opgestuurd naar Acer via de mediamarkt en die heeft hem gerepareerd en naar 2.5 maand was de laptop weer terug. Ik dacht oke problemen zijn over. Maar kort daarna gebeurd het nog een keer voor precies hetzelfde dit maals ook binnen de garantie. (het beeldscherm was stuk, en dit kon niet door mij gekomen zijn, productfout). Daarna 4 maand buiten de garantie een coulance verzoek ver stuurd omdat het beeldscherm weer niet werkte en de zelfde problemen er weer waren. Ze hebben dit toen geaccepteerd en hij is weer retour gegaan. Om vervolgens. binnen de garantie van het nieuwe scherm hem weer op te sturen om dat dat scherm ook al weer stuk was. En nu.

doet me scherm weer helemaal niks, Ik heb een brief gestuurd aan Acer dat ik het onacceptabel vindt dat een product van 1400 euro binnen 2.5 jaar al zo vaak stuk en gerepareerd is.
Ik krijg zonder een instructie zomaar RMA nummer, heb hem retour gestuurd, ik heb gebeld naar de klantenservice hoe en wat, daar is mij verteld dat hij GRATIS gerepareerd zal worden. opeens zag ik bij mijn status van de reparatie de status staan : wacht op goedkeuring van klant om vervolgens 4dagen later daadwerkelijk een email te ontvangen met de kosten:
360 euro. Hoef het niet te betalen. Maar vind het zo raar dat die helpdeskmedewerker zegt dat hij klaarstaat voor gratis reparatie om vervolgens zon dikke rekening te krijgen.
En als ik dus NIET betaal een niet gerepareerde laptop terug krijg.

Hoe en wat kan ik nu het beste reageren?

alvast bedankt!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Geckoo

Good news, everyone!

heb jij een naam van die helpdsk medewerker?
en heb jij ook schriftelijk bewijs dat hij had gezegd dat hij het zou gratis repareren?

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

@TS:

Je schrijft "Hoeft het niet te betalen" (volledige zinnen maken het lezen wel makkelijker overigens) .. dus is er, behalve dat de laptop voor de 5e keer kapot is, toch geen probleem?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• niekosniekos
tazzman schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 12:23:
@TS:

Je schrijft "Hoeft het niet te betalen" (volledige zinnen maken het lezen wel makkelijker overigens) .. dus is er, behalve dat de laptop voor de 5e keer kapot is, toch geen probleem?
Ja sorry voor de halve zinnen

Ja ik bedoel meer; ik hoef het niet te betalen natuurlijk.
Maar dan krijg ik mijn laptop terug waar ik niks mee kan!
Want beeldscherm doet het niet meer.

Nee ik heb overigens geen schriftelijk bewijs, maar die helpdeskmedewerker zei dat het in het systeem stond. :?

[ Voor 14% gewijzigd door niekosniekos op 11-03-2008 12:31 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

dit gaat over garantieafhandeling, daarom verplaats ik hem naar SG :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• niekosniekos
ok

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Maar om het verhaal duidelijk te krijgen.

De laptop is nu voor de 4e keer kapot in 2,5 jaar tijd. Elke keer gaat het scherm kapot.
De laptop is nu voor RMA aangeboden waarna je ze opgebelt hebt en ze je hebben verteld dat ze de laptop kostenloos repareren.
Bij je reparatiestatus staat nu "wachten op akkoord klant" en via de mail heb je een rekening gekregen van 360 euro, maar die hoef je niet te betalen (want de reparatie is gratis?)

Heb je al gebelt hoe het zit? Je zegt namelijk:
[qoute]
En als ik dus NIET betaal een niet gerepareerde laptop terug krijg.
[/quote]
Waar ik uit haal dat je ze al weer gesproken hebt.

Mocht dat niet zo zijn dan zou ik toch eerst eens bellen. Misschien is dat mailtje een foutje en hebben ze de laptop al gerepareerd.

Verder mag je verhaal wel wat duidelijker zijn,

[ Voor 19% gewijzigd door Gisae op 11-03-2008 13:19 ]

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• niekosniekos
okej ik heb zojuist gebeld, ze zeggen nu dat de diagnose gratis was en dat de reparatie indien ik akkoord ga (dat ze hem dus repareren), 360 euro kost.
Dus of ik krijg hem gerepareerd terug en ben ik 360 euro lichter, of ongerepareerd en geen kosten en ik zit met een kapotte laptop.

[ Voor 5% gewijzigd door niekosniekos op 11-03-2008 13:36 ]

Verwijderd

niekosniekos schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 13:35:
okej ik heb zojuist gebeld, ze zeggen nu dat de diagnose gratis was en dat de reparatie indien ik akkoord ga (dat ze hem dus repareren), 360 euro kost.
Dus of ik krijg hem gerepareerd terug en ben ik 360 euro lichter, of ongerepareerd en geen kosten en ik zit met een kapotte laptop.
Wanneer heb je voor het laatst een nieuw scherm gehad?

• niekosniekos
op
26-jun-2007

[ Voor 65% gewijzigd door niekosniekos op 11-03-2008 13:41 ]

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-01 02:48

alienfruit

the alien you never expected

Er zijn altijd wel maandagmorgen machines in omloop en niet alleen bij Acer ook andere merken.

• reddevil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-10-2025
Brief opstellen met eigenlijk wat je ons hier verteld en dan naar Acer sturen en kijken wat ze doen.

Trouwens: eigenlijk moet je naar de mediamarkt en niet naar Acer gaan, want je hebt de laptop daar gekocht en niet bij Acer. Mediamarkt is verantwoordelijk voor de maandagochtend laptop.

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
alienfruit schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 15:55:
Er zijn altijd wel maandagmorgen machines in omloop en niet alleen bij Acer ook andere merken.
Maar om hem dan 4 maal te herstellen op maandagmorgend is misschien wel een beetje overdreven niet?

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik zou een brief naar de mediamarkt sturen waar je het hele probleem uitlegt. Hierbij vermeld je dat je van zo'n apparaat mag verwachten dat het een aantal jaar mee gaat en dat hij in 2,5 jaar al 4 maal kapot is geweest.

Daarbij stel je dat je verwacht dat hij kostenloos gerepareerd word en dat je vanaf dat moment minstens een jaar garantie wil hebben.

Bij een laptop van € 1400,- mag je toch minstens verwachten dat hij een jaar ( hardwarematig ) achter elkaar foutloos werkt. Tuurlijk kan het voorkomen dat je een slechte laptop krijgt, maar die hoort dan gewoon vervangen te worden door een correct werkend exemplaar. Doordat het scherm al 4 maal kapot is gegaan is er blijkbaar structureel wat fout met die schermen/aansturing van het scherm

Als hun hier niet op in gaan zou ik ( als je dat hebt ) je rechtsbijstand inschakelen of proberen de koop alsnog te ontbinden ( Je hebt tenslotte niet gekregen waar je voor betaald hebt ). Ik zou er ieder geval nooit mee akkoord gaan om de € 360,- reparatie kosten te betalen.

[ Voor 5% gewijzigd door Woy op 11-03-2008 17:01 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• niekosniekos
heb ze nog keer een fax gestuurd.
met nog maar keer een omschrijving van het probleem en dat ik dus zeer ontevreden ben etc.

en dat een product maar 3 keer terug mag voor het zelfde defect.
etc en nu al 5 keer is !

[ Voor 10% gewijzigd door niekosniekos op 14-03-2008 14:54 ]

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:58

Yor

Yor1313#2571

Tja, kijk hier maar waarom ik dus geen Acer zal kopen of zal aanraden aan vrienden.

Ook kun je er misschien nog wat legal stuff uitvissen wat je kan helpen.

Ikzelf denk dat Acer zijn graka aansturing/koeling niet op orde had in een bepaalde serie en dat jij ook hiervan het slachtoffer bent.,...

http://yor.minitroopers.com

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-01 02:48

alienfruit

the alien you never expected

Tja, andere merken zijn net zo slecht. Ik heb momenteel liever een HP of Acer dan mijn Apple notebook... Bij de eerder genoemde rakkers krijg je iig nog fatsoenlijk garantie :(

• niekosniekos
gewoon een schijt ding ,
ik wacht op hun reactie van de brief.
Pagina: 1