[XS4ALL] mailstoringen

Pagina: 1
Acties:

• Merijn70
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-11 13:59
Vandaag wederom storingen met de e-mail hier in Badhoevedorp. Dit gebeurt zo'n 1 keer per maand en als ik XS4ALL bel en na zeer lang wachten aan de lijn krijg hebben ze geen oplossing. Mail via een andere provider loopt wel gewoon binnen. Op de site van XS4ALL worden deze storingen niet vermeld terwijl de wachtrij van de helpdesk wel heel snel groot wordt. Vraag me af of mede tweakers dit ook constateren. Overigens is tijdens het typen van dit bericht de storing blijkbaar weer verholpen, de mail heeft er ongeveer een uur uit gelegen.

Daar de website van XS4ALL op dit punt niet betrouwbaar lijkt vraag ik jullie hier mail gerelateerde storingen bij XS4ALL te melden.

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:13

samo

yo/wassup

Kan je dan ook in je headers de vertraging zien? Wat gebeurt er dan? Ik heb namelijk nergens last van.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• Merijn70
samo schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 12:06:
Kan je dan ook in je headers de vertraging zien? Wat gebeurt er dan? Ik heb namelijk nergens last van.
Ondertussen loopt hij al weer, ik zal de volgende keer mezelf een mailtje sturen zodat ik de vertraging kan bekijken. Ben toch erg benieuwd of andere tweakers ook problemen met de mail hadden.

• Merijn70
Op dit moment lukt het wederom niet mail op te halen, ook verzenden gaat niet. Iemand anders met een XS4ALL account hier nu ook last van?

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Welke POP en SMTP servers gebruik je? Misschien dat je daar de verkeerde hebt staan.

• Merijn70
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 11:45:
Welke POP en SMTP servers gebruik je? Misschien dat je daar de verkeerde hebt staan.
inkomende: pop.xs4all.nl
uitgaande: smtp.xs4all.nl

pingen naar pop.xs4all.nl en smtp.xs4all.nl gaat wel gewoon goed

ondertussen toch maar weer contact met XS4ALL, hopen dat ze het nu kunnen oplossen

[ Voor 23% gewijzigd door Merijn70 op 14-03-2008 12:15 ]

Verwijderd

Is weer online
Ook de webmail pagina was niet te bereiken

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-07 21:05

BachW

Tweaker in Noorwegen

Nooit last van gehad. Vandaag aantal keer de webmail bezocht. Al 5 jaar klant.

BOINC stats

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Hier al een jaar of 4 klant, nooit geen problemen gehad met XS4ALL. Laatst had ik inderdaad wel een keer dat webmail.xs4all.nl even weg was, maar dat was binnen een paar minuten wel weer opgelost.

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

• Merijn70
Twee keer ruim 50 minuten aan de lijn gehangen met de helpdesk van XS4ALL (voornamelijk in de wachtrij :X ) maar ze kunnen het probleem niet vinden. Ik heb nu op aanraden van de 2e lijns helpdesk medewerker de secure SMTP & POP server ingesteld op mijn werkstation. Maar kijken wat er gebeurt bij de volgende storing.

Ben zelf sinds 1996 klant geweest maar heb dit soort problemen nooit gehad.

Verwijderd

Idem, hier ook wel eens last van. Incidenteel had ik last van vertraging, maar wat me vaker gebeurde was dat ik moeilijk verbinding kon krijgen met de pop en/of smtp server. In Outlook kreeg ik dan een scherm te zien om mijn wachtwoord nogmaals in te vullen.

Tegenwoordig laat ik Google Apps (Gmail voor een domein zeg maar, je kunt het ook met de normale Gmail doen) mijn XS4All POP leegtrekken en naar een aparte map kopieren. Kost je wat vertraging omdat Gmail meestal 1x per uur of half uur controleert, maar het werkt wel prettig :)

Mja, en die helpdesk van XS4All.....dat is weinig soeps helaas. Zelfde ervaring hier :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2008 16:20 ]

• samo

samo

yo/wassup

Je kan natuurlijk ook de headers bekijken van de mails die vertraagd zijn en XS4ALL daarmee om de oren slaan. Mails die 'ergens' vertraagd zijn, kan niemand wat mee. Een vertraging tussen '...' en '...' dan weer wel. Kan geen kwaad. Desnoods mail je ze t.

• hki
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-02-2022

hki

Had tot voor driekwart jaar DEMON als ISP. Door overname van DEMON door KPN ben ik sindsdien XS4ALL klant. Heb sindsdien regelmatig, ik schat tenminste maandelijks, uitval van mail (en ik bedoel dat ik daar bij DEMON werkelijk nooit last van had). De uitvaltijd kan oplopen tot enkele uren. Ik zie daarvan in de incident log nooit een melding van.

XS4ALL heeft na overname van DEMON een technische migratie/integratie uitgevoerd. Ik heb het vermoeden dat de problemen nadien zijn begonnen.

Verwijderd

samo schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 11:07:
Je kan natuurlijk ook de headers bekijken van de mails die vertraagd zijn en XS4ALL daarmee om de oren slaan. Mails die 'ergens' vertraagd zijn, kan niemand wat mee. Een vertraging tussen '...' en '...' dan weer wel. Kan geen kwaad.
Het is moeilijk vast te stellen omdat het bij mij dan vaak om de uitgaande mail lijkt te gaan. Dat komt niet zo vaak voor en wanneer het voor komt, dan moet je er maar net achter komen omdat je iemand aan de telefoon hebt bijvoorbeeld :)
Desnoods mail je ze t.
Mja, XS4All is een beetje traag met terugmailen, schiet niet echt op :)

Verwijderd

Zit zelf ook al jaren bij XS4ALL en tot voor kort ook nooit problemen met de e-mail verzending/ontvangst. De afgelopen week ook een paar keer per dag gehad dat Outlook meldde 'problemen te hebben met verzenden en/of ontvangen van e-mail'. Via webmail is de mailserver op dat moment dan ook niet bereikbaar.
Het is dus echt geen probleem met de computer of de internetverbinding, maar zal door XS4ALL moeten worden opgelost.

Ik ga er vooralsnog vanuit dat het binnenkort wel weer opgelost zal zijn, dus ik kijk het nog even aan. (ik zit overigens in de omgeving van Amsterdam)

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-11 10:39
Heb even in mijn fetchmail logs gespit die iedere 5 minuten de mail ophaalt bij XS4ALL, maar in ieder geval over de afgelopen week geen storing te zien.

Overigens is de helpdesk van XS4ALL het afgelopen jaar inderdaad een drama, zodra het abbo is afgelopen zoeken we om o.a. deze reden dan ook maar een andere provider, dit is niet waarvoor ik extra betaal.

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-11 04:08
Melding: [aankondiging] - Onderbreking e-mail

Gemeld door: Jan-Pieter
Afdeling: systeembeheer
Categorie:
Datum melding: woensdag 12 maart 2008
Aanvang: 16-03-2008
Begintijd: 0:00
Geschatte tijdsduur: 1:00

Omschrijving:

In de nacht van zaterdag 15 op zondag 16 maart, zal het vanaf
middernacht maximaal 1 uur lang niet mogelijk zijn om e-mail te lezen
via pop, imap of webmail. Deze onderbreking is noodzakelijk om
onderhoud te plegen aan de file server.

XS4ALL
Wellicht is het nu opgelost

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Maar je zegt dus dat het niet werkt. Misschien is het handig om foutmeldingen te geven.
Kun je wel inloggen op de pop-server via telnet?

PSN: djmurcielago

• Merijn70
Murcielago schreef op zondag 16 maart 2008 @ 12:55:
Maar je zegt dus dat het niet werkt. Misschien is het handig om foutmeldingen te geven.
Kun je wel inloggen op de pop-server via telnet?
Krijg geen foutmelding. Lijkt op time-outs. Als gebruiker kan je in ieder geval geen mail ophalen en ook niet versturen. Pingen naar de smtp of pop server gaat wel net zoals mail ophalen en versturen via een mailserver van een andere provider.

• Merijn70
hki schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 11:17:
Had tot voor driekwart jaar DEMON als ISP. Door overname van DEMON door KPN ben ik sindsdien XS4ALL klant. Heb sindsdien regelmatig, ik schat tenminste maandelijks, uitval van mail (en ik bedoel dat ik daar bij DEMON werkelijk nooit last van had). De uitvaltijd kan oplopen tot enkele uren. Ik zie daarvan in de incident log nooit een melding van.

XS4ALL heeft na overname van DEMON een technische migratie/integratie uitgevoerd. Ik heb het vermoeden dat de problemen nadien zijn begonnen.
Kijk hier heb ik wat aan want dit bevestigd mijn vermoeden enigszins. Ik denk ook dat het komt door de Demon migratie omdat ik verder om me heen geen klachten over XS4ALL hoor. Zijn er nog meer Demonners die nu bij XS4ALL zitten met dezelfde problemen?

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-12 18:26
Merijn70 schreef op maandag 17 maart 2008 @ 13:06:
[...]

Kijk hier heb ik wat aan want dit bevestigd mijn vermoeden enigszins. Ik denk ook dat het komt door de Demon migratie omdat ik verder om me heen geen klachten over XS4ALL hoor. Zijn er nog meer Demonners die nu bij XS4ALL zitten met dezelfde problemen?
Ik hoorde m'n moeder gisteren een opmerking maken over dat ze vorige week een paar keer niet bij d'r mail kon - iets met pop-server niet bereikbaar. En ja, zij is ex-Demon en naar XS4ALL gemigreerd.

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 15:52
Geen problemen met de XS4ALL mailservers hier.. Werken altijd, alhoewel ik een weekje of 2 geleden rond 3 uur 's nachts wel problemen had, maar dat duurde ongeveer 1 minuutje..

• samo

samo

yo/wassup

Maar wat bedoelen jullie dan met 'problemen met de mailservers'? Of is dit meer bedoeld als opsomtopic voor mensen met die problemen? Heb je logs, headers, foutmeldingen etc? Wil je het oplossen, of wil je dat het opgelost is zonder verdere actie van jou?

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Merijn70 schreef op maandag 17 maart 2008 @ 13:03:
[...]

Krijg geen foutmelding. Lijkt op time-outs. Als gebruiker kan je in ieder geval geen mail ophalen en ook niet versturen. Pingen naar de smtp of pop server gaat wel net zoals mail ophalen en versturen via een mailserver van een andere provider.
Time-outs kunnen ook lokaal zitten.
Ga eens telnetten met de servers, dan weet je zeker dat de server er uit ligt.

PSN: djmurcielago

• Merijn70
samo schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 11:18:
Maar wat bedoelen jullie dan met 'problemen met de mailservers'? Of is dit meer bedoeld als opsomtopic voor mensen met die problemen? Heb je logs, headers, foutmeldingen etc? Wil je het oplossen, of wil je dat het opgelost is zonder verdere actie van jou?
Naar mijn idee moet XS4ALL dit soort problemen oplossen. Is het alleen wel zo dat het probleem vaag is want de ene klant heeft geen problemen en de andere (ik) wel. Wat ik met dit topic graag naar boven wil krijgen is:

- Wie heeft dit soort problemen ook?
- Heeft het met de migratie van Demon, Cistron naar XS4ALL te maken?
- Of is het locatie gebonden?

Voor alle duidelijkheid, ik weet hoe ik een e-mail programma moet instellen en kan de mailserver adressen wel dromen. Ik heb navraag bij andere XS4ALL klanten in mijn omgeving gedaan en die hebben deze problemen niet.
De reactie van hki bevestigd mijn vermoeden dat het iets met de migratie te maken heeft.

• Merijn70
Murcielago schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 12:15:
[...]

Time-outs kunnen ook lokaal zitten.
Ga eens telnetten met de servers, dan weet je zeker dat de server er uit ligt.
We hebben hier een stuk of tien machines die allemaal poppen bij XS4ALL op hun eigen account. Als we last hebben van de bewuste storing kan geen van deze machines mail ophalen of versturen. Machines die een tweede mail account hebben bij een andere provider hebben geen probleem met dat account.

• Merijn70
Schopje... Mail ligt er weer eens uit en ik hang weer eens te lang aan de lijn met XS4ALL. Andere XS4ALL klanten met het zelfde probleem? Misschien ook ex Demon klanten?

• samo

samo

yo/wassup

Wat voor melding / fouten / problemen heb je dan? Dat is me compleet onduidelijk!

• The End
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:19

The End

!Beginning

Ik had het net ook. Gebeurt 'regelmatig'. Ik krijg dan een foutmelding dat het ww fout is. Nu doet hij het weer.

• pstalman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-11 10:13
ik zit nu niet thuis dus kan het niet checken, maar vorige week (volgens mij afgelopen weekend) werkte het zowat de gehele zaterdag niet. Kon gewoon niet inloggen bij de server via een mail client.

Het gebeurt inderdaad vaker dat het niet werkt, maar meestal binnen 10min opgelost. De laatste keer duurde het wel extreem lang voor dat het werkte. Ook ik ben ex-demon user.

https://d4armory.io/Player/803500

• garage
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-04-2023
Merijn70 schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 10:51:
Schopje... Mail ligt er weer eens uit en ik hang weer eens te lang aan de lijn met XS4ALL. Andere XS4ALL klanten met het zelfde probleem? Misschien ook ex Demon klanten?
Ik heb na dit berichtje van jou even een testmail verstuurd. Deze stond al heel rap op de webmail van Xs4all, maar het wordt niet thuis op mijn server afgeleverd. Staat al weer bijna een uur te wachten. Kort na 11:00 uur kwam ik ook inderdaad niet op de webmail van Xs4all.

Ik laat mijn mail afleveren door Xs4all dmv (b)SMTP. Ik ben ex demonklant, en praat over regio Aalsmeer.

Edit: Zojuist is de testmail afgeleverd, na bijna 1 uur :)

[ Voor 4% gewijzigd door garage op 04-04-2008 12:00 ]

Koop een taart en ga het vieren!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-11 10:29
Zelf heb ik hier ook af en toe last van. Het gaat om een time-out bij het ophalen van de mail. Verzenden doe ik tegenwoordig zelden tot nooit meer, ik heb de meeste personen/sites al een ander adres heb opgegeven omdat ik wil veranderen van provider. Zelf ben ik ook een oud Demon klant trouwens, maar dat heeft er denk ik weinig mee te maken als anderen melden dat webmail er dan ook even uitligt (zelf niet uitgetest).

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-11 12:59

zomertje

Barisax knorretje

Mijn mailclient hangt hier, en nee, geen ex-demon klant :)
Na herstarten werkt het maar er zou een mailtje onderweg zijn wat niet aankomt.

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Pagina: 1