Apple MacBook Dhcp

Pagina: 1
Acties:

• pennenlikker
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-01 15:13
goedemorgen,

Even een vraagje aan mac-kenners, er werkt bij ons een collega die als enigste een macbook heeft als werklaptop.
Nu iedere keer als hij zijn laptop in het netwerk prikt gaat hier het netwerk plat, in de logfiles van windows staat dat er een andere dhcp server op het netwerk gevonden is.

ik heb top commanda op de mac gegeven en krijg het volgende:

mdworker
diskmanage
bash
login launchcfma
terminal
syncserver
mdworker
quicktime
applefiles
menucalend
ical
dachboardc

Ik weet niet veel van mac, en zie in de draaiende services ook geen dhcp server oid staan.

Weet iemand misschien hoe ik dit kan oplossen het os is Max OS X

Alvast bedankt

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
> APL

• pennenlikker

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

Verwijderd

Ga eens naar Systeemvoorkeuren Netwerk toe en maak daar eens een nieuwe locatie aan. Op die manier kan de werknemer eenvoudig tussen instellingen/profielen voor thuis en werk schakelen. In het profiel 'Werk' kun jij dan de instellingen aanpassen voor het zakelijke netwerk.

Dus bovenaan in Netwerk voorkeuren: Locatie (dropdown) -> Wijzig locaties. Of als er al een andere locatie dan 'Automatisch' staat ingesteld kun je het eerst eens met profiel 'Automatisch' proberen.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2008 11:33 ]

• pennenlikker
ok, en dan staat parallel guest en parallesl nat moet ik dit uitzetten ofzo?

airpot bluetooth ingebouwde firewire en ingebouwde ethernet.

[ Voor 31% gewijzigd door pennenlikker op 11-03-2008 11:49 ]

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 18:56

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

de Parallels services voor DHCP e.d. draaien op de loopback interface. Ik vermoed dat dat niet het probleem is. Echter, onder Systeemvoorkeuren - Delen -> Internet, kan je instellen of de internetverbinding gedeeld dient te worden. Kijk eens of dat aan staat. De instellingen voor 'Delen' zijn niet gebonden aan de locatie-settings bij 'Netwerk'.

Launching containers into space

Pagina: 1