Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin?81
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 00:56

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Topicstarter
Voor thuiswerkers hebben gebruiken we de VPN client (5.0.00.0340) om in te loggen op de Cisco PIX. Dit werkt prima voor Windows XP. In zeker 90% van de gevallen werkt dit direct zonder iets aan te hoeven passen aan de Windows Firewall, of andere vorm van beveiliging.

Echter zijn er nu ook enkele mensen met Windows Vista, en er zullen er nog meer volgen gok ik. Het gaat om 32-bit, want de 64-bit versie is al helemaal uitgesloten.

Ik heb hier in ieder geval 1 laptop waarmee het wel werkt. Maar al 2 PC's waar het niet mee werkt. Voor zover ik na kan gaan zijn de instellingen gelijk. Firewall uit, router maakt niet uit, want de laptop werkt er wel op... Beveiliging zo veel mogelijk uit...

In de meeste gevallen blijft VPN client hangen op "Securing communications channel..." Op een andere laptop is de verbinding wel tot stand gekomen, maar blijft het onmogelijk om te pingen naar verschilende computers op het netwerk. 'Remote Desktop' werkt helaas ook niet.

Heeft iemand een idee? Ik heb op internet weinig over dit probleem kunnen vinden. Ook op de Cisco website is er niets bekend voor zover ik kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Zover ik weet is het afwachten op de nieuwe client, je hebt mazzel dat het op die ene laptop werkt . . .

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:01

BFS

Rude awakening

Wij hebben zelf 8 laptops voor onze engineers (waarvan er 8 uitgerust zijn met Vista Business) en daarop werkt de Cisco VPN client wel. Het enige probleem dat soms ontstaat is dat de verbinding niet gemaakt kan worden (Virtual adapter could not be enabled oid) maar dit is dus lang niet altijd het geval. Wij connecten naar verschillende Cisco VPN end points (ASA/Pix/ISR apparatuur).

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je de nieuwe versie ook al getest? 5.0.02.0090? (Of eventueel de beta van 5.0.03.0300.) De 5.0.00.0340 is redelijk oud en ondersteund Vista nog niet voor 100%. (Deze is namelijk van mei vorig jaar.)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2008 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin?81
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 00:56

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Topicstarter
Oké, IPv6 in Vista uitgeschakeld en probleem verholpen. Probleem dat af en toe de verbinding niet tot stand komt blijft, maar dat is niet zo heel erg. Nu nog testen of het op de andere PC's ook de oplossing is.

Ik ga ook nog kijken naar de nieuwere versies. Helaas hebben wij zelf geen directe toegang tot de Cisco downloads, dit gaat via een ander bedrijf die de PIX voor ons beheert (helaas).

Verder had ik begrepen dat VPN client van Cisco niet echt meer vernieuwd ging worden. Maar dat AnyConnect dit over zou gaan nemen, maar op de 'oudere' PIX werkt dat niet. AnyConnect is er volgens mij ook al in een 64-bit versie, en hier zou de VPN client niet eens meer mee komen.

Bedankt voor de hulp!

[ Voor 6% gewijzigd door Martin?81 op 11-03-2008 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Is het geen optie om voor die laptops voor de PIXen een L2TP connectie of zelfs een native IPsec endpoint te configureren?
Als het goed is kun je namelijk met Vista ook NAT-T gebruiken zolang het remote endpoint maar niet achter NAT zit.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1