Toon posts:

Hulp:Samsung le32r84b, Pioneer dvr-550h en Samsung dcb-b270r

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb jullie hulp nodig want ik zit met diverse problemen in de bovenstaande configuratie.

De opzet.
tv signaal komt binnen op de settopbox (samsung 270R), digitale tv van @home. via scart en coax verbonden met de DVR (pioneer 550). De dvr is verbonden via HDMI en coax naar de TV (samsung LCD 32 inch.)

De problemen
- Bij de samsung tv zit een multifunctionele afstandsbediening, deze heb ik nog niet zo kunnen instellen dat hij ook de DVR gaat bedienen. Alle codes uit de handleiding geprobeerd, geen resultaat. (ik heb al gezien dat meerdere mensen vragen hebben over de combinatie van samsung tv en pioneer dvr (http://gathering.tweakers...message/29426938#29426938)

- De Samsung TV biedt ondersteuning voor HDMI CEC (anynet+). De TV ziet de recorder, maar ik kan op de afstandsbediening niet de opname functie kiezen.

- De Pioneer Guide Plus heb ik kunnen instellen, hij haalt gegevens op en toont deze in de lijst. Als ik in de guide kijk en klik op een bepaalde zender verstuurd hij het zendernummer verkeerd. (vb. Ik kies zender 8, op de decoder zie ik dat hij 88 wil weergeven.)

Ik heb gisteren de nieuwe firmware van de pioneer geinstalleerd en dit heeft al enkele problemen opgelost maar de bovenstaande blijven nog aanwezig.

Iemand tips / trucs die me verder kunnen helpen???