Toon posts:

2e IDE HDD installatie errors

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik had een externe harde schijf casing met een WD 320GB HDD erin. Die casing begon kuren te vertonen, namelijk het weergeven van de inhoud ging heel erg langzaam (wel usb2.0 uiteraard). Dus ik besloot het ding eruit te halen en m in mn PC in te bouwen. Jumpertje van mn eerste HDD (precies dezelfde). Op master with slave gezet, en van de 2e HDD op slave. De IDE kabel zit met het uiteinde op de master met windows etc. erop, en halverwege zit de 2e schijf. DIt heeft het een weekje of 2 goed gedaan, toen kreeg hij kuren. Bij het opstarten van de PC herkende hij hem niet, en kwam er heel kort een hoop vage tekens te staan bij de 2e HDD. Uiteindelijk bleef hij dan in een scherm verderop hangen bij het initialiseren. Als ik het nog een paar keer probeerde kwam hij soms wel in windows, waar de schijf het eventjes goed deed, maar dan soms ook midden in een sessie opeens verdwenen was. Het is een gloednieuwe schijf, die nog amper gebruikt is. Mijn moederbord is een ASUS a8n-sli deluxe. Als ik de tweede HDD eraf haal, en de eerste alleen erop zet in master is er niks aan de hand. Ik heb de tweede harde schijf in een andere PC getest en dit werkt ook prima.

Iemand enig idee wat er aan de hand is hier? Ik ga m binnenkort toch echt wel nodig hebben door ruimtegebrek :-( maar met dit soort vage problemen schiet ik niet echt op. De ene keer wel werken de andere keer weer niet. Das natuurlijk geen zekerheid.

Groeten,
Martijn

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Andere kabel proberen?
Andere poort proberen?
Conflict met andere apparaat aan de kabel?
Voeding niet goed/te zwak?

Verwijderd

Topicstarter
Wat bedoel je met andere poort? ik heb maar 1 HDD poort op mn MOBO toch?

het andere apparaat aan de kabel is ook een WD 320GB HDD

Voeding gecontroleerd, moet ruim voldoen voor wat ik erin heb hangen.

Andere kabel ga ik proberen. Kan het zijn dan dat het uiteinde van de kabel het nog altijd doet terwijl het middelste deel (waar de 2e HDD op aangesloten is) het niet meer doet?

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Slechte hd alleen proberen, en windows installeren.
Ubuntu live cd proberen en kijken wat hd doet.