Toon posts:

Videokaart overbelast?

Pagina: 1
Acties:
  • 906 views

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen!

Since kort heeft me videokaart mankementen wanneer ik hem laat werken ( 3dmax, simpel computer spelltje ) en dan geeft hij al gauw naar een kleine 10min een raar beeld.

Is dit een teken van dat hij zijn beste tijd heeft gehad?
Afbeeldingslocatie: http://www.itonny.nl/screenshot2.png

Een linkje naar de full image is http://www.itonny.nl/screenshot.JPG

Hopelijk kan iemand me helpen

Tonny

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-05 09:25

Bob

Zoals steeds is dit een probleem dat je via eliminatie het gemakkelijkste kan oplossen:
vervang je huidige videokaart door een exemplaar dat bij een kennis zonder problemen werkt, en steek daar je 'kapotte' videokaart in. Je zal snel weten waar het probleem zich bevindt.

Een alternatief is de temps checken en underclocken.

[ Voor 9% gewijzigd door Bob op 11-03-2008 02:56 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 02:44:

Is dit een teken van dat hij zijn beste tijd heeft gehad?
Het is een teken dat de videokaart te warm wordt :)

Check dus de koeling, of de ventilator uitgestoft dient te worden, of forceer met rivatuner de fanspeed naar een hoger standje.

Verwijderd

Het kan ook defect videogeheugen zijn. Alleen dan is het raar dat het probleem zich pas na een tijdje voor doet. In dat geval is hitte een mogelijke boosdoener inderdaad. Kijk eens of je fannetje het nog doet, of dat ie vol zit met stof oid.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2008 04:09 ]

Verwijderd

gewoon simpelweg oud/gaar/defect... whatever. Is het een AGP kaartje?... bestel voor 25 euro een nieuwe ---> pricewatch... de prijzen tegenwoordig zijn peanuts

Edit: Correctie ---> een MX440 8XAGP voor 19,95

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2008 11:59 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-05 12:16
Als het z'n monitor zou zijn dan zou je het niet terug zien op screenshots, denk je ook niet? ;)

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
het is een pci kaartje ( x600 ) inmiddels denk ik wel een goede 3 / 4 jaar oud misschien koop ik wel een nieuwe aangezien een nieuwe cooler albijna in de buurt komt van een nieuwe videokaart die beter is als mijn huidige

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

In geval van een geheugenprobleem moet het direct merkbaar zijn en tevens in de meeste gevallen zichtbaar als je bijvoorbeeld de pc herstart.
Dan komen de problemen ook naar voren als de pc aan het booten is.

computer voor alle werkzaamheden

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 00:59
Since kort heeft me videokaart mankementen wanneer ik hem laat werken ( 3dmax, simpel computer spelltje ) en dan geeft hij al gauw naar een kleine 10min een raar beeld.
Gaat het hierna weer over? Dan wordt het ding te heet. Post eens de temp wanneer hij zulk raar beeld geeft en voel ook zelf eens aan de koeler of het blok warm wordt.

Verwijderd

Edwin van Cleef schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 13:14:
In geval van een geheugenprobleem moet het direct merkbaar zijn en tevens in de meeste gevallen zichtbaar als je bijvoorbeeld de pc herstart.
Dan komen de problemen ook naar voren als de pc aan het booten is.
Hoeft niet per definitie, gaar geheugen kan ook liggen bij slechte soldeerpunten. Mijn ervaring destijds bij de ATi 9800Pro was dat uitval van die kaarten meer bij Hynix geheugen voor kwam dan bij Samsung geheugen modules. Ook waren die problemen meer merk gericht.

Gewoon een andere aanschaffen, zo duur zijn ze niet meer :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:50

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Geen specs. Geen eigen inzet in de TS te lezen. Geen GoT topicstart dus - dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.