Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

hp 1150 printer onder vista, installatie problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Na vele uurtjes onderzoek, tweaken, diverse drivers downloaden en me event log errors opspeuren moet ik helaas het opgeven. Ik krijg mijn hp 1150 met geen mogelijkheid geinstalleerd onder vista.

Bij een vriend van mij de printer eronder gehangen, en hij werdt gelijk en foutloos geinstalleerd. Ik ben ten einde raad en weet geen oplossing meer. Ik heb:

- Diverse drivers geprobeerd
- Handmatige installatie met drivers van HP
- USB kabel ingeplugt en uitgelugt (ik hoor alleen een "kedunk" geluidje verder gebeurd er niks _
- Divers USB poorten geprobeert op mijn computer
- Event logs nagekeken

code:
1
The document http://www.google.nl/search?hl=nl&q=test, owned by admin, failed to print on printer HP LaserJet 1150. Try to print the document again, or restart the print spooler. Data type: NT EMF 1.008. Size of the spool file in bytes: 3080192. Number of bytes printed: 0. Total number of pages in the document: 2. Number of pages printed: 0. Client computer: \\CREATIVE.[b] Win32 error code returned by the print processor: 2. The system cannot find the file specified.[/b]

- Windows geladen met ALLE drivers en utilityes (alles aangezet in msconfig)
- Printer spooler gereset

Het gaat om een hp 1150 laserjet.
Wie weet een oplossing voor dit probleem ik ben ten einde raad, overigens werkt de printer met windows vista NL bij een vriend gelijk als ik de kabel erin plug. Dezelfde kabel heb ik gebruikt bij mijn testen op diverse USB poorten.

• Mr.Nash
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-11 19:52

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Ik heb dezelfde printer hier staan. Heb Vista op een iMac draaien die de printer heeft herkend via het netwerk en vanzelf de drivers heeft geinstalleerd. Dit zijn de standaard drivers die met XP en Vista meekomen, dus geen speciale HP drivers. Het zou moeten werken zo..

Verwijderd

Er staat bijna 1GB aan printer-installatie bestanden op de Vista DVD..

ik heb zelf een HP PSC 1402 en heb een HP drivertje van 300MB (uitgepakt 500+MB) nodig om het apparaat onder XP goed te laten werken.. (en dan een half uur wachten)

Onder Vista, is het plug & play - binnen 20sec geinstalleerd.. (scan software zit ook standaard in Vista, dus heb je verder niks nodig)

Maar als ik TS z'n post zo lees, krijg ik toch echt het idee dat er wat aan z'n (software) installatie mankeerd.

En dat word dan nog is bevestigd door Mr.Nash z'n post.

Lijkt me verstandig om het opnieuw te installeren (en gelijk daarna SP1 er overheen)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2008 02:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad heel vervelend dat winddoos weer zo moeilijk moet gaan doen.
Ik heb de drivers die bij vista ook uit het lijstje geselecteerd, denk nu de hele tijd dat het aan me laptop ligt .. ik heb een f3f van asus, vrij recent model dus dan zou je denken het werkt.

Zijn er nog zaken die ik kan proberen?
Ik hoor bijvoorbeeld wel een geluidje als ik de printer in de usb poort stop of eruit haal.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand nog een suggestie?

Verwijderd

Je hoeft niks uit een lijstje te selecteren, Vista moet automatisch aan de hand van de printer's USB-ID zien dat je deze dus verbonden hebt, en dat de drivers hiervoor nog niet geinstalleerd zijn

en dan moet ie die dus automatisch gaan installeren

Als dit niet gebeurd, is er iets fout.

na het inpluggen, 30sec wachten

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2008 23:09 ]

• BD1
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-09 13:07

BD1

Ik weet dat dit een oud topic is, maar niet geschoten is altijd mis...

Ik heb exact hetzelfde probleem. Wanneer ik een printopdracht van bijvoorbeeld 5 pagina's verstuurde werd er maar één pagina afgedrukt. Vervolgens heb ik de printer verwijderd en geprobeerd de printer opnieuw te installeren. Maar hier gaat het fout zoals in de TS te lezen is. Ik heb werkelijk alles geprobeerd.

Iemand?
Pagina: 1