Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcio
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-08 13:48
het probleem is het volgende:
had ooit alleen windows, 500 gig sata hd gekocht na een vista 64 bit opgezet.
het probleem wat ik nu heb, als ik mijn 200 gig pata niet aansluit waar dus xp op staat krijg mijn hele boot niet te zien.
dit gebeurt puur omdat de boot.ini xp als hoofd boot ziet, bij mscofig zegt ie dat ik beter vista als hoofdboot kan zetten maar krijg daar alleen vista te zien.
het grootste probleem is, dat ik beide os niet kan starten als mijn hd met xp erop niet heb aangesloten.

ik moet dus mijn hoofdopstart veranderen naar vista ik weet niet hoe, want op zo'n manier moet ik altijd de hd erin laten met xp erop.

hopelijk weten jullie dit, want 1 van de pata hd is bijna dood. en mijn vista staat op mijn sata hd. hopelijk kan ik dit dus zo snel mogelijk oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 16:30

Gamo

Research Before You Buy

Hmm kan het fout begrepen hebben maar volgens mij wil jij de boot volgorde van de harde schijven aanpassen. Dit kan makkelijk in het BIOS van je computer. Bij 'boot' heb je de optie om de volgorde van schijven te veranderen.

[ Voor 42% gewijzigd door Gamo op 11-03-2008 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcio
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-08 13:48
ok even verduidelijking
schijf pata 200 gig(staat windows xp op)
80 gig pata puut platte data
500 gig sta (staat vista 64 bits op)

als ik mijn 200 gig pata niet als eerste boot zet, krijg ik mijn multiboot niet te zien.
puur omdat de boot.ini multi boot, zit xp als hoofd os.
dus als ik mijn 200 gig afkoppel kan ik niet in vista komen, wat ik dus wil is mijn vista 64 bit als hoofdboot in de multiboot hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 16:30

Gamo

Research Before You Buy

Dan denk ik dat dit je oplossing is:

http://www.tech-recipes.c...options_dual_boot_xp_prof