[cronjob] probleem met uitvoeren php script via cronjob

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil via een cronjon een PHP script laten uitvoeren, dit PHP script werkt prima daar zit het probleem niet. Het probleem is dat de website is SUPHP draait en dat als je het script handmatig start dit als de gebruiker wordt gestart, deze gebruiker staat in een SUPHP en heeft ook een eigen php.ini met iegen settings. In deze eigen php.ini is shell_exec aangezet om dit PHP script te kunnen uitvoeren, in de global php.ini staat dit commando dus UIT!

Het probleem is nu dat de cronjob welke is ingesteld via een controle paneel (Direct Admin), echter blijkbaar wordt deze cronjob als een andere gebruiker uitgevoerd, deze gebruiker heeft blijkbaar GEEN rechten om een shell_exec commando uit te voeren wat in het php script staat.

Ik kan dus niet aangeven in het controle paneel dat de cron als deze specifieke gebruiker moet draaien, ook wil ik niet shell_exec enablen voor de gehele server.

Hoe krijg ik nu deze cronjob werkend zodat deze uitgevoerd wordt als de gebruiker van het bestand zodat de shell_exec commando wel correct wordt uitgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mocean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-09 10:34
Je kan in de cronjob ook via wget werken, zodat de hele request via apache loopt, dus iets als (uit mn hoofd)

/usr/bin/wget -O /output/to/file.txt http://localhost/jescript.php

Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Is het geen optie om het commando wat je dmv shell_exec geeft door de cronjob uit te laten voeren? Hangt een beetje van het script af natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat gaat niet, maar ik heb het opgelost dmv het via curl te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daft_dutch
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 21:46

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

edit ik las niet goed

[ Voor 87% gewijzigd door daft_dutch op 12-03-2008 00:07 ]

>.< >.< >.< >.<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 09:00
php
-c <path>|<file> Look for php.ini file in this directory
-f <file> Parse and execute <file>.

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

Pagina: 1