Toon posts:

Moederbord kapot door overclock?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een systeem hier die het niet meer goed doet na een overclock

Ik heb een Gigabyte GA-P35-DS3 Socket 775 moederbord met een Intel Q6600 CPU en 8GB OCZ Platinum PC6400 Geheugen en een XFX 8800 GTS en 2 Samsung T166 in RAID 0

Ik had dit systeem 2 weken geleden overclocked de CPU draaide op 3,0 Ghz de FSB was 1333mhz
En het geheugen liep op 1000Mhz paar keer 3dmark gedraait no problem alle 4 de cores gestresst met SP2004 voor 2uur en geen problemen de temperaturen waren ook allemaal in orde

Sinds vandaag heb ik problemen, me beeld bleef rood voordat het syteem in windows wilde heb toen 2 min gewacht er gebeurde helemaal niks daarna heb ik hem gereset en toen gaf hij aan
BOOTMANAGER is missing press ctrl+alt+del ok ik dacht dus hd misschien kapot of bootmanager kwijt ik vista opnieuw installeren helemaal geen probleem. Tot na de installatie toen hij windows voor de eerste ging booten ik had toen precies het zelfde probleem. Ik heb toen alles veranderd wat er op het moederbord zat door een P4 630 3Ghz, 1GB Kingston PC5300, Geforce 8600GT, Andere HD op IDE al deze onderdelen kwamen uit een werkende 2e pc. Na het starten van de pc heb ik weer opnieuw windows geinstalleerd op de IDE schijf maar het probleem was precies het zelfde

Het enigste wat niet veranderd is is dus het moederbord maar die is 3weken oud ik heb ook de bios gereset en ik heb ook nog de nieuwste bios geinstalleerd en een ubuntu live cd geprobeert maar die kon X niet starten (ongeveer het zelfde als met vista)

Ken ik nu aannemen dat mijn moederbord kapot is ?
Ik vind het wel vreemd omdat ik wel gewoon windows ken installeren en als ik de hirens boot cd gebruik geeft hij bij geen ene testing tool dat er iets fout is

Heeft iemand dit meegemaakt of ben ik nog iets vergeten ik hoor het graag.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je alle onderdelen hebt vervangen, dn kun je er vanuit gaan dat je mobo idd de boosdoener is (als je die vervangt dan zou het dus weer moeten werken). HEb je trouwens ook de voeding vervangen? Dat lees ik nergens. Als je het mobo te ver geOCed hebt, en mogelijk op te hoge voltages hebt laten lopen (of aan een instabiele voeding) dan kan het zijn dat je daarmee je mobo gesloopt hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Voeding is getest in een ander systeem en is 2 weken oud (Coolermaster Realpower 620watt)
Zou ik hem kunnen omruilen bij de winkel? Ik weet niet of ik daar nog aanspraak op ken maken er werd trouwens wel duidelijk bij vermeld op de doos van het moederbord dat je 1600 fsb en 1200 mhz ddr2 kon halen met OC. Ik had de CPU voltage trouwens automatisch laten regelen door de bios zelf die stond op 1.31 als ik het goed heb.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2008 23:18 ]

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

De IDE/SATA controller denk ik is dood of er is echt mis met je chipset. Bij mij wou die XP niet installeren. Ook RAID0 array liep vast elke keer. Kreeg twee weken later een nieuwe.

Gewoon RMA vragen

Verwijderd

Topicstarter
Idd RMA dan maar. Wel lullig ben daar 3weken geleden nog geweest voor een ander moederbord :X
Iemand nog een idee wat er nou voor gezorgd heeft dat me moederbord er mee gestopt is ? Het is ook me 1e gigabyte moederbord ik weet niet of het goede moederborden zijn ofdat het gewoon me eigen schuld is geweest vind het wel stom want ik had van alles in me bios aanstaan om er voor te zorgen dat de boel niet zomaar kapot kon gaan.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2008 23:45 ]

Verwijderd

Gigabyte is gewoon een goed merk. Mijn DS3R draait hier al meer dan een half jaar op 400fsb(1600 quadpumped). Zo stabiel als een huis.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Gigabyte is een prima merk. Dat neemt echter niet weg dat je net de pech kunt hebben dat je een exemplaar hebt gehad dat wat gevoeliger was voor mogelijk wat fluctuerende voltages van je voeding of wat dan ook (je zegt je voeding wel getest te hebben, maar ik lees nergens iets over voltages).

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus gisteren mijn moederbord weggebracht en ik heb vandaag te horen gekregen dan mijn moederbord naar behoren functioneerd. Ik snap er niks meer van :s Vooral omdat alle hardware waar ik mee getest heb en alle hardware die er in zat gewoon wel werkt op een andere computer
Het enigste wat er overbleef was het moederbord. Ik ga morgen maar eens met me hele systeem langs... Er blijven nou maar 2 dingen over 1: De winkel heeft niet goed getest of 2: Ik heb iets over het hoofd gezien ik zou alleen niet weten wat. Jullie ??

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2008 15:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 21:45:
Gigabyte is een prima merk. Dat neemt echter niet weg dat je net de pech kunt hebben dat je een exemplaar hebt gehad dat wat gevoeliger was voor mogelijk wat fluctuerende voltages van je voeding of wat dan ook (je zegt je voeding wel getest te hebben, maar ik lees nergens iets over voltages).
Ik heb inderdaad niet naar voltages van de voeding gekeken maar ik neem aan dat als ik de voeding i.c.m. met het zelfde systeem met alleen een ander moederbord test dat dat wel genoeg moet zijn om aan te nemen dat de voeding in orde is.

• Ruben1992
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-12-2023
Giga-byte is idd een goed merk ;)
toch gaat MIJN mobo morgen RMA :(
Pagina: 1