Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik had al 2 gig werkgeheugen in me computer en dacht laat ik er nog 2 gig bij doen, maar wanneer ik die 2 reepjes er vanmiddag in stopte en de computer opstarte kreeg ik de eerste 3x opstarten elke keer het wel bekende blauwe scherm met die witte letters en ging steeds iets verder door met opstarten.
Toen windows eindelijk een beetje opstartte kreeg ik de melding "dinges van register is hersteld" of iets in die richting. En startte dan weer opnieuw op.

Dus ik alles opnieuw installeren, maar dat lukte dus niet met die 4 reepjes van een gig erin (stopte elke keer tijdens de installatie) totdat ik reepje 4 eruit haalde en alles werkte wel weer de installatie ging door en alles werkt nu.

Hoe kan ik wel gewoon met 4 gig werken of doe ik iets verkeerd?

Setup:

Intel Core 2 Duo E6750
MSI P6N SLI v2 Ultra (Max. 8GB)
GDDR2 800Mhz 1024 (nu 3 gig erin, van het merk Nanya ofzo vaag merk)
8800GTS
520 watt cooler master

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicklazzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-09 22:07
welk moederbord gebruik je ? het is vaak noodzakelijk een bios-update uit te voeren , ik had het probleem ook met men striker extreme en na een bios-update was het geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:51
Kan ook gewoon zijn dat je nieuwe geheugen defect is. Die kans bestaat ook. Voer zoals Nicklazzz zegt eens een bios update uit, en druk ze der dan weer in en test ze eens met memtest86 ;)

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walance
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:07

Walance

Hm.. wat zal ik hier schrijven

Moederbord heeft hij er nu bijgezet, maar lijkt me dat het reepje dat je eruit hebt gehaald kapot is. Ik heb je moederbord opgezocht en er staat dat hij tot aan 8GB geheugen ondersteunt, dus dat moet het probleem niet zijn.

Krijg je hetzelfde probleem als je het reepje dat er nu uit is verwisselt met een andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nicklazzz schreef op maandag 10 maart 2008 @ 21:36:
welk moederbord gebruik je ? het is vaak noodzakelijk een bios-update uit te voeren , ik had het probleem ook met men striker extreme en na een bios-update was het geen probleem.
Sorry, was het moederbord er vergeten bij te zetten, staat erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Conquerer schreef op maandag 10 maart 2008 @ 21:39:
Moederbord heeft hij er nu bijgezet, maar lijkt me dat het reepje dat je eruit hebt gehaald kapot is. Ik heb je moederbord opgezocht en er staat dat hij tot aan 8GB geheugen ondersteunt, dus dat moet het probleem niet zijn.

Krijg je hetzelfde probleem als je het reepje dat er nu uit is verwisselt met een andere?
Owja ook niet geheel onbelangrijk:

In de bios krijg ik gewoon te zien dat er 4096 MB in zit maar in windows staat dan 3 gig (in die 10 sec. dat windows even opgestart blijft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-06 16:43
Als je nou eerst eens zegt welke "windows" je hebt. Sowieso, als je de volle 4G wilt zien heb je een 64-bit OS nodig. Punt.

EDIT: Als het Vista was, heb je KB929777 al geinstalleerd? Installeer die eerst, met maar 2G. Dan kun je de andere 2G erbij zetten en zonder blue-screen opstarten met je 4G.

[ Voor 43% gewijzigd door albatross op 10-03-2008 22:09 ]

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 13:12
Dat type MSI moederbord kan de voltages niet helemaal goed waarmaken naar de geheugenmodules toe. Heb het op de zaak al meerdere malen gehad.
In het BIOS moet je het geheugen even handmatig instellen qua voltage, nl. op 1,35V (ff uit mijn hoofd gezegd, is volgens mij 3 stapjes hoger dan standaard).
Dan zou het probleemloos moeten werken.
Waarschijnlijk werkt het geheel wel probleemloos met 2 of 3 bankjes. Die 4e draait het bord de nek om...

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-06 16:43
Brede P schreef op maandag 10 maart 2008 @ 22:27:
In het BIOS moet je het geheugen even handmatig instellen qua voltage, nl. op 1,35V (ff uit mijn hoofd gezegd, is volgens mij 3 stapjes hoger dan standaard).
Dan zou het probleemloos moeten werken.
Nou, denk maar niet dat zijn geheugen met 1.35v goed gaat werken. Het begint standaard bij 1.8v, dus misschien bedoelde je 2.3v of zo?

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien ook niet onbelangrijk om even te weten over welk merk en type geheugen we praten als je de voltages handmatig wilt gaan veranderen? Had zelf namelijk een paar dagen terug een soort zelfde probleem, de voltages stonden te laag en daardoor liep windows vaak vast of blue screen en met een ander soort geheugen liep de installatie zelfs al vast. Ik heb nu 4GB GEIL geheugen erin zitten en standaard zette de bios de voltages op 1.8v maar dit moest ik veranderen naar 2.1v en nu werkt alles perfect.

Maar het verschilt volgends mij per soort geheugen wat de voltages moeten zijn, misschien staat het op je geheugen zelf en zoek anders even op het internet naar het type of je het daar kunt vinden.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2008 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu GDDR2 800Mhz geheugen en er staat Elixir op en Nanya denk dat het merk dan Nanya is ofzo. Ik zal op internet wel even zoeken of hier wat over te vinden.

Bedankt voor de reacties en als iemand al wat heeft gevonden hoor ik het graag :)

Groeten,

Ch4oS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 22:45:
Ik heb nu GDDR2 800Mhz geheugen en er staat Elixir op en Nanya denk dat het merk dan Nanya is ofzo. Ik zal op internet wel even zoeken of hier wat over te vinden.

Bedankt voor de reacties en als iemand al wat heeft gevonden hoor ik het graag :)

Groeten,

Ch4oS
Welkom op GoT :) Niet geheel onbelangrijk om snel een probleem op te lossen, lees wat anderen schrijven en als die een vraag stellen is het wel zo makkelijk en netjes om daar op te antwoorden :)

En zoals gevraagd, welk OS draai je ? En 2 geheugen merken kunnen wel eens problemen geven, BIOS al eens gerest naar factory default ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, had dat niet gezien mijn fout.

Ik draai nu op Windows XP Pro sp2 32bit

En heb 4 exact de zelfde reepjes geheugen.
Bios heb ik nog niet gereset naar factory default.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2008 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:12

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Abbadon schreef op zondag 22 april 2007 @ 12:52:
Om het OS toch 4GB geheugen te laten gebruiken dient er aan de volgende eisen te worden voldaan:

i) 64bits OS
ii) x86 CPU met 64bits instructieset
iii) Chipset met remapping mogelijkheid (Intel 955, 965, 975 of enterprise chipset. Alle AMD chipsets die AMD64 cpu's ondersteunen)
iv) BIOS met remapping functie (staat default uit, dus wel aanzetten)
v) 4GB geheugen installeren
Bron: Abbadon in "RAM FAQ"

--

Je hebt dus een 32 Bits OS waardoor je geen 4 GB zal kunnen gebruiken.
Nou heb ik gevallen meegemaakt waar dit zelfs BSOD's gaf. (Net als bij jou dus).
Normaal gesproken hoort dit dus te werken en zal het OS (Afhankelijk van of je PAE aan hebt staan of niet) maar 2,7GB of 3,2 GB herkennen.

[ Voor 108% gewijzigd door Da_maniaC op 11-03-2008 23:31 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DJ_The_SP schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 23:28:
[...]

Bron: Abbadon in "RAM FAQ"

--

Je hebt dus een 32 Bits OS waardoor je geen 4 GB zal kunnen gebruiken.
Nou heb ik gevallen meegemaakt waar dit zelfs BSOD's gaf. (Net als bij jou dus).
Normaal gesproken hoort dit dus te werken en zal het OS (Afhankelijk van of je PAE aan hebt staan of niet) maar 2,7GB of 3,2 GB herkennen.
Klopt toen ik er 4 GB in had en windows startte even op zag ik dat ie maar 3 GB herkende.

Dan moet ik het maar bij 3 GB houden, bedankt voor de reacties!
Pagina: 1