Toon posts:

5.1 icm 2.0 receivers ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er setups mogelijk met een versterker die 5.1 ondersteund, en ook stereo. Zodat je en je surroundset voor films hebt staan, en je zuilen voor muziek kunt gebruiken?

((Is er al een HDTV decoder die ook PVR is?))

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Hoe bedoel je? Een 7.1 setup waarbij je 2 speakers voor stereo gebruikt en 5 anderen voor surround? Waarom gebruik je dan niet je zuilen in 5.1?

PSN: Shiver23

• M. Mulder
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2021

M. Mulder

DPC: Team TFC

Als je een surround versterker hebt en een stereobron, dan speelt bijna elke suuround versterker deze ook gewoon stereo af. Dus alleen muziek oover de fronts.

Meestal moet je bij een HDTV decoder een externe HD eraan koppelen (eSATA).

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:57

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Dat is vaak helemaal op elkaar ingesteld. De zuilen redden dan bv de lage frequenties niet. En hij bedoeld waarschijnlijk eentje die er echt op is ingesteld. Niet dat je muziek ook via de relatief crappier 5.1 speakertjes hoort maar alleen via de zuilen.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks mr Gadget, idd. Zo bedoel ik het. Optie blijft dan zeker om iets betere front speakers te hebben, die fraaier met 2.0 overweg kunnen...? Aangezien de meeste speakersets toch echt op 5.1 afgestemd zijn.

Verwijderd

Op me pioneer receiver heb ik inderdaad gewoon een 5.1/7.1(dolby) functie en een 2.0(stereo) functie en eventuele uitgangen voor eind versterkers.
Muziek door alleen de zuilen blijft gewoon beter klinken. :)

Verwijderd

Floeps weg...

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2009 18:52 ]

Verwijderd

Mijn Yamaha versterker (en heel veel andere versterkers) hebben gewoon A-B knopjes, waarbij A de full surround is, en B twee aansluitingen voor normale speakers, kan je ze ook nog tegelijk gebruiken :)
Ik weet natuurlijk niet precies wat je ermee wilt, maar als je niet te ingewikkelde dingen wilt werkt dat ook prima denk ik

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02 18:34
je kan ook gewoon source direct geven bij je stereo bron. geen frequentiescheiding door de versterker, alles gaat gewoon naar je 2 front speakers. maar als je echt stereofanaat bent, hang jij een stereoversterker achter je surround set. je kan gewoon de pre-out gebruiken van de surround set en deze op de aux zetten van je stereoversterker. daar kan je ook de andere bronnen op zetten. volume moet je even instellen, maar dan heb je ip een stereoset die, alleen bij dvd's en surroundbronnen, even surround weergeeft. Je hebt wel een ongeevenaard stereobeeld, want daar leggen de sets t allemaal tegen af!
Pagina: 1