Geluiddempende serverkast toch niet zo stil

Pagina: 1
Acties:

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
We hebben deze serverkast gekocht: http://www.gatesweb.nl/catalogus_bestanden/serverkasten.htm

Nu blijken de fans toch nogal luidruchtig, zelfs luidruchtiger dan de koeling van de Fujitsu-Siemens server die erin staat. Op zo'n manier is het het paard achter de wagen spannen.

Weet iemand een manier om dit soort koelers stiller te maken? Anders gezegd, wat is een goede manier om ze langzamer te laten draaien? Ik weet niet wat voor fans erin zitten, maar je sluit de kast aan op het lichtnet. Of er een trafo tussen zit of dat het 220V fans zijn is me niet duidelijk.

Met een goedkope dimmer van de Karwei werkt het niet. D.w.z. langzamer gaan ze wel draaien maar ze gaan dan een soort irritante bromtoon produceren. Er staat op de dimmer dat deze niet is voor spaarlampen of 12V halogeenlampen. Zouden er dimmers zijn die deze fans langzamer kunnen laten draaien zonder een bromtoon te veroorzaken?

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Verwijderd

Je zou ook een baffleschot kunnen maken. Een 90 graden behuizingkje over de fans heen met geluidsdempend materiaal. Wellicht dat dat ook wat van de herrie wegneemt.

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
Misschien een goede suggestie, ik zal eens kijken. Er zitten dus twee fans aan de bovenkant van de behuizing.

Het blijft jammer dat ze de fans "fluisterstil" noemen terwijl er een irritante zoem (geen gefluister) af komt...

We hebben juist deze kast gekocht om niet zelf te hoeven klussen met MDF en foam...

[ Voor 21% gewijzigd door pinockio op 10-03-2008 21:18 ]

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.