Toon posts:

HIS HD 2600XT AGP HDMI krijg ik niet aan de praat

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb een oudere (XP sp2) PC (Medion 8080XL) met AGP slot. Ik wil erg graag full HDMI (dus beeld + geluid) naar mijn TV, maar dat lukt me maar niet. Ik heb een HIS HD 2600XT 256MB GDDR3 AGP HDMI Dual DVI & TV Platinum PK gekocht. Zodra ik die installeer werkt mijn onboard sound codec niet meer: wel speakertest met geluid, maar alle aps zijn verder geluidsloos. Ook gaat er geen geluid naar de TV via HDMI. En nog erger: 3d werkt niet. Ik probeer 3dMark2005 bijv., en mijn hele PC hangt. Met mijn oude Radeon 9800Pro werkt alles wel (behalve HDMI natuurlijk, want dat zit daar niet op). Heb verschillende drivers geprobeerd, uiteraard de meegeleverde drivers en de nieuwere versie van de HIS site (XP_8.43-071016a-054100E-ATI), maar niets helpt. Geen geluid, geen 3d. Heeft iemand raad?
Ik overweeg nu om een nieuw Mobo te kopen (Socket 478) met PCIe.

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 14:17

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Staat je soundoutput wel op je onboard sound ingesteld in plaats van je videokaart?
Verwijderd schreef op maandag 10 maart 2008 @ 20:58:
Ik overweeg nu om een nieuw Mobo te kopen (Socket 478) met PCIe.
Die bestaan niet :+

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:24

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

DaMarcus schreef op maandag 10 maart 2008 @ 21:38:
Staat je soundoutput wel op je onboard sound ingesteld in plaats van je videokaart?

[...]

Die zijn er wel :+ Asus heeft er een paar gemaakt. Ze zijn wel zeldzaam Maar vermoedelijk zal hij meer moeten upgraden( lees proc) Hij komt vermoedelijk zelfs met alles geupgrade vermogen te kort voor HD.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• docftp
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
DaMarcus schreef op maandag 10 maart 2008 @ 21:38:

[...]

Oh wat is dit dan???
http://www.asrock.com/mb/...?Model=P4VM890%20R2.0&s=n

[ Voor 57% gewijzigd door docftp op 10-03-2008 21:44 ]

Zou het een probleem zijn als ik een IQ zou hebben van een glas water?

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor reacties tot nog toe!. Gaat me om het aan de praat krijgen van full HDMI op mijn huidige AGP mobo. Met die HIS kaart heb ik probleemloos HD, echter geen geluid (niet onboard en niet via HDMI) en geen 3d. Soundoutput van alles aan veranderd, maar hielp allemaal niets.
Er bestaan Socket 478 PCIe mobo's, maar dat is niet de vraag (maar misschien wel de enige uitweg)