Na een heleboel waterchiller en andere phase-change projecten op het internet te hebben doorgelezen, ben ik dus gaan zoeken naar phase-change gerief
Na veel zoeken heb ik het volgende kunnen vinden:

De behuizing er van af:

De verdamper:

Al dit onderstaande is dus even niet meer het geval om het zo maar te zeggen. maar hier ben ik dus begonnen met het bouwen van een "nieuwe" chiller
:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1281230/1
Het was dus een luchtonvochtiger, nu heb ik dus met beleid en soms met wat geweld het koelsyseem eruit gehaald. Ik heb de koelleidingen zonder breken of knikken kunnen buigen (achteraf toch wel blij dat het zonder knikken of breken is verlopen
) Ik heb dit voorlopig allemaal op een mdf plaat gezet. Hier ga ik waarschijnlijk nog een mooi kastje rond maken en er zal nog het 1 en het ander met de bedrading gebeuren
De compressor:

De condenser:

Het vooraanzicht van de hele creatie
:

zijaanzicht:

achteraanzicht:

ijs:
(waar zo'n lego bak toch allemaal goed voor is
)

Ik heb dus ook de temperaturen even gemeten met water erin:
begintemp: 16 graden na een half uur 5 graden na nog een half uur 3 graden. nog 50 min later is de temperatuur 1 graden
. Als ik weer eens tijd heb ga ik hem in serie zetten met m'n pc waterkoeling
Specs:
koudemiddel: r134a (0,17kg)
compressor: Tecumseh az0411ys. 1/5 pk. 5,59cc. 0,32kw, 1,9A MBP/HBP compressor.
Na veel zoeken heb ik het volgende kunnen vinden:

De behuizing er van af:

De verdamper:

Al dit onderstaande is dus even niet meer het geval om het zo maar te zeggen. maar hier ben ik dus begonnen met het bouwen van een "nieuwe" chiller
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1281230/1
Het was dus een luchtonvochtiger, nu heb ik dus met beleid en soms met wat geweld het koelsyseem eruit gehaald. Ik heb de koelleidingen zonder breken of knikken kunnen buigen (achteraf toch wel blij dat het zonder knikken of breken is verlopen
De compressor:

De condenser:

Het vooraanzicht van de hele creatie

zijaanzicht:

achteraanzicht:

ijs:

Ik heb dus ook de temperaturen even gemeten met water erin:
begintemp: 16 graden na een half uur 5 graden na nog een half uur 3 graden. nog 50 min later is de temperatuur 1 graden
Specs:
koudemiddel: r134a (0,17kg)
compressor: Tecumseh az0411ys. 1/5 pk. 5,59cc. 0,32kw, 1,9A MBP/HBP compressor.
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 180839 op 30-06-2008 22:44 ]