Hallo,
Ik heb even een vraag. Probeer namelijk de ingebouwde membership provider functionaliteit te gebruiken voor MySQL, maar loop tegen wat problemen aan. Ik maak gebruik van Visual Studio 2005 en MySQL 4.1.22. Onlangs heb ik MySQL Connector/NET 5.1 geïnstalleerd. Heb de assemblies MySql.Data.dll en MySql.Web.dll toegevoegd aan de bin directory en wilde gebruik gaan maken van de ASP.Net Web Site Administration Tool. Hier gaat het verkeerd. Ik heb de MySQLRoleProvider en MySQLMembershipProvider geselecteerd, maar op het moment dat ik naar het onderdeel Security ga krijg ik de volgende melding:
There is a problem with your selected data store. This can be caused by an invalid server name or credentials, or by insufficient permission. It can also be caused by the role manager feature not being enabled. Click the button below to be redirected to a page where you can choose a new data store.
The following message may help in diagnosing the problem: An exception occurred. Please check the Event Log.
Ondertussen wordt de web.config gewijzigd in het onderstaande.
In het eventlog vind ik de volgende melding terug:
An exception occurred communicating with the data source.
Action: GetAllUsers
Exception: MySql.Data.MySqlClient.MySqlException: Unable to connect to any of the specified MySQL hosts. ---> System.Exception: Exception of type 'System.Exception' was thrown.
at MySql.Data.MySqlClient.NativeDriver.Open()
--- End of inner exception stack trace ---
at MySql.Data.MySqlClient.MySqlPool.GetPooledConnection()
at MySql.Data.MySqlClient.MySqlPool.GetConnection()
at MySql.Data.MySqlClient.MySqlConnection.Open()
at MySql.Web.Security.MySQLMembershipProvider.GetAllUsers(Int32 pageIndex, Int32 pageSize, Int32& totalRecords)
De credentials voor de database kloppen in ieder geval, want gebruik op meerdere pagina's dezelfde connectionstring en deze werken naar behoren.
Weet iemand wat ik verkeerd doe? Alvast bedankt!
Groeten, Weis
Ik heb even een vraag. Probeer namelijk de ingebouwde membership provider functionaliteit te gebruiken voor MySQL, maar loop tegen wat problemen aan. Ik maak gebruik van Visual Studio 2005 en MySQL 4.1.22. Onlangs heb ik MySQL Connector/NET 5.1 geïnstalleerd. Heb de assemblies MySql.Data.dll en MySql.Web.dll toegevoegd aan de bin directory en wilde gebruik gaan maken van de ASP.Net Web Site Administration Tool. Hier gaat het verkeerd. Ik heb de MySQLRoleProvider en MySQLMembershipProvider geselecteerd, maar op het moment dat ik naar het onderdeel Security ga krijg ik de volgende melding:
There is a problem with your selected data store. This can be caused by an invalid server name or credentials, or by insufficient permission. It can also be caused by the role manager feature not being enabled. Click the button below to be redirected to a page where you can choose a new data store.
The following message may help in diagnosing the problem: An exception occurred. Please check the Event Log.
Ondertussen wordt de web.config gewijzigd in het onderstaande.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| <?xml version="1.0"?>
<configuration>
<connectionStrings>
<add name="connMySQL" connectionString="SERVER=localhost; DATABASE=db; UID=uid; PASSWORD=pw;" providerName="MySql.Data.SqlClient" />
</connectionStrings>
<system.web>
<roleManager defaultProvider="MySQLRoleProvider" />
<membership defaultProvider="MySQLMembershipProvider" />
<compilation debug="false"/>
<authentication mode="Forms"/>
<customErrors mode="Off"/>
</system.web>
</configuration> |
In het eventlog vind ik de volgende melding terug:
An exception occurred communicating with the data source.
Action: GetAllUsers
Exception: MySql.Data.MySqlClient.MySqlException: Unable to connect to any of the specified MySQL hosts. ---> System.Exception: Exception of type 'System.Exception' was thrown.
--- End of inner exception stack trace ---
at MySql.Data.MySqlClient.MySqlPool.GetPooledConnection()
at MySql.Data.MySqlClient.MySqlPool.GetConnection()
at MySql.Data.MySqlClient.MySqlConnection.Open()
at MySql.Web.Security.MySQLMembershipProvider.GetAllUsers(Int32 pageIndex, Int32 pageSize, Int32& totalRecords)
De credentials voor de database kloppen in ieder geval, want gebruik op meerdere pagina's dezelfde connectionstring en deze werken naar behoren.
Weet iemand wat ik verkeerd doe? Alvast bedankt!
Groeten, Weis