• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-05 14:44

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik heb zojuist een Shuttle SG33G5M gekocht en die wil niet posten. Dat is eigenlijk m'n probleem in een notendop :)

Nu het hele verhaal:
Ik zet het apparaat aan, en er gaan binnenin een groen en een amber ledje branden. Deze lijken aan te duiden welke geheugenbanken gevuld zijn. Het blauwe power-ledje aan de voorkant gaat branden. Op de voorkant van het apparaat verschijnt de tekst "Home Theater" alsof alles ok is dus.

Echter ik krijg geen beeld. Monitor blijft op standby, dus er is domweg geen signaal. Ik heb de HDMI uitgang geprobeerd via HDMI->DVI adapter, ik heb de analoge D-Sub uitgang geprobeerd, ik heb zelfs geprobeerd met een videokaart. Alle drie de combinaties geprobeerd met de PCIe-jumperblokken op 1-2 en op 2-3. Via Google kwam ik een posting op Sudhian tegen waar gesuggereerd werd dat de jumperblokken niet goed genoeg zouden zijn. Nou, ik heb het zelfs met losse jumpers geprobeerd waarvan ik zeker weet dat ze goed zijn. Geen verschil.

Vervolgens zag ik een andere posting waar werd gesuggereerd dat het RAM voltage te laag zou zijn. Is leuk, maar zonder beeld en dus zonder BIOS kan ik dat niet veranderen. Booten met 1 reepje zou kunnen werken, maar ook dat maakt niet uit. Ik heb reepje A in bank 1 en 2 geprobeerd, en reepje B ook. Alle vier de mogelijkheden geeft geen kik.

Ik sta een beetje perplex dat zo'n ding zo moeilijk kan doen. Er moet toch een manier zijn om dit apparaat aan te zwengelen :?

日本!🎌

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ander geheugen dus.

Beetje flauw dat het apparaat dan helemaal NIETS doet. Geen beepje, geen lampje, niks. Ohja, het zal vast in de handleiding staan, maar die zit er niet bij en is ook niet te downloaden. Maargoed, opgelost. Graag openlaten voor de andere mensen die dit probleem hebben :)

日本!🎌

• 0Burner0
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-05 00:16
Thnx voor de headsup wil deze ook gaan kopen!

Hoe bevalt ie?

Heb nu de mediacenter uit de bestbuy van mei maar die vind ik te groot en past niet in me meubel.

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Hij is niet gek. De afstandsbediening reageert erg sloom (een draadloos toetsenbord is véél rapper) en ik heb geen idee hoe het front VFD aangestuurd kan worden. Maar voor de rest een heel aardig apparaat. Goed ruimte van binnen, schopt niet al te veel herrie en de HDMI uitgang werkt uitstekend met digitaal audio erin :)

日本!🎌