Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

hoe dit lcd scherm aansluiten en aan sturen?(met foto's)

Pagina: 1
Acties:
  • 453 views

• Stefferke
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-11 17:44
hallo mede Tweakers,

Ik studeer elektriciteit op school en toen ik op mijn kamer aan het rommelen was kwam dit schermpje naar boven en nu zou ik dat willen gaan aansturen via mijn pc.
kdenk dat dat met de paralele (lpt1 printerpoort toch voor die oude) poort van mijn pc zal aan gesloten moeten worden.
maar ik heb hier dus totaal geen verstand van en vraag jullie om een schema en de benoodigt heden (kdenk dat ik die al heb)
of site's waar dat het op staat
zodat ik weet hoe dat ik het moet aan sluiten en eventueel ook welke software dat ik gebruik om er wat onzin op te laten weergeven bv. uur

De foto's(sorry van de resolutie heb ze zo gelaten voor de duidelijk te zijn)
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fb314723/lcd1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fb314723/lcd2.JPG
Groeten Stefferke

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

En zelf googelen op 'hd44780' was niet in je opgekomen? ;)

Als je dat doet zie je veel webpagina's met als duidelijkste: http://home.iae.nl/users/pouweha/lcd/lcd.shtml
Denk dat je er zo wel uitkomt.

Succes!

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-11 15:54
Als je nu eerst een even google gebruikt en het nr intypt wat er op het chippie staat. Dan kom je er wel...

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:07
Je vraag kan je binnen enkele seconden zelf beantwoorden, zowel via google als in de FAQ.
Gelieve in het vervolg zelf enige moeite te doen, dat zou minder moeite geweest zijn dan het openen van dit topic.
Slotje.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Waar is het slotje dan? :>

[ Voor 8% gewijzigd door 0fbe op 10-03-2008 20:02 ]

• Stefferke
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-11 17:44
oke bedankt aan de mensen voor dit snelle antwoord
maar het is de eerste keer dat ik zo iets ga doen en had nog niet gedacht aan onze beste viend GooGlE

bedankt allemaal

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Stefferke schreef op maandag 10 maart 2008 @ 20:07:
oke bedankt aan de mensen voor dit snelle antwoord
maar het is de eerste keer dat ik zo iets ga doen en had nog niet gedacht aan onze beste viend GooGlE

bedankt allemaal
Krijg je van mij deze: Klik nog kado. Hiermee moet het zeker lukken...

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

* Sprite_tm klikt het hangijzer wat door Naftebakje achtergelaten is, ook maar even daadwerkelijk dicht.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.