Toon posts:

Switch of Router?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo ik had een vraag, hier thuis zit ik met een klein probleempje want elke keer wanneer ik mijn laptop aan zet heeft dees slecht of goed bereik maar naast de laptop heb ik ook een server deze server staat 24/7 aan

zou ik nou op de kabel van modem->server kunnen vervangen door:

modem->switch of Router->laptop en server
kunnen maken zodat mijn laptop dus gedraad is

maar natuurlijk wil ik zoveel mogelijk internet naar de server! wat kan ik dan het beste nemen?

als jullie denken van dat ik mn laptop dan ook in 1x gedraad maak... dat is niet zo makkelijk want snoer van modem naar server is 20m (3 etages)

Alvast bedankt ,Raymon

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:38

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Misschien wat meer info over je huidige situatie?

Maar ik gok dat dat modem dus ook al een router is, anders kon je sowieso niet met laptop en Server tegelijk online?

In dat geval dus gewoon een switch kopen en aansluiten, klaar ben je.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Sorry, maar zou je je verhaal misschien iets duidelijker willen maken en je spelling controleren?
Ik heb er moeite mee om het te lezen.

Wat ik er uit begrijp is dat je een laptop en een server hebt.
De server staat 24 uur per dag, 7 dagen per week aan.
De laptop werkt draadloos en heeft niet altijd even goed bereik (soms slechte signaalsterkte).
Op dit moment is het zo dat de server een routing functie verricht, en je daarom geen losse router hebt.

NNu is de gewenste situatie dat er een losse router achter het modem geplaatst wordt, en je daar de server via een kabel op aan sluit.
De laptop zal draadloos blijven werken, maar eigenlijk wil je dat die via een kabel verbonden is in verband met de signaal sterkte op grotere afstanden.

Is dit correct?

Verder zou een beter uitgewerkte uitleg van je huidige systeem erg handig zijn, evenals een lijst van apparatuur die je op dit moment hebt.
Een beter uitgewerkte uitleg van de gewenste situatie is ook een welkome toevoeging, evenals een aantal punten waar aan deze situatie moet voldoen en welke probleempunten er opgelost moeten worden.

[ Voor 18% gewijzigd door McKaamos op 10-03-2008 19:09 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
mijn laptop is dus draadloos en mn server is gedraad (ethernet kabel) allebij zitten ze bij mij op zolder

maar de laptop heeft niet altijd goed bereik.

server is bovendien heel erg aan het laggen als ik geen goed bereik heb met mn wifi kanaal

dus wat ik wou doen is de lange kabel van 20m naar de server daar een switch aan koppelen en dan van switch naar Laptop en server zodat laptop en server gedraad zijn en geen lagg meer heb

hier is een schets: http://i169.photobucket.c...bleedingsoul1/systeem.jpg

maar wat mijn vraag uiteindelijk is wat kan ik het beste nemen een router of een switch? op zolder ik zou het meeste internet namelijk naar mn server willen hebben en wat minder naar mijn laptop

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Geef nou eens aan wat je nu precies voor apparatuur gebruikt (ook het type modem en dergelijke). En wat die server precies doet, want "het meeste internet namelijk naar mn server willen hebben en wat minder naar mijn laptop" is nogal vaag. En een server die lag vertoont, omdat de laptop een brakke wifi verbinding heeft :? Of gaat het hier om lag wanneer je vanaf de laptop iets van de server download ofzo :?

Als je inderdaad serieus de bandbreedte tussen de server en de laptop wilt gaan verdelen, dan heb je of een hele dure switch nodig, of je moet daar inderdaad een tweede router neer gaan zetten, maar dan nog moet je al naar een wat duurdere router, want een simpele router ondersteunt voor zover ik weet ook niet echt dergelijke 'traffic shaping'.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
de server draait een world of warcraft server en ik gebruik de Livebox van Orange wanneer mijn bereik traag is blijkt het dat de hele router lagged en daardoor ook de server en nee niet met downloaden maar ik speel natuurlijk wel op mijn eigen server en meestal dan gaat het erg laggen maar het hoeft niet persee die "trafic shaping" (geen idee wat het precies inhoud)

hier mijn wifi kaart:

Network Adapter Broadcom 802.11b/g WLAN
Interface Type Wireless Ethernet
Hardware Address 00-02-C6-22-15-18 (user-defined)
Connection Name Wireless Network Connection
Connection Speed 54 Mbps
MTU 1500 bytes
DHCP Lease Obtained 3/8/2008 12:19:46 PM
DHCP Lease Expires 3/15/2008 12:19:46 PM
WLAN Signal Strength -61 dBm (Very Good)
Bytes Received 956332599 (912.0 MB)
Bytes Sent 90686022 (86.5 MB)

Network Adapter Manufacturer
Company Name Broadcom Corporation
Product Information http://www.broadcom.com/products
Driver Download http://www.broadcom.com/support/ethernet_nic
Driver Update http://driveragent.com?ref=59

en hier info over de Livebox van orange:

http://www.orange.nl/adsl/livebox/

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2008 20:07 ]

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Dat het op jouw laptop lagt, als de wifi brak is is niet zo gek, of hebben anderen die ook op jouw server spelen er op dat moment ook last van? Dat bedoelde ik eigenlijk, dat laatste klinkt een beetje vreemd namelijk.

Maargoed, je hebt dus al een modem/router met de livebox, dus zou een switch voldoende moeten zijn. Om te voorkomen dat je met je laptop de verbinding dichttrekt en daardoor de server te weinig bandbreedte overhoudt kan je natuurlijk ook gewoon op je laptop wat instellingen in de juiste programma's maken om het verbruik te beperken, of je installeert netlimiter of iets dergelijks.

Alles bij elkaar moet je zo denk ik in elk geval wel genoeg info hebben om er uit te komen. Als je een term of zo niet snapt, zoek em dan eens op, daar leer je veel meer van dan wanneer hier alles voorgekauwd wordt. En dat voorkauwen is sowieso niet de bedoeling hier op GoT ;)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de hulp en tot ziens :D

en ja andere hebben dan ook lagg :9

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2008 20:11 ]

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Alsjeblieft, puntsgewijs...

Dit doet het:
-punt 1
-punt 2
-punt 3

Dit moet het doen:
-punt 1
-punt 2
-punt 3

Dit zijn de limitaties en problemen:
-punt1
-punt 2
-punt 3

etcetera...

En dan alle apparatuur die je gebruikt erbij. gewoon lijstjes maken dus.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Pagina: 1