Toon posts:

Is de Cardexpert Geforce 2MX een goede kaart?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien mijn G400 na 1,5 jaar trouwe dienst er mee ophield, ben ik opzoek naar een nieuwe kaart.

Mijn oog is gevallen op de Geforce 2 kaarten.
Ik ben op zoek naar een goede 2D kaart en redelijk voor 3D. Belangrijk is dat in 2D het beeld er goed scherp uitziet (lijkt me normaal)

* Ik wil niet meer dan 400,- besteden
* Ik wil TV-out hebben
* Dual head zou ik op prijs stellen.

Mijn oog was gevallen op de Cardexpert Geforce 2MX. Deze was (volgens pc-active) een stukje sneller dan de asus v7100, en heeft alles wat ik wil (dualhead, tvout, goed 3d)

Mijn vraag is echter, wat zijn de ervaringen met de kaart?

Is iedereen enorm tevreden, of zijn er problemen met bijv drivers, vaag beeld, slecht 3D

Kortom wat is uw ervaring met deze kaart

rsnel

• DBA907
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-10-2025
een GeForce2 MX goed in 2D :?:?:?

gewoon de Matrox G450 nemen als je 2D echt belangrijk vindt

• Yigal76
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-04 21:49
Ik heb zelf een G400 en een huisgenoot een Cardexpert GF2MX. 2d is die MX niet aan te raden, zeker als je Matrox gewend bent. Spellen lopen wel als een trein en zien er beter uit dan bij een G400 (heeft nog wel eens last van onregelmatigheden in 3d, niet echt storend, maar toch).

Radeon SDR een optie? Is vrijwel net zo snel als een MX, haaft alleen geen dualhead.

Verwijderd

Topicstarter
2D gebruik je nog het meeste (windows/Word) dus dat is gewoon belangrijk.
De G400 is heel erg goed in 2D, maar qua 3D is het prut, niet veel. Ik had gehoopt dat Cardexpert gebruikers positief waren over deze kaart, weet ik tenminste wat ik moet kopen.

Iemand ideeen over deze cardexpert, of wat nu wel een goede 3D videokaart is met TV-out voor max 400,-

alle hulp is welkom

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

De Radeon is denk het het beste alternatief voor je. Bijna net zo goed als de G400 in 2D en wel lekker snel in 3D.

http://tweakers.net/pricewatch/11744

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 10:53
jah wil je lekkere beeldkwaliteit zou ik de ati radeon nemen. Bijna net zo snel als een gf2.....

Verwijderd

Ik heb zelf de Cardexpert. Hij is snel, maar de 2D kwaliteit is ietsiepietsie minder dan de Matrox of ATI kaarten. Wel is 'ie sneller en heeft 'ie Dualhead en is 'ie goedkoop. Als dat Dualhead het minst belangrijke is, zou ik voor de Radeon gaan.

• BTB
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-08 07:57

BTB

Zie ook de c't van maart 2001 pag. 136. Daar staat helaas niet bij dat de Radeon er met video-out is.
Ik zit met een vergelijkbare situatie:
Millennium II PCI, wil een PCI slot vrij maken en tegelijk ook 3D en video-out erbij.

Bram Bouwens

Verwijderd

Topicstarter
De cardexpert geforce 2MX is 369,- terwijl de ati radeon 689,- is.

Ik had in gedacht om niet maar dan 400,- uit te geven, dus ik denk dat ik dan uit kom op de cardexpert geforce 2MX.

OF zijn er nog andere ideeen opmerkingen?

rsnel

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
De ATI Radeon SDRAM (ong. 300,-) of de DDR-SDRAM (ong. 450,-) misschien? Voor 450,- heb je zelfs al een GTS tegenwoordig dacht ik (PowerColor :? ) .. zie Pricewatch voor de exacte prijzen.

PC Specs

Verwijderd

Ja, dat kan best, maar de powercolor mx die ik heb geeft wel zeer onzuiver en vooral onstabiel beeld in vergelijking met mijn Viper 770 (TNT 2 ultra 32 mb sdram)!

Ik weet niet of je bereid bent veel geld uit te geven, maar een voodoo 5 is misschien ook een optie:? volgens mij geven die 2d ook wel aardig beeld (weet niet zeker hoor), maar of ze ook dual head hebben...:?

By the way, ik heb zoals ik al zei een TNT2 op het moment (powercolor is retour gestuurd in ruil voor een asus v7100 pure :P) en die TNT geeft toch aardig scherp beeld in 2d vind ik persoonlijk :)! Het ligt er natuurlijk wel aan wat je precies met je PC doet, zit je er de hele dag achter om je werk te doen dan zou ik een Matrox nemen (veel goede dingen over gehoord wat betreft 2d) doe je daarentegen af en toe eens een documentje in word en game je graag, ga dan voor 3dfx of Nvidia.

Je kan natuurlijk ook op de nv20(dacht ik) wachten, want misschien zitten daar de eigenschappen van een voodoo kaart in gemengd met Nvidia geforce eigenschappen :P.

Zijn namelijk samen gegaan!
Pagina: 1