Toon posts:

probleem met verkrijgen netwerk adres voor wireless

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een totale leek, dus ik hoop dat iemand me kan helpen. Ik heb thuis wireless geinstalleerd, en beveiligd met een wachtwoord. als ik nu probeer om met mijn laptops (een macbook en een dell) op het netwerk te komen, blijft hij hangen op het verkrijgen van een ip-adres, en kom ik er niet op. Ik kan wel zien dat het netwerk een goed bereik heeft, dus hij doet het wel, maar ik kom er niet op. Hoe kan ik dat oplossen?

Verwijderd

Heb je wel een DHCP server geactiveerd staan?

Verwijderd

Topicstarter
wat is dat? sorry ik ben een Echte leek... Ik heb met mijn Dell laptop de wireless geinstalleerd dus is dat dan ook de server?

Verwijderd

Ok,

Here we go,

Welk router/modem heb je? Als je een netwerkkabel vanuit je modem naar je laptop laat lopen, krijg je dan wel een IP adres? Zo ja, zou je dan een start --> uitvoeren --> cmd --> ipconfig willen doen en de resultaten willen doorgeven?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:38

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Problemen met het uitdelen van netwerkadressen (ook wel IP adres genoemd) kunnen worden veroorzaakt doordat je op de laptop de beveiligingssleutel verkeerd invoert. Dan kan je wel verbinden en zie je dus het bereik, maar je krijgt geen adres toegewezen. Dus controleer even of je niet ergens typefouten hebt gemaakt ofzo.

Wat meer info over de gebruikte apparatuur en instellingen (bijv. screenhots) zou opzich verder geen kwaad kunnen ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Orion84 op 10-03-2008 19:18 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
weet vrij zeker dat ik het wachtwoord goed heb, heb het een paar keer geprobeerd, dus ik denk dat dat het niet is. tenzij ik het oorspronkelijke wachtwoord 2 keer verkeerd heb ingetypt natuurlijk toen ik het aanmaakte maar daar ga ik nog maar even niet van uit :-)

Ik kan pas morgen kijken naar ipconfig, dus hoop dat je er dan ook nog bent...Dank alvast!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Om het zeker te weten: typ het wachtwoord in in notepad ofzo, en plak het dan twee keer in het instellingenscherm van je wireless router/accesspoint, weet ik het, misschien ook nog wel ff nuttig om te melden wat voor apparatuur je gebruikt dus ;)

Plak daarna datzelfde wachtwoord in het venster waar dat gevraagd wordt bij het maken van de verbinding. Zo sluit je typfouten in elk geval uit.

En plaats anders eens wat screenshots van het instellingenscherm, zodat we even mee kunnen kijken waar het mogelijk misgaat.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• darkjeric
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-03 13:10
Ook even zeggen dat je op beide laptops wellicht bent vergeten instellen welke beveiliging je wireless connection gebruikt. Ik denk dat dat hierboven was 'de beveiligingssleutel'. Dat slaat niet op je wachtwoord, maar op de manier waarop je wifi ge-encrypteerd is. Dit moet je zowel op de router als op beide ontvangst-PC's goed instellen.

Mogelijke encrypties voor wifi: WEP, WPA, WPA2 etc. Even googlen op deze termen zal je al heel wat wijzer maken. Misschien moet je er maar even Wikipedia op naslaan?

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Dat gaat normaal gesproken automatisch goed darkjeric. Als je gewoon vanuit het lijstje van beschikbare netwerken een netwerk opent.

Het ging mij wel degelijk om de WEP of WPA key zelf, als je daar een typefout maakt, dan krijg je wel verbinding, maar geen IP adres.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, als ik mn laptop direct in het modem doe ben ik gewoon online en krijg ik een IP adres en een subnetmaskerDoor DHCP toegekend staat er ook nog bij. En ik kan ook gewoon online via het onbeveiligde netwerk van de buren. Met mn mac kan ik er ook niet op, en met een andere laptop ook niet.

Het modem is van UPC, en het is een NetXtreme Gigabit Controller, de wireless router is een linksys compact wireless G broadband router.

De netwerksleutel die ik er op heb gezet is volgens mij iets met 56.

Verwijderd

Topicstarter
dat screenshot dat lukt me niet, maar als ik hem laat verbinden laat ie zien dat er een uitstekend bereik is, maar hij geen 'beperkte of geen verbindingsmogelijkheden'. als ik dan op details klik dan zegt ie dus dat dit komt omdat hij geen netwerk adres toegewezen krijgt, en als ik dan op details klik zie ik een lijstje met:

fysiek adres 00-18-77-18-F3-86
ip adres 0.0.0.0
submasker 0.0.0.0

zegt dat iets meer?

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Nee, dat geeft nog steeds alleen maar aan dat je geen IP krijgt.

Heb je al geprobeerd om de key even netjes overal hetzelfde te kopiëren en plakken, zoals ik aangaf? Probeer het anders eens helemaal zonder beveiliging?

Verwijderd

Topicstarter
ja dat netjes overal kopieren en plakken heb ik gedaan, dat werkt niet. tenzij ik hem natuurlijk oorspronkelijk 2 keer verkeerd heb getypt bij het creeeren van de sleutel.

weer een hele domme vraag, maar hoe kan ik de beveiliging er weer afhalen?

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Ik had bij mijn uitleg dan ook niet voor niks aangegeven dat je ook de sleutelinstelling (creëren van de sleutel) even opnieuw moet doen en ook daarbij moet plakken, ipv typen.

De beveiliging er af halen, of opnieuw instellen kan je gewoon op dezelfde plek als waar je hem oorspronkelijk hebt ingesteld. Met de handleiding van je apparatuur zou je daar opzich best uit moeten kunnen komen.

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Laatst had ik het bij iemand, dat ik de beveiliging in de router te hoog had ingesteld (ik had wpa2 ingesteld). Toen in deze veranderde in wpa/wpa2 psk/gedeelde sleutel toen lukte het me wel om een ip-nummer te krijgen draadloos.

Niet alle netwerkkaarten ondersteunen alle beschikbare beveiligingsopties. Een driver update of een microsoft update wil ook wel eens helpen. Je moet iig sp2 al hebben geinstalleerd.

Verwijderd

Topicstarter
hmmm het gaat nu helemaal mis, ging die sleutelinstelling opnieuw doen maar kwam niet in de admin settings van de wireless, dus heb toen de wireless gereset en nu bij het opnieuw setuppen lijkt ie dhcp setting niet te pakken terwijl volgens mij in dat ip config lijstje wel id van dhcp-klasse komt. of moet ik dan daar static ip kiezen en achter dns nr van mn upc modem zien te komen? ... denk dat t tijd is mezelf van n flat te gooien...
Pagina: 1