Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Prod. review] Lege reviews?

Pagina: 1
Acties:
  • 313 views

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:49

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Zie productreview: Gigabyte GA-X38-DQ6 review door Verwijderd

Is het de bedoeling dat iemand een product review kan plaatsen met alleen wat scores, maar dus verder geen tekst om alles toe te lichten? Schijnt vaker voor te komen getuige de reactie van staaijtech die bij deze "review" staat.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:25

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Jazeker, zie plan: Betatest compact Productreviews-formulier
Sinds vandaag is er een nieuw, vereenvoudigd formulier ingevoerd voor het toevoegen van Productreviews. Met behulp van het formulier, dat als 'popup' binnen de pagina verschijnt, kun je snel een beoordeling van een product toevoegen. Na het versturen van het formulier krijg je de mogelijkheid om de productreview uit te breiden tot een volwaardige review met een onderbouwing, plus- en minpunten en eventueel afbeeldingen, productkoppelingen en dergelijke.
Overigens is het wel zo dat de waardering voor zo'n review in karma veel lager is dan voor een mooie uitgebreide met 5 sterren gewaardeerde review, ook heeft zo'n goede review veel meer effect op de gemiddelde scores.

[ Voor 16% gewijzigd door Dirk op 10-03-2008 20:18 ]

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:49

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Dirk schreef op maandag 10 maart 2008 @ 20:17:
Jazeker, zie plan: Betatest compact Productreviews-formulier

[...]

Overigens is het wel zo dat de waardering voor zo'n review in karma veel lager is dan voor een mooie uitgebreide met 5 sterren gewaardeerde review, ook heeft zo'n goede review veel meer effect op de gemiddelde scores.
Hmmm, toch jammer dat "lege" reviews dus mogelijk zijn. Alleen een paar cijfertjes heb je niet veel aan, je zou toch minstens wat onderbouwing verwachten. Dat hoeft dan niet meteen een lap tekst van hier tot Tokyo te zijn, een kort maar krachtige toelichting zou al heel wat zijn.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Doordat dit mogelijk is gaan mensen echt niet ineens hun reviews korter maken. Het enige dat je krijgt, is dat meer producten beoordeeld worden en de grens om uiteindelijk toch geen review te schrijven kleiner is.

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

De weging van zo'n lege review voor de product beoordeling is ook lager dan een mét onderbouwing. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-11 23:19
Ik vind het opzich wel een handige feature. Ik heb bijvoorbeeld net een nieuwe Home Cinema gekocht. Ik heb alvast mijn voorlopige bevindingen gepost en zodra ik hem wat langer heb en het product dus langer heb kunnen beoordelen post ik wel een uitgebreide review. Als andere mensen nu zoeken naar dit product hebben ze in ieder geval een globaal idee wat ze ervan kunnen verwachten.
Als ik een product koop kijk ik toch ook vaak naar de revieuws en hoe goed hij beoordeeld is. Maar bij een hoop producten stonden er geen. Ik hoop dat dat met deze feature wel meer gaat gebeuren.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Dat is dus inderdaad de bedoeling :P [/late reply]

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.