Geen geluid laptop meer sinds Visa Ultimate

Pagina: 1
Acties:

• ThePupD
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-12-2020

ThePupD

Standing Tall And Talented

Topicstarter
Hallo,
Ik heb een een Asus Laptop, die ik al mee dan een jaar vrolijk in gebruik heb, nu heb ik gister de switch gemaakt van Home Premium naar Ultimate, en ik heb nu geen geluid meer. Computer geeft wel aan dat het geluid werkt en dat je ziet ook dat het volume "op en neer" gaat bij het afspelen van een nummer. Maar er staat toch ergens iets niet goed. Ik ben al de hele dag bezig met googlen maar ik kan niet het juiste antwoord vinden, ik moet eerlijk zeggen dat mijn kennis beperkt is. De laatste drivers downloaden? maar welke zijn dit, heb echt geen idee wat ik dan waar zou moeten downloaden. Ik ben gewoon niet al te handig maar ik vind het wel balen dat ik nu geen geluid heb. Ik kan ook die optie niet meer vinden dat je al je volume opties kan bekijken, das zo'n klein roodachtig icoontje van een micorfoon/box of iets dergelijks, weet niet waar die is.

Nu snap ik dat ik misschien niet alles heb verteld om mij het goede antwoord te geven, maar nogmaals omdat ik niet zo technisch ben heb ik geen idee wat ik nog meer zou moeten vertellen.

Als iemand mij zou kunnen helpen graag...

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Visa Ultimate? :P

Niet toevallig alleen digitale uitvoer aangezet?

Download my music on SoundCloud

• ThePupD

ThePupD

Topicstarter
hahahahah... had ik echt even niet door, krijg je als je blind tikt denk ik. Mijn fout:p
Ik snap alleen je vraag niet. ik heb niet zelf geinstalleerd... sorry maar weet niet wat je bedoelt ,ik=N00B

• jeryz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-01 11:10
Op het speakertje (rechtsonder naast de klok) rechtermuisknop, Volumemixer openen.

In dat venster linksboven op Apparaat klikken, daar zullen waarschijnlijk 2 opties staan, de verkeerde kan geselecteerd zijn (heet meestel 'Digitale Uitvoer'), die moet je niet hebben. Selecteer de andere, en ff testen.

Succes!

• ThePupD

ThePupD

Topicstarter
Er is maar 1 optie: apparaat voor digitale uitvoer...
Die moet ik dus niet hebben? want ik kan geen andere selecteren...

edit: ik heb nu ook iets verkeerd geklikt ofzo, want nu geeft hij ook niet meer het bwegende auiobalkje aan van volume, die speelt nu niet meer...

[ Voor 152% gewijzigd door ThePupD op 10-03-2008 17:54 ]

• jeryz
Je kunt proberen de driver even opnieuw te installeren. Daarvoor ga je naar http://nl.asus.com (is erg traag), daar doe je links een zoekopdracht naar jouw type laptop. (onderop zit een sticker waar dat precies opstaat).

Zodra je dat gedaan hebt krijg je een aantal opties waar jouw laptop als het goed is tussenstaat. Als je hem hebt gevonden staan er een aantal opties bij: Overview, Specificatie en Download, klik op Download.

In het volgende scherm kies je AUDIO, en vervolgens de software voor Windows Vista 32-bit door middel van een van de links, Global, Europe enz.

Vervolgens dubbelklik je op het bestandje wat je hebt gedownload, en volg je de stappen.

• ThePupD

ThePupD

Topicstarter
Mijn dank voor jullie hulp... JeRyZ thanks alot, it really was that simple.

Thanks!

• jeryz
Geen probleem!
Pagina: 1