Toon posts:

[XP] Scheduled Task met visuele feedback uitvoeren?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeie dag,

Ik heb een heel klein probleem,
Ik heb via geplande taken een tape backup gestart.. Nu komt deze alleen in je takenbeheer te staan dat die actief is.. maar niet in een popup scherm.

Ik gebruik:

Windows XP SP2

Mijn vraag:

Hoe krijg ik een taak waarvan ik 100% zeker ben dat deze in een Popup scherm of Tab scherm mogelijk is te draaien naar voren als deze op dit moment tussen het taken beheer staat?

In taak beheer is de service wel tezien, het gaat om: NTBackup.

Hij is al geactiveerd.

Ik hoop dat jullie hem snappe,

Alvast bedankt! Jack

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2008 15:50 ]

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:19
Ik hoop dat jullie hem snappe,
Sorry, maar ik snap er werkelijk niets van wat je nu eigenlijk wil..

Roomba E5 te koop

Verwijderd

Topicstarter
haha okee ik leg hem uit :P,, Want dat dacht ik al..

Als je cntrl alt delete doet, krijg je een scherm naar voren.
Hierin ga je naar processen daar staat een process NTBackup te draaien. Deze werkt op de achtergrond..

Deze backup heb ik net aan gedaan.. Maar normaal krijg ik hem te zien hoeveel GB die moet ect ect gewoon details krijg ik dan dus te zien.. Maar nu zie ik helemaal geen scherm van NTBackup.

Is het mogelijk om uit de process lijst de NTBackup naar voren te laten komen in een scherm zodat ik details te zien krijg?

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:19
Ah, op die manier. Misschien heeft ntbackup.exe een parameter die je toe kan voegen om de gui te laten zien? Heb even snel zitten kijken maar volgens mij niet...

Roomba E5 te koop

Verwijderd

Topicstarter
hmm okee,

Ik heb een .bat draaien die kan ik uitvoeren dan krijg ik het scherm wel naar voren.. die is eigenlijk het zelfde alleen heb ik hem ook in geplande taken staan zodat hij gaat draaien om een bepaald tijd stip.. Nu deed ik hem dus even snel uitvoeren via geplande taken en kwam die niet >_<

Ik zoek ook nog even door.

• Synch
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-02 11:44
Kun je in geplande taken niet de .bat laten uitvoeren :*)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op maandag 10 maart 2008 @ 15:50:
Goeie dag,

Ik heb een heel klein probleem,
Ik heb via geplande taken een tape backup gestart.. Nu komt deze alleen in je takenbeheer te staan dat die actief is.. maar niet in een popup scherm.
Nee, logisch want het hele idee achter ScheduledTasks is dat je 'm ook zonder aangemelde Console-sessie kan laten werken.
Messages of GUIs van applicaties hebben dan geen desktop sessie om iets op te kunnen laten zien.

Wat jij wil betekent dat die taak altijd een ingelogde console sessie nodig heeft omdat anders je melding 'nergens naartoe' kan.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-11-2025
Je moet even checken onder welke account NTBacup dat werkt (dus bij de eigenschappen van de scheduled task). Tevens kan je hier aanvinken of de taak zich met de 'voorgrond' mag bemoeien.
Wat jij wil kan dus wel (maar het lijkt me maar irritant om die backup voor mn neus te krijgen..)

Verwijderd

Je zou eens kunnen testen met de /interactive switch.

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie wel voor jullie reacties!

JASPER!

Het was gister op dat moment wel nodig omdat ik details van de aantal gebackupte GB's wou zien en hoeveel die totaal moest en de tijd ect... Dit moest ik weten omdat ik aanpassingen gedaan had op het systeem.

Alles draait onder het admin account het account waar mee ik ingelogged was. Ik wil hem niet altijd op de voor grond hebben natuurlijk maar ik wou hem gewoon even op de voor grond hebben.

Bedankt voor jullie repleys! Ik ben er al uit gekomen.:

''Tevens kan je hier aanvinken of de taak zich met de 'voorgrond' mag bemoeien''

Hier heb ik even naar gezocht en heb het gevonden.

Dank jullie.

Verwijderd

Topicstarter
ozakigames schreef op maandag 10 maart 2008 @ 16:41:
Kun je in geplande taken niet de .bat laten uitvoeren :*)
De .bat staat er tussen als geplande taak om uit te voeren. Deze heb ik dan ook handmatig aangezet en uitgevoerd. Deze staat dus al in geplande taken.
Pagina: 1