Scarlet opzeggen, overstap naar Telfort

Pagina: 1
Acties:

• Eagle666
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-11 15:19
In ons huis wilden we Scarlet opzeggen en overstappen naar Telfort.
Echter wat blijkt, we zijn net 2 weekjes te laat, dus stilzwijgende verlenging. :( Zitten we er nog een jaar aan vast! Nou heb ik gelezen dat in 2006 men al bezig was met een nieuwe wetgeving om dit soort praktijken tegen te gaan. Hoe zit dat tegenwoordig? Is er bij stilzwijgende verlenging er nog onderuit te komen? Bij de opta kan ik niet veel vinden en online ook niet veel of die wet er nou al door is of niet.

Verder heb ik begrepen dat ik het op een andere naam moet laten zetten bij een verhuizing (toekomst plan, over ongeveer een half jaar) omdat ik anders het internet mee moet nemen. Wat is dat nou weer voor onzin? Als ik bij een studentenhuis weg ga en op m'n eigen ga wonen of samenwonen wil ik niet al die oude zooi meenemen.

Als laatste vraag, iemand ervaring met Telfort internet in Eindhoven? Als ik de Telfort topics moet geloven (7 delen al!) is men er wel tevreden over, alleen is de service brak. Dus zolang er niets aan de hand is... Maar gebruikers uit Eindhoven kunnen een lokale ervaring uiten :P.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Nee, die wet bestaat nog steeds niet. Dus helaas heb je pech.

PSN: djmurcielago

• Eagle666
Das dan balen. Volgende keer maar op tijd zijn dan...

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:45

ManiacsHouse

Scheisse!

Als je gaat samenwonen dan heel simpel op de naam van je partner een Telfort aansluiting aanvragen en wachten tot deze is opgeleverd. Dan richting Scarlet opgeven dat je gaat verhuizen naar een woning waar al een adsl-verbinding is en dan kun je van het contract af. Dit moet je wel even checken maar ik weet dat het bij o.a. Orange zo werkt.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Dat je daar al adsl hebt is niet in alle algemene voorwaarden een reden om je contract vroegtijdig af te kunnen breken. Je zult dan vaak alsnog je contract moeten afbetalen.

PSN: djmurcielago

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Ligt eraan hoe coulant ze zijn. Maar je dwingen om maar 2 aansluitingen te nemen is natuurlijk achterlijk. En jij kunt er als klant niks aan doen (ahum kuch O-) ) dat er op het nieuwe adres al een aansluiting is. Ze kunnen je niet verhuizen naar een adres waar al een aansluiting is. Dus kan men op dat adres niet leveren. Hup einde contract. Moet je wel e.e.a. aan bewijsstukken leveren zoals rekening van bestaande aansluiting op het adres waar je heen verhuist.
Oh ja en check ff of ze op het nieuwe adres dezelfde snelheid kunnen leveren. Als dit onder de maat is kun je ook hoepel op zeggen.

[ Voor 12% gewijzigd door ManiacsHouse op 24-03-2008 20:50 ]

• Eagle666
Lache als dat kan. Maar ik neem aan dat de ander daar al moet wonen. Anders heb je immers geen rekeningen op het nieuwe adres als bewijs last. Verder zou de datum dan wel erg opvallen. Net nieuwe aansluiting en dan zeggen dat je naar een adres gaat waar al een aansluiting is.

Verder samenwonen is bij mij dan ook samen een nieuwe stek zoeken, dus niet intrekken. Dus dan gaat het al niet echt op. En als ik hier binnen Eindhoven verhuis hoop ik toch ergens terecht te komen waar ik glasvezel kan krijgen. Dat is tenminste echt fijn internet zonder problemen.

[ Voor 7% gewijzigd door Eagle666 op 25-03-2008 15:29 ]

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Kwestie van een beetje bluffen. Eerst zorgen dat de nieuwe aansluiting op het nieuwe adres werkt en Scarlet nog een maandje aanhouden op het oude adres. Dan zeggen dat je intrekt bij iemand anders die al een aansluiting heeft (niks zeggen over samen wat nieuws zoeken, gaat ze ook geen flikker aan). Het is het proberen waard. Anders moet je of verplicht je aansluiting verhuizen of nog tot einde contract doorbetalen. Ze gewoon bellen/mailen en uitleggen dat je gaat intrekken bij iemand die al een aansluiting heeft en wat de procedure is om in dat geval Scarlet te beëindigen.

Verwijderd

Een vriend van me is net 3 dagen te laat.

Hij heeft ook geprobeerd om van die lui af te komen. Netjes de helpdesk gebeld waarom ze het niet kunnen beeindigen. Hij is namelijk ook verhuist,. Dus bij de verhuizing van het oude adress naar het nieuwe adress een brief opgesteld. Dat hij van hun afzag. Na een brief terug te hebben gekregen. Stuur Scarlet netjes de voorwaarden die ze hanteren. Dat je binne 3 maanden voor het verlopen van het contract een verzoek moet indienen. Met deze informatie heb ik maar eens die fijne helpdesk gebeld. Tevens hebben we bij Telfort ook een aanvraag ingedient met een levering op het nieuwe adress. Helaas blijkt vervolgens Telfort niet te kunnen leveren. Dus houdt dit natuurlijk ook in dat Scarlet ook niet kan leveren op het nieuwe adress. Zelfs nadat we de brief met verborgen adress informatie van het nieuwe adress. Krijgen we een respons vanuit scarlet dat we dan maar een koop of huur contract moeten sturen van het nieuwe adress. Ik sta echt helemaal paff. Om van die lui af te kommen.
Pagina: 1