Toon posts:

[Coolermaster casefans icm Asus P5N32-E SLI] Omgekeerde flow

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Even uitgebreid intypen:
Ik heb dus een Coolermaster Stacker 832 kast met 4 extra Coolermaster case fans (TLF-S12: 120 mm LED fans: blauw en rood). Deze heb ik op de casefans connectoren aansloten van de Asus P5N32-E SLI (680i chipset). Ik heb op de pijlen gelet (de flow richting) en zo gekozen dat de blauwe LEDs naar BINNEN zouden blazen en de rode naar BUITEN.
En gues what? Precies: het is het omgekeerde geval. Ook zuigt de fan van de 4-in-3 HDD case de lucht naar buiten (voorkant) ipv naar binnen.
Ik kan de stekkers maar op 1 manier aansluiten. Doe ik nou iets fouts, of heeft Asus een ontwerpfout gemaakt? Ik kon er niets van vinden bij Google en deze forum (ik zal wel niet de goede zoektermen gebruikt hebben). De enige oplossing die ik zo ter plekke kon verzinnen is: de fans omdraaien.
Nu maar hopen dat de Zalman 9700 NT processorcooler WEL goed draait :(

• Annihlator
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-12-2025
Ik heb hier geen problemen met mn P5N32-E SLI (ook 680i)
ik heb hier een 4-tal fans op rij (zie het triple fan ifx-14 topic) en de lucht wordt gewoon de kant van het pijltje op de fans opgeblazen, als leidraad houd ik meestal: de lucht wordt gehaald van de kant waar het draait (je hebt altijd een vast punt de as, en een stuk waar het draait, de bladen.) hopelijk helpt dat wat!

Mijn specs

Verwijderd

Fans eruit halen en omdraaien en zie daar, uw oplossing. Niet teveel over nadenken :)

Verwijderd

Topicstarter
Dan zal Coolermaster wel een domme fout gemaakt hebben.. Anyway: de fans worden omgedraaid! Wel jammer dat de fan voor de HDD ook omgedraaid moet worden (en ik mag mooi opnieuw gaan zitten prutsen om die 4 SATA kabeltjes EN de voedingen weg te werken :( )

Verwijderd

PC aan.... vinger op de cooler, loslaten en kijken naar welke kant ie draait. aan de kromming van de vinnen kun je zien of ie de goede kant opblaast

Verwijderd

Topicstarter
Opgelost: ik had niet goed gevoeld: zo LEEK het of alles de verkeerde kant opblies, echter de flow langs mijn vingers was zo sterk dat ik dacht dat het de verkeerde kant opblies :$

Wat mij betreft, mag er een slotje op!
Pagina: 1