Opgelicht door KPN / Planet

Pagina: 1
Acties:

• Baziz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-11 19:56

Baziz

Smokey Nutz

Topicstarter
Wie kan mij adviseren in de stappen die ik kan nemen jegens KPN / Planet,

Het gaat om het volgende. Een maand geleden kreeg ik een brief thuis dat ik gefeliciteerd werd met mijn aanvraag Internet Plus Bellen. Omdat ik van niets weet heb ik direct gebeld naar KPN om deze aanvraag te annuleren. Drie dagen later kreeg ik in mijn Planet mailbox exact hetzelfde verhaal. Ik weer gebeld om zeker te zijn dat het geannuleerd was.
Een week later kreeg ik weer een brief thuis, dezelfde brief met "gefeliciteerd met uw nieuwe abonnement" ik heb toen voor de 3de keer gebeld om te zeggen dat ik dit niet besteld heb en dit ook niet wil. Ik ben namelijk helemaal niet meer woonachtig op het adres vanaf volgende maand vandaar dat ik dat dus ook nooit zal bestellen. De man die ik toen sprak heeft zelfs zijn naam aan mij gegeven zodat mocht er toch nog iets mis gaan ik persoonlijk naar hem kan vragen.

Nu heeft er van het weekend een postbode met een pakketje aan de deur gestaan en heb ik een brief thuis gekregen met login naam en dergelijke voor Internet Plus Bellen. Ik heb net 1,5 uur aan de telefoon gehangen met meerdere personen en er word me nu telkens gezegd dat ik te laat ben met annuleren en er aanvast zit. Als ik dan vraag naar de man die me eerder verzekerd heeft dat het geannuleerd word, word er doodleuk gezegd dat ze die niet kennen.

Dit kan toch niet zomaar? Ik heb nergens mijn accoord voor gegeven en nergens voor getekend en er word mij op een smerige wijze een of ander abonnement aangesmeed op het adres waar ik vanaf volgende maand niet eens meer woon!

Wat kan ik nu doen? Ik denk dat als ik mijn bank de opdracht geeft om geen geld meer naar KPN over te maken ik een deurwaarder aan m'n broek heb hangen.

Life can only be understood in reverse, but must be lived forwareds

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-12 17:41

ralpje

Deugpopje

Laat KPN / Planet aantonen dat jij ook daadwerkelijk een abbo aangevraagd hebt, dmv bijvoorbeeld een handtekening?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Niet bellen, maar een aangetekende brief met ontvangstbevestiging sturen, waarin je aangeeft dat je niets besteld hebt en ook niet zal bestellen, en elke onrechtmatige afschrijving zult storneren. Daarnaast verzoek je ze om zsm het probleem op te lossen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:21

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zet je hele verhaal op papier, aangetekend richting KPN (handt.retour). Laat hun maar eens bewijzen waar jij je handtekening heb gezet.

edit, naja, wat hierboven dus nu staat :P

[ Voor 20% gewijzigd door SinergyX op 10-03-2008 14:46 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-11 08:13

racoon

mooowwww

Vraag of ze je een bevestiging kunnen sturen van jou orginele aanvraag, dus geen kopie of iets dergelijks, dan kan je namelijk nog steeds niet zien of jij hem geschreven hebt.

Mochten ze dit niet kunnen overhandigen, dan kan jij gewoon de boel annuleren en terug sturen.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

• cable-one
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-12 15:11
Woon je toevallig in een ruimte met meerdere personen ?

Bv een oude fabriek omgebouwd naar studio's / kamers.
Probeer anders eens navraag te doen bij je buren ed.
Misschien word je daar iets wijzer van

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-09 19:53
Een handtekening is niet nodig bij een aanvraag dus vragen om bewijs waar jouw handtekening onder staat is een beetje nutteloos. Als je InternetPlusBellen bij Planet hebt gekregen dan is een brief sturen naar KPN ook niet zo handig; Planet zit in Amersfoort niet in Amsterdam of Den Bosch.

Het handigste is om bij Planet een klacht in te dienen bij de afdeling Klantreacties. Dit kan telefonisch, per e-mail en per post.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het hoeft ook niet te zijn dat KPN hier de initiele fout maakt (al doen ze het vervolg wel slecht), maar dat iemand een verkeerd adres heeft doorgegeven of een vervelende grap wil uithalen? Anyway, genoeg tips die je kunt gaan doen. Succes :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• liledevil
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

liledevil

DELL EVIL I

Of aangezien jezelf niet vanaf volgende maand niet meer woonzaam bent op het betreffende adres,
eens navragen bij de mensen die wel vanaf dat moment woonzaam of die toevallig iets hebben aangevraagd.

Daarnaast, natuurlijk zorgen dat het niet op je naam staat en idd aangetekende brief en laat KPN maar even bewijzen dat jij het besteld hebt, cq verplicht bent de dienst af te nemen en te betalen.

if you pay peanuts, you get monkeys

• Baziz

Baziz

Smokey Nutz

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties.

Het kan altijd gebeuren dat er iets verkeerd gaat, maar ik heb zelf niets besteld en ik heb tot 3 keer toe tijdig geannuleerd. Er word nu gewoon kei hard gezegd dat ik niet geannuleerd heb.

Zei hebben geen bevestiging van mijn aanvraag, tenminste die kunnen ze niet hebben wat ik heb nooit iets aangevraagd, dan mogen ze toch niet zomaar geld van mijn rekening halen!

• racoon

racoon

mooowwww

Wat je kunt doen is hun per aangetekende brief de opzeggingen toesturen, zodat hin zeker weten dat je opgezegd hebt.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Baziz schreef op maandag 10 maart 2008 @ 15:00:
Bedankt voor jullie reacties.

Het kan altijd gebeuren dat er iets verkeerd gaat, maar ik heb zelf niets besteld en ik heb tot 3 keer toe tijdig geannuleerd. Er word nu gewoon kei hard gezegd dat ik niet geannuleerd heb.

Zei hebben geen bevestiging van mijn aanvraag, tenminste die kunnen ze niet hebben wat ik heb nooit iets aangevraagd, dan mogen ze toch niet zomaar geld van mijn rekening halen!
Probleem is dat je telefonisch hebt geannuleerd, dat wordt meestal als ongeldig gezien en je hebt geen bewijs. Altijd schriftelijk opzeggen! Aangaande het geld, dat kun je gewoon laten storneren.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

KPN heeft ons dat ook geflikt, gelukkig hadden we iemand aan de lijn die dit zo kon annuleren....

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-09 19:53
gambieter schreef op maandag 10 maart 2008 @ 15:04:
[...]

Probleem is dat je telefonisch hebt geannuleerd, dat wordt meestal als ongeldig gezien en je hebt geen bewijs. Altijd schriftelijk opzeggen! Aangaande het geld, dat kun je gewoon laten storneren.
Dit is onzin. Telefonisch annuleren is net zo rechtsgeldig als per brief. Sterker nog; Als je telefonisch annuleert dan heb je een betere kans dat het op tijd wordt verwerkt. Het kost wel wat tijd voordat een brief is verwerkt etc etc. Als je niets hebt aangevraagd dan is het het handigst om een klacht in te dienen en niet te storneren. Storneren zorgt ervoor dat de administratie scheef gaat lopen, dan krijg je alsnog herinneringen, deurwaarders en kan je ook worden geregistreerd als wanbetaler.

Wat hier het geval is; je hebt niets aangevraagd, dien beleefd een klacht in en wacht tot het wordt afgehandeld.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wat kan ik nu doen? Ik denk dat als ik mijn bank de opdracht geeft om geen geld meer naar KPN over te maken ik een deurwaarder aan m'n broek heb hangen.
Was je al klant dan?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Dit klinkt ook heel erg als wat ik had. Ik had een verhuizing aangevraagd en heb deze binnen 24 uur weer ingetrokken (wilde weg bij Planet en de nieuwe bewoner vond het niet erg dat de lijn nog even actief was). Vervolgens is er een bal gaan rollen die niet meer wilde stoppen, want de hele handel is toch verhuisd (ondanks brieven en mails waarin werd gemeld dat het gecancelled was) en mijn contract was ook meteen verlengd. |:(

Om een lang verhaal kort te maken: de hele handel ligt momenteel bij mijn rechtsbijstand (ik verwacht er binnenkort meer over te horen).

Vergeet overigens niet om de gemaakte telefoonkosten te declareren; als je netjes naar het 0900-nummer belt, dan kost je dat een vermogen. Via vraagalex.nl kan je een 0800-nummer bellen om zodoende bij hetzelfde uit te komen, maar dan moet je eerst langs een menselijk firewall zien te komen. :Y)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Baziz schreef op maandag 10 maart 2008 @ 14:43:
.... Drie dagen later kreeg ik in mijn Planet mailbox exact hetzelfde verhaal. ...

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Baziz schreef op maandag 10 maart 2008 @ 15:00:
dan mogen ze toch niet zomaar geld van mijn rekening halen!
Automatische incasso? Dan kun je dat met een belletje naar je bank eenvoudig laten storneren tot 30 dagen nadat het afschreven is. Doe dat ook meteen, anders moet je later de molen in om je geld terug te krijgen.

PSN: Shiver23

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Johny_B schreef op maandag 10 maart 2008 @ 15:10:
[...]
Dit is onzin. Telefonisch annuleren is net zo rechtsgeldig als per brief.
Kan best zijn, maar in alle Algemene Voorwaarden staat per brief. De bewijslast is veel simpeler dan, zolang je maar aangetekend met ontvangstbevestiging doet. Bij telefoon krijg je reacties als "die persoon werkt hier niet", "we hebben geen aantekening in ons systeem van dat gesprek", etc etc. :)

• Baziz

Baziz

Smokey Nutz

Topicstarter
Heb net nog een keer gebeld een expliciet gevraagd naar de betreffende persoon die mij had verzekerd dat de aanvraag geannuleerd was. Dit keer werd ik doorgeschakeld naar iemand die wel bekend was met deze persoon alleen was hij vandaag vrij...
Gelukkig kon deze man mij wel wat verder helpen en ik heb nu het volgende afgesproken:

Rond de datum van 20 maart is mijn aansluiting IPB gereed, dit is niet meer te annuleren omdat het proces naar digitale lijn al in werking is gesteld. Mijn PSTN aansluiting zal vanaf die datum ook niet meer functioneren.
Het proces om de lijn weer analoog te herstellen kan 6 to 8 weken duren, die periode zit ik dan dus zonder telefoon en Internet.
Mijn abonnement bij KPN vervalt zodra het IPB proces is afgerond, ik heb dan alleen nog een contract bij Planet. Ik heb nu met deze medewerker afgesproken dat dit contract per directword ontbonden zonder kosten voor mijn kant.
Ik heb gevraagd om dit zwart op wit aan mij te bevestigen, maar dit kon de medewerker helaas niet voor mij regelen, wel kan ik hem als contact persoon van deze afspraak noteren en naar hem vragen. Zodra de telefoon er uit ligt moet ik contact opnemen en ben ik abonnee af.

Als het goed is ben ik dus van de hele bende af op 20 maart. Maar ik moet het natuurlijk allemaal nog zien, laat ik maar uitgaan van het positieve maar ik vrees met grote vrees...

• racoon

racoon

mooowwww

De naam van de persoon die je hebt gesproken goed onthouden evenals datum en tijdstip van het gesprek, desnoods de afdeling waar hij werkt.

Mocht het mis gaan kan je altijd naar hem of zijn afdeling vragen.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05:26

Croga

The Unreasonable Man

Het mooie van een organisatie als Planet is dat je wel een aangetekende brief kunt sturen, maar daar gebeurt niets mee want die komt nooit aan op de afdeling waar hij thuis hoort (zeg ik uit ervaring).

Wat ik zou doen:
- aangetekende brief sturen
- alles storneren wat ze afschrijven

Door die tweede actie wordt je waarschijnlijk doorgestuurd naar een incassobureau. Die vertel je netjes dat je nooit wat hebt aangevraagd. Die dreigen je vervolgens met de rechter en je verteld nog een keer dat je niets hebt aangevraagd en dat je dat ook aan de rechter zult zeggen. Daarna gaat het incassobureau onderzoek doen en komt er achter dat jij nooit iets hebt aangevraagd waarna je er nooit meer wat van hoort.

Bij Planet heb ik dit hele verhaal al twee keer doorlopen en ook bij twee andere organisaties (niet ICT gerelateerd, toevallig wel alle vier de gevallen bij hetzelfde incassobureau) hetzelfde verhaal.

Het grootste probleem in dit geval is dat je analoge lijn opgezegd wordt. Wellicht is het een idee hiervan in ieder geval melding te maken bij de OPTA. die kunnen we weliswaar niets mee doen maar als het te vaak gebeurt heeft planet wel een probleem. Ook zou ik het bij KPN melden aangezien die zich een klant afgepakt zien door Planet zonder enige aanvraag.

[ Voor 16% gewijzigd door Croga op 10-03-2008 15:49 ]

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:55

Yor

Yor1313#2571

Heb laatst ongeveer iets in die trant meegemaakt:

Op mijn vader's adres liep nog steeds een adsl abbo op mijn naam. Belt een medewerker van Planet met een VOIP aanbieding, zou goedkoper zijn ipv los kpn abbo en planet adsl abbo. Zegt mijn Pa bel mijn zoon, die regelt dat. Zo gezegd, zo gedaan, belt een medewerker van planet op mijn gsm en ik mooi gezegd dat we geen voip willen voor paps, hij is oud, hartpatient en de telefoon moet het gewoon doen, ook als de stroom/modem uit zou vallen. Ok, dat snapte ze wel en wenste me een fijne avond.

Nu kom ik een week later bij mijn vader en ligt er een envelop met daarin: Welkom bij PLanet hier zijn uw nieuwe inlog gegevens...blablabla.
Ik naar Planet gebeld, zegt een miep daar dat het abbo deze week verlengd is?
Blijkt dat iemand een vaag verhaal met korting heeft opgehangen tegen mijn Pa en die heeft ja gezegd. Ok, kan wel zijn, maar paps is niet de persoon om MIJN abbo te verlengen, dus verbind me maar door. Kon niet. Opnieuw gebeld en iemand aan de lijn gekregen die in eerste instantie ietwat moeilijk deed, maar toen ik verwees naar het feit dat IK niets heb verlengd en paps niet bevoegd is tot en ook wees op koop op afstand, kreeg ik de hele mikmak opgezegd. Ik heb dus planet vaarwel gezegd en echt alles opgezegd en wacht nu op Orange, helft goedkoper, 10 x sneller..(hopelijk...)

http://yor.minitroopers.com

• Baziz

Baziz

Smokey Nutz

Topicstarter
racoon schreef op maandag 10 maart 2008 @ 15:45:
De naam van de persoon die je hebt gesproken goed onthouden evenals datum en tijdstip van het gesprek, desnoods de afdeling waar hij werkt.

Mocht het mis gaan kan je altijd naar hem of zijn afdeling vragen.
Heb alles genoteerd en de telefooncentrale slaat alle gespreks info op in de database.
Maar toch vrees ik over 10 dagen weer in een wellus/nietus spelletje terecht te komen...

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Om even aan te geven dat de bewijslast bij de aanbieder ligt en niet bij de persoon :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Baziz

Baziz

Smokey Nutz

Topicstarter
Kom ik gisteren thuis staat heeft er iemand van Planet ingesproken op mijn antwoord apparaat...
Welkom bij Internet Plus Bellen, volgens onze gegevens heeft u uw nieuwe modem nog niet aangesloten, wij adviseren u om dit zo spoedig mogelijk te doen...

Deze organisatie is echt om te :'(

Heb net maar weer is gebeld, het modem ligt namelijk nog op het postkantoor en blijft daar voorlopig nog tot dat het abonnement gestopt is. Maar krijg nu weer niet de mensen te pakken die ik al eerder gesproken heb. De eerste medewerker wist me zelfs te vertellen dat het niet eens mogelijk was om me door te schakelen naar het kantoor in Antwerpen.

Gelukkig kon de persoon die me daarna te woord stond wel een notitie terug vinden in het systeem betreffende de annulering en stop zetting abonnement. Maar hij vertelde dat het niet gebruikelijk is dat ik zelf contact opneem maar dat hun dat moeten doen. Ik zei dat ik dat nog al knap vond als mijn telefoonlijn er uit ligt en zij mijn mobiele nummer niet hebben...

Mijn vrees op een drama word weer groter...

Verwijderd

Baziz schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 13:13:
Kom ik gisteren thuis staat heeft er iemand van Planet ingesproken op mijn antwoord apparaat...
Welkom bij Internet Plus Bellen, volgens onze gegevens heeft u uw nieuwe modem nog niet aangesloten, wij adviseren u om dit zo spoedig mogelijk te doen...

Heb net maar weer is gebeld, het modem ligt namelijk nog op het postkantoor en blijft daar voorlopig nog tot dat het abonnement gestopt is. Maar krijg nu weer niet de mensen te pakken die ik al eerder gesproken heb. De eerste medewerker wist me zelfs te vertellen dat het niet eens mogelijk was om me door te schakelen naar het kantoor in Antwerpen.

Gelukkig kon de persoon die me daarna te woord stond wel een notitie terug vinden in het systeem betreffende de annulering en stop zetting abonnement. Maar hij vertelde dat het niet gebruikelijk is dat ik zelf contact opneem maar dat hun dat moeten doen. Ik zei dat ik dat nog al knap vond als mijn telefoonlijn er uit ligt en zij mijn mobiele nummer niet hebben...

ik heb ook zo'n situatie meegemaakt in 2006/2007. kreeg ik plotseling op een dag een brief thuisgestuurd dat mijn internetplus bellen pakket werd opgestuurd over een paar dagen.
Meteen gebeld .... maar helaas.. ze konden er niks meer aandoen. Ik moest het gewoon weer terugsturen en ze zouden het zou allemaal weer goed komen. Dit grapje duurde uiteindelijk 5 maanden. Gingen ze ook nog eens geld van mijn rekening afschrijven.. elke keer weer geblokkeerd. Ik had een internet abbo alleen en meer wil ik niet en heb ik ook nooit gevraagd.
Het is echt een drama met de klantenservice van planet... te triest voor woorden.
succes zou ik zeggen!

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11 01:12

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Waar ik wel benieuwd naar ben is hoe ze je bank rekening nr weten zonder dat je iets hebt aangevraagd?

I'm not as think as you stoned I am

• Caesu
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
ongeveer hetzelfde gehad.
was er zo'n 4 maanden zoet mee.

toen ik begon in de brieven over OPTA, ConsuWijzer, Geschillencommissie Telecommunicatie.

geef dat allemaal aan KPN door, chronologische overzichten met alle e-mail/briefkenmerken, contactpersonen incl. titels, gescande brieven, etc., etc., etc., zodat ze begrijpen dat ze bezig zijn de verkeerde persoon op te lichten.

dat zullen ze wel contact met je zoeken.

waarschijnlijk krijg je dan een ruime vergoeding van ze (3-cijfers).
ik kreeg dat en verder een jaar lang korting. verder alle belkosten vergoed.
had ook nog een gratis adsl-modem kunnen krijgen.

KPN gaat er denk ik van uit dat 95% van de consumenten geen zin heeft in weken/maandenlang gedoe en dan uiteindelijk toch zo'n IPB-abonnement slikt.
die 5% die het echt niet slikt krijgt dan wel een forse vergoeding maar KPN betaalt dat makkelijk van de nieuwe IPB-klanten.

• Onoffon
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-12 10:23
Baziz schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 13:13:

Als je zo'n brief c.q. telefoontje krijgt wordt je binnenkort (geforceerd) geporteerd, dit houdt in dat je analoog signaal verdwijnt, houdt hier dus wel rekening mee!!

Just a simple thought....

• Baziz

Baziz

Smokey Nutz

Topicstarter
Als je zo'n brief c.q. telefoontje krijgt wordt je binnenkort (geforceerd) geporteerd, dit houdt in dat je analoog signaal verdwijnt, houdt hier dus wel rekening mee!!
Ja dat weet ik, dat is ook de bedoeling. Heb het nu namelijk zo afgesproken omdat het proces naar digitale lijn (IPB) niet meer te stoppen was dat mijn analoge lijn vervalt. Dit houd in dat ik geen abonnee meer ben bij KPN enkel nog bij Planet Internet. Zodra dit nieuwe Planet abonnement start moet ik bellen zodat het kosteloos gestopt word.

Waarschijnlijk zit ik dus halverwege deze week zonder internet en telefoon, heb afgelopen vrijdag de sleutel gekregen van m'n nieuwe huis dus maar snel daar een casema abonnementje aanvragen want bij KPN word ik echt nooit meer klant na deze actie.

• Baziz

Baziz

Smokey Nutz

Topicstarter
Net weer een brief ontvangen dat IPB toch geannuleerd is...

Ik ga maar weer eens bellen want Casema is al aangevraagd inmiddels omdat mijn lijn weg zou vallen.

• Baziz

Baziz

Smokey Nutz

Topicstarter
Nou het Internet Plus Bellen is inderdaad geannuleerd. Wat eerst met geen mogelijkheid meer te stoppen was is nu dus toch gebeurd.
Maaaaar.... mijn originele abonnement bij Planet wat loopt tot december 2008 is nu weer actief geworden terwijl Casema volgende week op de stoep staat.

Ik voorzie dubbele maandlasten :(

Heb gebeld met KPN, IPB is geanuleerd en het modem kan retour afzender. Als het goed is word Planet ADSL per 18 April gestopt en KPN word automatisch gestopt als Casema mijn nummer overneemt.

Als het zo gaat lopen ben ik uiteindelijk met de eind oplossing tevreden.
Alleen een beetje jammer van die uren aan de telefoon en de gigantische ergernis.

• Baziz

Baziz

Smokey Nutz

Topicstarter
Casema is sinds woensdag aangesloten en vandaag is mijn ADSL signaal weggevallen. De analoge telefoonlijn doet het nog wel maar word woensdag over gezet naar Casema.
Ben benieuwd of het qua facturatie nu ook allemaal goed geregeld word maar daar kom ik nog wel op terug in deze thread.

• DJ JB
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-04-2018
Baziz schreef op maandag 10 maart 2008 @ 16:05:
[...]

Heb alles genoteerd en de telefooncentrale slaat alle gespreks info op in de database.
Maar toch vrees ik over 10 dagen weer in een wellus/nietus spelletje terecht te komen...
Helaas is het allemaal krom geregeld en de rechtsprekende macht staat in dit geval ook niet zomaar aan de kant van de klant. Het bedrijf mag het gesprek opnemen als bewijs dat jij telefonisch een abbo hebt afgenomen, maar hierbij moet je ook oppassen voor vieze spelletjes. Zeg nooit: "Ja, maar stuur me eerst het contract toe, zodat ik dat in kan zien," want er zijn bedrijven die het stukje na "ja" doodleuk wegknippen uit de opname. En de opnamen die JIJ hebt, zijn dan NIET rechtsgeldig (kun je hoog en laag springen, maar zo krom is het geregeld hier in Nederland).

Het beste is inderdaad met aangetekende brieven werken, dan heb je een handtekening van het bedrijf, is tenminste iets om aan de rechter te laten zien.

Heel veel succes!!
Pagina: 1