Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al redelijk wat topics doorgelezen maar nergens komt mijn vraag/probleem duidelijk aan bod.
Ook kan ik op de casema website niets relevants vinden en zijn ze niet beschikbaar via de mail.
Vandaar dit topic, hopelijk dat er iemand is die mij kan helpen.

Thuis maken wij gebruik van digitale tv van Casema (beneden) dit is met een digitaal pluspakket abbonement. Nu wil ik boven op mijn kamer ook digitale tv ontvangen.
Nu aangezien ik een HDtv heb en gebruik wil maken van HDMI is mijn keuze gevallen op de Samsung DBC-H360R Decoder.

Aangezien wij al gebruik maken van digitale tv van casema zou ik alleen de decoder en een smartcard van casema hoeven aan te schaffen. Klopt dit?
Nu wil ik ook gebruik gaan maken van het sport1 pakket, wat wij beneden niet hebben, hiervoor moet ik dus alsnog een abbonement afsluiten. Moet ik dan een volledig pakket aanschaffen incl. sport1
of kan gewoon gebruik maken van het bestaande abbonement en deze uitbreiden met sport1.

Ook wil ik mogelijk in de toekomst het HD pakket nemen, maar er staat nergens vermeld of je het HD pakket ook kan nemen in combinatie met het Sport1 pakket.

Heeft iemand ervaring met deze situatie of weet iemand er meer vanaf die mij wat informatie kan geven.

Bedankt!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:55
Ik weet bij Multikabel dat je gewoon een extra kaartje op je abbo kan nemen en deze kan je gebruiken in je tweede ontvanger. Qua abbo wordt het dan op beide kaartjes gezet.
MIjn ouders die in een andere stad wonen hebben een abbo op Tele2 voetbal en ik heb een 2e kaartje van hun gekregen waar ik 100 km verderop ook gewoon Tele2 voetbal kan kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Archie_T schreef op maandag 10 maart 2008 @ 14:46:
Ik weet bij Multikabel dat je gewoon een extra kaartje op je abbo kan nemen en deze kan je gebruiken in je tweede ontvanger. Qua abbo wordt het dan op beide kaartjes gezet.
MIjn ouders die in een andere stad wonen hebben een abbo op Tele2 voetbal en ik heb een 2e kaartje van hun gekregen waar ik 100 km verderop ook gewoon Tele2 voetbal kan kijken.
Je wilt dus zeggen dat je 2x hetzelfde abbonement hebt, het ook nog is 100km verder weg kan kijken. en toch maar 1x voor het abbonement betaalt (Ouders) of betalen jullie allebei het volledige bedrag?

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:55
Verwijderd schreef op maandag 10 maart 2008 @ 14:52:
[...]

Je wilt dus zeggen dat je 2x hetzelfde abbonement hebt, het ook nog is 100km verder weg kan kijken. en toch maar 1x voor het abbonement betaalt (Ouders) of betalen jullie allebei het volledige bedrag?
Mijn ouders betalen, ik betaal niets. Dus ik kan eigenlijk gratis kijken dankzij hun 2e kaartje..

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:49

MrScratch

I am rubber, you are glue

Bij Casema werkt het altijd per smartcard. Dus je kunt meerdere smartcards per adres hebben, maar elk abonnement moet per smartcard gekocht worden. Basispakket is gratis, dus die zit op elke smartcard, maar wil je Sport1 en HD op 1 kaart dan betaal je 1x beide kosten. Wil je het op beide kaarten, dan betaal je 2x Sport1 en 2x HD kosten.

Look behind you! A three headed monkey!

Verwijderd

Topicstarter
MrScratch schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 10:50:
Bij Casema werkt het altijd per smartcard. Dus je kunt meerdere smartcards per adres hebben, maar elk abonnement moet per smartcard gekocht worden. Basispakket is gratis, dus die zit op elke smartcard, maar wil je Sport1 en HD op 1 kaart dan betaal je 1x beide kosten. Wil je het op beide kaarten, dan betaal je 2x Sport1 en 2x HD kosten.
Maar krijg je altijd alleen het basispakket? mijn ouders maken gebruik van het Plus pakket, als ik nu een smartcard zou kopen krijg ik dan ook het pluspakket of alleen basis?
Dit omdat upgraden van basis naar sport1 kost 15euro per maand, maar upgraden van plus naar sport1 kost slechts 5euro per maand.

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-02 02:31

Royz

Kleurenblind!!

Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 11:11:
[...]

Maar krijg je altijd alleen het basispakket? mijn ouders maken gebruik van het Plus pakket, als ik nu een smartcard zou kopen krijg ik dan ook het pluspakket of alleen basis?
Dit omdat upgraden van basis naar sport1 kost 15euro per maand, maar upgraden van plus naar sport1 kost slechts 5euro per maand.
ja, de smartcard werkt per stuk en niet per adres. per smartcard krijg je het basispakket waardoor je dus geen plus hebt en als jij sport1 neemt zullen je ouders die ook niet hebben, alleen jij met jouw smartcard

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:49

MrScratch

I am rubber, you are glue

Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 11:11:
[...]

Wat Royz zegt klopt, alleen het basisabo krijg je standaard op de extra smartcard. Tevens is het volgens mij niet zo, dat je voor 5 euro kunt upgraden van plus naar Sport1. Dan wil ik graag wel gratis plus erbij, want ik betaal al voor Sport1.

Look behind you! A three headed monkey!

Verwijderd

Topicstarter
MrScratch schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 11:37:
Wat Royz zegt klopt, alleen het basisabo krijg je standaard op de extra smartcard. Tevens is het volgens mij niet zo, dat je voor 5 euro kunt upgraden van plus naar Sport1. Dan wil ik graag wel gratis plus erbij, want ik betaal al voor Sport1.
Klopt ik had me vergist, het ging hier om een uitbreiding naar enkel Tele2 Voetbal.
Zie ook mijn reactie hier beneden.
Royz schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 11:15:
ja, de smartcard werkt per stuk en niet per adres. per smartcard krijg je het basispakket waardoor je dus geen plus hebt en als jij sport1 neemt zullen je ouders die ook niet hebben, alleen jij met jouw smartcard
Ok duidelijk, aan de hand van de gegevens op de casema website sta ik dan voor 4 keuzes
Deze kan ik dan later eventueel uitbreiden met HD kanalen.

Digitaal TV Basic (0,-p/m) + Tele2 Voetbal (6,95p/m)
Digitaal TV Basic (0,-p/m) + Sport1 incl Tele2 Voetbal (14,95p/m)
Digitaal TV Plus (9,95p/m) + Tele2 Voetbal (5,-p/m)
Digitaal TV Plus (9,95p/m) + Sport1 incl Tele2 Voetbal (14,95p/m)

Dan weet ik voorlopig even voldoende, moet ik zelf maar even beslissen welk pakket ik wil.

Bedankt voor de reacties!

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2008 11:43 ]

• Ruud2007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:44
Ik woon in Casema verzorgingsgebied, maar kan niet over digitale TV beschikken. In het kort samengevat komt dat doordat het kabelnet in onze wijk eigendom is van de bewoners, waardoor wij als bewonerscommissie één collectief abonnement bij Casema hebben voor de doorgifte van het (analoge) signaal. Casema kent dus de individuele bewoners van de wijk niet als klant, cq onze postcode valt voor hen niet binnen het door hen bediende gebied. Daardoor is het niet mogelijk om naast het beschikbare analoge signaal aanvullende diensten af te nemen, waaronder ook het gewone digitale basispakket. De digitale kanalen worden wel op de kabel doorgegeven (ik kan ze ook allemaal in de programmalijst van mijn D3000 zien), maar wij kunnen ons dus niet bij Casema registreren, puur om administratieve redenen (wij hebben geen individueel Casema abonnement). Ik vroeg mij het volgende af: als ik een Casema DTV pack koop en dat registreer op het adres van vrienden buiten onze wijk, krijg ik op mijn adres dan toegang tot het digitale signaal? Met andere woorden, is de toegang tot het digitale signaal alleen beschikbaar op het huisadres waarop de registratie is aangevraagd?

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-02 20:30
Ja, maar hiervoor moet je eigenlijk een apart topic openen.
Of je hier later problemen mee kan krijgen weet ik niet; mocht casema ooit iets veranderen dan zou dat kunnen gebeuren natuurlijk, maar op dit moment zou het geen probleem moeten zijn.
Alleen al uit het feit dat een ongeregistreerde smartcard overal werkt duidt hier op. (10 dagen dan, daarna moet je geregistreerd hebben)

• dj_raoul
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:49
Ik heb precies dezelfde situatie. Na wat speurwerk op internet ben ik tot de conclusie gekomen dat de constructie die jij noemt niet mogelijk is, omdat de smartcard elke maand opnieuw geactiveerd moet worden. Het activatiesignaal wordt alleen naar het adres/omgeving gestuurd van degene die de kaart geregistreerd heeft.

Ik weet het dus niet uit eigen ervaring maar volgens mij is het (helaas) niet mogelijk...

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-02 20:30
Het is natuurlijk uit te proberen. Een smartcard kost €30 en een decoder is ook voor niet heel veel geld te krijgen (2de hands dan oid). Het basispakket is gratis verder. Eigen risico zou ik zeggen.
Pagina: 1