• wilmocs
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-12-2025
Zit ik net even door me stats te spitten van me website, kom ik er achter dat er op verschillende fora onder mijn naam mijn foto's geplaatst worden, door een ander persoon.

ik vraag me af wat ik hier tegen kan doen, en hoe ik voor mekaar kan krijgen dat iemand niet zomaar mijn foto's kan linken?

Verwijderd

zoek eens naar hotlinking uitschakelen dmv .htaccess

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Onder jouw naam door een ander persoon. Iemand die zich voor jou uitgeeft? Misschien heeft hij ergens een mailadres slingeren, dan kan je hem aanspreken of hij daarmee wilt stoppen omdat hij jouw copyrights schendt (hoop ik wel voor je dat je jouw foto's merkt?)

• wilmocs
ik merk me foto's niet, nergens voor nodig :P blijkt dus :'(

ik ga even opzoek of ik het linken uit kan zetten. En degene die al die fora afgaat om mijn foto's te plaatsen, heeft altijd een leeg profiel.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op maandag 10 maart 2008 @ 14:00:
Dan printscreenen ze 'm toch... Doe ik ook vaak zat van bijvoorbeeld Marktplaats.nl :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
CLB schreef op maandag 10 maart 2008 @ 14:06:
[...]

Dan printscreenen ze 'm toch... Doe ik ook vaak zat van bijvoorbeeld Marktplaats.nl :)
Kan, maar dan moet die persoon tenminste al iets meer moeite doen, plus dat het jou geen bandbreedte kost. Uiteraard is het indien die persoon op die toer verder gaat het probleem nog zeker niet opgelost.

{signature}

• wilmocs
mocht dat het geval zijn, en mijn foto's daadwerkelijk voor commerciele doeleinden gebruikt gaan worden, gaan we over hele andere zaken praten... maar ben nu bezig met HTACCES, gaat wel lukken denk :)

nadeel; alle plaatjes die ik hier post zijn dan toch ook gehotlinked:P

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Sja :+

Maar houd ons even op de hoogte, wel een interessante kwestie omdat ook ik binnenkort een site met plaatjes op ga zetten. Tenminste, waar ook plaatjes opkomen.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:24

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op maandag 10 maart 2008 @ 14:00:
Bijna elke site waar je plaatsjes kan invoegen heeft een ..blader knop. Rechtermuis->opslaan en werkt weer perfect (een hyves, friendster en soortgelijk, zelfs gewoon email).

edit: @ hieronder, je vergeet de http://

[ Voor 6% gewijzigd door SinergyX op 10-03-2008 14:16 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• wilmocs
nver mind

[ Voor 100% gewijzigd door wilmocs op 10-03-2008 14:29 ]

Verwijderd

wilmocs schreef op maandag 10 maart 2008 @ 14:13:
mocht dat het geval zijn, en mijn foto's daadwerkelijk voor commerciele doeleinden gebruikt gaan worden, gaan we over hele andere zaken praten... maar ben nu bezig met HTACCES, gaat wel lukken denk :)

nadeel; alle plaatjes die ik hier post zijn dan toch ook gehotlinked:P
Je kunt ook hotlinking inschakelen voor 1 bepaalde map en de rest van je domein niet.

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

ThunderNet

Flits!

of kijken naar welke referrer gebruikt wordt. is dat t.net dan laat je het wel toe? :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• wilmocs
oke, het werkt, alleen laat ie het plaatje niet zien wat ik gemaakt heb; deze code gebruikt;

RewriteEngine on
RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^$
RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^http://(www\.)?willemspaan.nl/.*$ [NC]
RewriteRule \.(gif|jpg)$ http://www.willemspaan.nl/notice.gif [R,L]

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
De daarop volgende request voor notice.gif komt niet langs dezelfde regels. De daarop volgende request voor notice.gif komt niet langs dezelfde regels. De daarop volgende request voor notice.gif komt niet langs dezelfde regels. De daarop volgende request voor notice.gif komt niet langs dezelfde regels...

;)

Bescherm een specifieke map, of zet notice.gif in een map waar anti hotlinking juist uitgezet is.

[ Voor 13% gewijzigd door Voutloos op 10-03-2008 14:33 ]

{signature}

• wilmocs
kijk en daar stopt mijn kennis...

hoe kan ik een bepaalde map anti-hotlinke?

Verwijderd

ik vind het juist handig als mensen direct naar mijn foto linken, dat zie ik dan terug in mijn statistieken en dan kan ik daaruit herleiden of mensen het leuk vonden of niet.

met hotlinken uitzetten gaan mensen de afbeelding opslaan en bv uploaden naar hyves of myspace. je komt er dan nooit achter waar er over je fotos verder geouwehoerd wordt.

ik bied ook gratis aan om een aangepaste profielfoto te maken voor als luitjes het een te gekke foto vinden.
en dan wel duidelijk leesbaar logo in de foto te plaatsen.

moet je maar eens kijken hoe http://rvda.hyves.nl/ het doet bij luitjes die zijn fotos in profiel bv willen gebruiken ;)

• wilmocs
goed punt... alleen hou ik niet zo van wannabe's en copycats ;) en als ze de foto's alleen zouden plaatsen oke... maar er daarna nog reacties bij zetten over technische details e.d. gaat het mij toch beetje ver..

[ Voor 53% gewijzigd door wilmocs op 10-03-2008 14:40 ]

• elTigro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-11-2025

elTigro

Es un Gringo!

dan zet je toch een wel een klein merkje in je foto's. ala ' deze foto komt van Wilmocs super site' ofzo...
Dat is ook zo te automatiseren (hoef je het in ieder geval niet allemaal stuk voor stuk te doen)

[ Voor 31% gewijzigd door elTigro op 10-03-2008 15:00 . Reden: automatiseren. ]

Lazlo's Chinese Relativity Axiom:No matter how great your triumphs or how tragic your defeats --approximately one billion Chinese couldn't care less.

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:48

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

wilmocs schreef op maandag 10 maart 2008 @ 14:40:
goed punt... alleen hou ik niet zo van wannabe's en copycats ;) en als ze de foto's alleen zouden plaatsen oke... maar er daarna nog reacties bij zetten over technische details e.d. gaat het mij toch beetje ver..
Geef eens een voorbeeld, ben wel benieuwd en misschien helpt het de technici of alwetenen onder ons je te helpen

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Verwijderd

wilmocs schreef op maandag 10 maart 2008 @ 14:40:
hoe kunnen ze de technische details nu weten ?? je verwijdert toch wel de exif informatie uit je fotos ??

kijk gewoon anders naar irfanview voor batchprocessing van je jpg's. is gratis en je kan exif er meteen uitslopen. en dan vervolgens met bordermaker batchgewijs je logo er in plempen ;)

ik doe alles met die 2 programmatjes. ok weet dat mijn processing in kwaliteit beter kan maar in snelheid is dit voor mij het snelste en heb ik een comlete compilatie vanaf cf kaartje naar web binnen 1 uur volbracht . en de meeste tijd gaat bij mij dan nog zitten in het gepuzzel tussen grote en kleine thumbnails B)

en ben nu ook benieuwd naar het linkje alwaar ze jouw fotos technisch aan het doorlichten zijn :+

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2008 15:11 ]

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:33

Barrycade

Through the...

Maar waarom zou je je exif er uit willen slopen? Zou die er juist in laten en je exif even van je echte website en contactgegevens voorzien.

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
littlejoannes schreef op maandag 10 maart 2008 @ 16:40:
Maar waarom zou je je exif er uit willen slopen? Zou die er juist in laten en je exif even van je echte website en contactgegevens voorzien.
Dat is toch juist de IPTC info? En niet zozeer EXIF. Althans, ik sloop altijd de EXIF eruit en de IPTC erin.

Maar dat is natuurlijk heel makkelijk weg te halen of aan te passen. Een watermerk is het enige wat je er echt aan kunt doen.

[ Voor 14% gewijzigd door Wortelsoep op 10-03-2008 16:58 ]

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01 12:12
Exif kun je ook wel wat commentaar in kwijt.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:14
We zijn nu toch wel benieuwd naar de website van de desbetreffende copycat :P

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-01 17:25
Voutloos schreef op maandag 10 maart 2008 @ 14:32:
De daarop volgende request voor notice.gif komt niet langs dezelfde regels. De daarop volgende request voor notice.gif komt niet langs dezelfde regels. De daarop volgende request voor notice.gif komt niet langs dezelfde regels. De daarop volgende request voor notice.gif komt niet langs dezelfde regels...

;)

Bescherm een specifieke map, of zet notice.gif in een map waar anti hotlinking juist uitgezet is.
of gebruik notice.png . nog net wat simpeler :+

• gratis_vodka
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-01 07:49

gratis_vodka

If you love it - shoot it!

en ik zou in ieder geval bij de betreffende fora en sites bij de admins melding doen van inbreuk op het auteursrecht. Dit is wordt in NL volgens mij als een misdrijf gezien....

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
gratis_vodka schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 09:55:
en ik zou in ieder geval bij de betreffende fora en sites bij de admins melding doen van inbreuk op het auteursrecht. Dit is wordt in NL volgens mij als een misdrijf gezien....
Mwah, een onrechtmatige daad is nog geen misdrijf :+
Maar of hotlinken onder een nieuwe verveelvoudiging valt is volgens mij niet echt bekend, maar je kunt wel aanspraak maken op een naamsvermelding.
Pagina: 1