Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Adware probleempje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb om de haverklap last van adware op mn pc.
Popup blokker doet er ook niet zo veel mee.
Heb de volgene programma's al wat speurwerk laten doen:

Mcafee Enterprise
Hitman Pro 2
Spyware Doctor
CWShredder

Allen zonder enig resultaat.
Wel wordt er wat gevonden maar kan niet zeggen dat dit nou ook echt werkt.
O.a. Zedo en gladiatus.nl geven geregeld popups, maar ook jamba achtige sites komen geregeld opzetten.

Iemand een idee hoe dit op te lossen is?
mn pc draait onder Windows XP Pro SP2.
Alvast bedankt.

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09 23:20
Probeer eens HijackThis o.i.d. heet het programma'tje, werkt zeer goed...

Heb het in het verleden vaak gebruikt om o.a. toolbars en andere hardnekkige spy en adware enzo weg te halen...

Dit progje kon ze toen allemaal weghalen waar de ander (zelfs de goede: Spybot, Hitman Pro en Ad-Aware) er niet in slaagde.

Zorg wel dat alle processen van deze spyware uitstaan (anders komen ze na een herstart weer terug) d.m.v. Start -> Uitvoeren -> msconfig intikken -> Tab-blad Opstarten en op alles uitschakelen klikken (daarna niet opnieuw starten!) maar eerst HijackThis laten draaien.

Ook zou je bij Start -> Uitvoeren -> msconfig intikken -> Tab-blad Services eens kunnen kijken waar daar allemaal aan de gang is en het één en ander uitzetten.

Suc6 ;)

[ Voor 81% gewijzigd door crack_en_hack op 10-03-2008 13:53 ]

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Verwijderd

Topicstarter
Mn services aanpassen hielp niet echt, voorheen al eens geprobeerd, vind hier op een of andere manier niets vreemds.
Hijackthis geprobeerd, maar die geeft aan dat ik niet alles moet fixen omdat dit dan mn systeemprestaties kan beinvloeden.
Vind er wel een heleboel, dus mag hopen dat hier wel degelijk de juiste oplossing bij staat, hiervoor alvast bedankt!
Ik weet niet of iemand wat aan de Hijackthis log heeft, maar bij deze dit ook geupload.
Misschien dat hier uit iets duidelijk wordt?

http://www.megaupload.com/?d=9GWDZXVD

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Even een open deur intrappen, maar formatteer, update u Windows (IE 7 !!!), en vooral dan een andere browser als IE. (non - IE engine).

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
Haha, ook een idee;)
Heb IE 7 al lopen, Firefox misschien wel een optie inderdaad, maar vond IE 7 wel prettig om mee te werken.
Welke browser is dan aan te raden? Opera of Firefox?

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Verwijderd schreef op maandag 10 maart 2008 @ 14:25:
Haha, ook een idee;)
Heb IE 7 al lopen, Firefox misschien wel een optie inderdaad, maar vond IE 7 wel prettig om mee te werken.
Dat moet ge zelf uitmaken. Firefox :P

Anyway: beschouw het niet als heilige graal, ge kunt nog steeds problemen krijgen, kijk uit op wat ge klikt, en lees voor ge klikt.

(en als er staat 'Click here', dan moet ge er zeker NIET op klikken)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Met ERD Commander kun je alle services en opstart progjes inzien en uitschkelen. Het kan zijn dat je spy / adware zich een beetje probeerd te verbergen...

Daarom staat de spyware er niet bij als je kijkt onder msconfig

Verwijderd

Topicstarter
Firefox lijkt het probleem op dit moment wel op te lossen.
Neemt niet weg dat ik die rotzooi nog op mn pc heb staan, maar zal hier de genoemde progjes wel over laten lopen en kijken of ik nog ergens uit kan vinden waar het probleem ligt.
In elk geval bedankt!!

Verwijderd

Mark247

Gebruik de nieuwste versie van HijackThis (versie 2.02)
Download de nieuwste HijackThis installer hier

Fix met HijackThis de volgende regels:

O2 - BHO: (no name) - {ADA4AB54-F034-41A4-9A68-95DF06976B68} - C:\WINDOWS\system32\gebaaxy.dll
O2 - BHO: (no name) - {F8D1000E-6DF0-4BF2-BA35-3C9877D730E0} - C:\WINDOWS\system32\ddayx.dll
O20 - Winlogon Notify: gebaaxy - C:\WINDOWS\SYSTEM32\gebaaxy.dll

Scan je systeem met Prevx CSI
(NL uitleg hier)

Verwijder de malware die Prevx CSI vindt.

Je hebt nog java 1.6.0_03 op je systeem staan. En waarschijnlijk nog veel meer verouderde software met beveiligingsrisico's.

Controleer je hele systeem met Secunia Personal Software Inspector op verouderde, onveilige software.
(NL uitleg en downloadlink hier)

• KILLorBE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-06-2024
Verwijderd schreef op maandag 10 maart 2008 @ 14:25:
Zoals Snake al zei: Zelf kiezen....FF ;)
Serieus: Probeer ze allebei.
Ik ben zeer tevreden over FF, maar er zijn ook wat nadelen: FF kan behoorlijk wat geheugen vreten...450MB+ bij mij op het ogenblik, maar ik heb aardig wat open staan (26 raampjes + de nodige tabbladen) en de PC staat bijna 5 dagen aan, maar ik heb erger gehad.
Ook kunnen de 'Blokkeer' knoppen een beetje in de weg zitten als je Adblock Plus gebruikt (ABP).
Maar er zijn zoveel dingen die het zeker de moeite waard maken dat ik er niet aan begin...OK 1 van de meest bruikbare plug-ins/Add-ons (IMO) is Session Manager.

En zoals Snake zei: Verstandig surfen scheelt je 99+% van de problemen/rotzooi, ik heb in 8 jaar bijna geen problemen gehad (Let wel!! De eerste 3 jaar ofzo heb ik geen firewall gebruikt en stond(en) m'n PC('s) 24/7 aan (F@H), en ik denk dat ik alle troep op handen en voeten kan tellen, de serieuze troep kan ik op 1 hand tellen).

Verwijderd

Topicstarter
Ja qua verstandig surfen zit het naar mijn inzien wel goed, heb pas sinds ik ook een virusscanner en de hele zooi erbij heb pas wat meer adware probleempjes, destijds met Vista nergens geen problemen mee gehad. Pas sinds ik het Vista zo beu was en terug ben gestapt op XP is het ergens mis gegaan, XP nog wel legitieme versie ook.
Advies van zomaar ga ik inderdaad nog uitproberen, heb nu naast mn XP ook maar weer Vista erop gezet, tot dusver nog geen problemen gehad, terwijl mn XP installatie nog geen 2 weken oud was.
Vista klapt mn snelheid wel gigantisch naar beneden qua games is het al helemaal schandalig.. moet ik maar op de koop toe nemen ben ik bang...
Het draait in elk geval weer naar behoren qua dingen die ik kan en ook echt wil doen, dus wat dat betreft lost het in elk geval iets op.
XP geniet toch wel veruit de voorkeur!

Allen sowieso super bedankt voor het advies, scheelt me een hoop eigen puzzel werk!!:D
Pagina: 1