Toon posts:

Dual layer double sided dvd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een dvd van ongeveer 17gb zou ideaal zijn om grote hoeveelheden bestanden op te gooien. Nu kan ik me voorstellen dat ze bestaan, omdat er dual layer dvd's zijn van 8,5gb en double sided dvd's van 9,4. Dan is het toch mogelijk om een dvd te produceren van 17gb? Weet iemand waar die dvd's te koop zijn?

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-02 22:42

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Koop een blue-ray brander? ;-)

Of een HD-dvd brander? Die zijn tegenwoordig een stuk goedkoper namelijk

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dat kan misschien wel maar dan krijg je een te dikke DVD die niet meer aan de specificaties voldoet. Oftewel: je DVD is niet meer in alle apparaten af te spelen.
Duallayer kan wel, doublesided ook in een aantal gevallen maar beide kan niet volgens de DVD specificatie.

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
masaman schreef op maandag 10 maart 2008 @ 13:33:Duallayer kan wel, doublesided ook in een aantal gevallen maar beide kan niet volgens de DVD specificatie.
In welke dvd-specificatie staat dat dan? Een dual-layer dual-sided schijfje is gewoon een DVD-18 wat in de dvd-specificatie terug te vinden is. In tegenstelling tot bij een cd zit de datalaag bij een dvd in het midden van het schijfje (in de dikte bekeken). Een dual-sided schijfje is dus niet dikker dan een gewoon single-sided schijfje.

Elke dvd-speler die een gewone dual-layer schijf kan afspelen (DVD-9) - allemaal dus - kan ook zulk een DVD-18 afspelen.

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:26

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

masaman schreef op maandag 10 maart 2008 @ 13:33:
Dat kan misschien wel maar dan krijg je een te dikke DVD die niet meer aan de specificaties voldoet. Oftewel: je DVD is niet meer in alle apparaten af te spelen.
Duallayer kan wel, doublesided ook in een aantal gevallen maar beide kan niet volgens de DVD specificatie.
Verbeter mij als ik het fout heb, maar volgens wikipedia kan het toch echt, en is het ook een standaard. Dat ze (bijna) niet te krijgen zijn doet daar verder niks aan af toch?

Edit, iets sneller leren typen dan mijn bovenbuurman.

Edit2: Ik kan ze echter in de Pricewatch niet vinden, heeft iemand een linkje naar een (online) shop?

[ Voor 11% gewijzigd door Sparhawk op 10-03-2008 14:02 ]

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:01

The Third Man

The Third Jellyfish

Alleen DVD-18 is zo zeldzaam voor de consumentenmarkt, en tegelijk achterhaald door BlueRay dat het mijn inziens goedkoper is om een BlueRay recorder aan te schaffen. Kan je er ook gelijk HD films op kijken ;)

Verwijderd

Topicstarter
DVD-18 bestaat in ieder geval. iemand een idee waar die te koop zijn? mag ook in buitenland zijn, als ze maar creditcard accepteren. ik weet ook wel dat vier dvd-5 schijfjes goedkoper zijn dan één dvd-18, maar het is gewoon praktisch om alles op één dvd'tje te branden.

een BlueRay-recorder zou erg handig zijn, maar nog teweinig mensen die zo'n speler in hun pc hebben zitten. daarom zoek ik naar een dvd-18.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2008 14:13 ]

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het lijkt erop dat DVD-18 inderdaad een standaard is en dat daar niet eens veel problemen bij ontstaan bij het afspelen. Ik heb voor m'n beurt gesproken lijkt het... :|

Ik sprak vanuit ervaring met DVD's waar op de achterkant een CD geplakt werd (paar jaar geleden). Hiermee ontstonden toen allerlei compatibiliteitsproblemen en ik dacht dat dat ook voor de doublesided duallayer DVD gold. Maar dat lijkt dus niet het geval te zijn.
Pagina: 1