Toon posts:

Input digital adio

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik zit met een probleem. Ik heb een digitaal mengpaneel (behringer ddx3216) met een digitaal uitgangssignaal. (digital coax) En ik wil dit signaal opslaan op mn harde schijf van mn pc. Welke kaart/kaarten heb ik hiervoor nodig? Welke software raden jullie aan? (adobe premiere 6.5 heb ik al)

Mvg
Haegendoorn

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Elke kaart met een S/PDIF ingang zou dit moeten kunnen (als het je om muziekproductie gaat, E-mu 0404, M-Audio Audiophile 2496, etc.). Voor dat soort kaarten moet je wel bij de muziekwinkel zijn, niet bij de reguliere computerboer.

Qua software kun je prima met het gratis Audacity vooruit (even Googlen), of anders Wavosaur.

Wat heb je te besteden?

[ Voor 69% gewijzigd door Yoozer op 10-03-2008 13:26 ]

teveel zooi, te weinig tijd

Verwijderd

Topicstarter
Yoozer schreef op maandag 10 maart 2008 @ 13:24:
Elke kaart met een S/PDIF ingang zou dit moeten kunnen (als het je om muziekproductie gaat, E-mu 0404, M-Audio Audiophile 2496, etc.). Voor dat soort kaarten moet je wel bij de muziekwinkel zijn, niet bij de reguliere computerboer.

Qua software kun je prima met het gratis Audacity vooruit (even Googlen), of anders Wavosaur.

Wat heb je te besteden?
Bedankt voor de info. Het gaat vooral over de kwaliteit. Het hoeft niet een superdeluxe studio geluidje te zijn, maar wel ruisvrij en zonder al te veel kwaliteitsverlies.

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Als je iets ruisends in de Behringer duwt wordt dat keurig overgedragen, maar tenzij er over de kabel bitjes omvallen wordt 't storingsvrij overgedragen (als we even het puristengebeuren wbt jitter negeren) :). Beide bovengenoemde kaarten heb je voor een eurotje of 100.

Maar gebruik je die Behringer om je eigen muziek mee op te nemen? Want dan komt pas het echte voordeel naar boven; namelijk het met lage latency kunnen gebruiken van plug-in effecten.

[ Voor 24% gewijzigd door Yoozer op 10-03-2008 13:44 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak, vragen over Audio & Hifi (waar dit duidelijk onder valt) horen in dat subforum.

Overigens vraag ik me sterk af of een "wat moet ik kopen?"-topic zonder duidelijke eigen inzet waar dan ook op GoT open blijft, maar die afweging laat ik aan m'n AUD collega's over :z

Oslik blyat! Oslik!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:13

voodooless

Sound is no voodoo!

De vraag is natuurlijk wat je wil? 'T ding heeft natuurlijk al SPDIF output, dus iedere kaart met SPDIF input voldoet hier om ermee te kunnen opnemen. Wil je echter meerdere kanalen opnemen kun je er een ADAT interface bij komen. Als je dan een ADAT PC kaart hebt kun je 8 kanalen opnemen en afspelen vanaf je PC...

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt alvast voor alle reacties, al kan ik niet alles helemaal volgen

Ik heb 2 uurtjes zitten klooien, en ben er achter gekomen dat het aan mn pc ligt. Ik heb bij dixons (geen zaak, weet ik wel) een geluidskaart met s/pdif input kunnen vinden voor 30 euries. :)

Heb nu thuis een dvd speler gevonden met een digital coaxial output. Als ik de dvd afspeel, krijg ik geluid door mn headphone, maar ik weet niet hoe ik deze live streaming kan capturen in een programma en er uiteindelijk een audio cd van moet maken. Enige suggesties?

Ik heb al het wavosaur progje, maar krijg het signaal er niet in (in ieder geval niet grafisch)

Mvg

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 13:33:maar ik weet niet hoe ik deze live streaming kan capturen in een programma en er uiteindelijk een audio cd van moet maken. Enige suggesties?
Kwestie van de juiste input in de opname mixer aanzetten meestal.

Verwijderd

Topicstarter
even wat getalletjes,

de dvd speler 'exporteert' (is dat de audio DAC property?) 24 bits/ 96 KHz

Welke channel moet ik gebruiken in de instellingen bij het instellen van een new file?
grtz & thanks

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 13:33:
Ik heb bij dixons (geen zaak, weet ik wel) een geluidskaart met s/pdif input kunnen vinden voor 30 euries. :)
Het zou misschien wel een beetje helpen als je zou vertellen welke ;).
Heb nu thuis een dvd speler gevonden met een digital coaxial output. Als ik de dvd afspeel, krijg ik geluid door mn headphone, maar ik weet niet hoe ik deze live streaming kan capturen in een programma en er uiteindelijk een audio cd van moet maken. Enige suggesties?
Als je de kaart erin hebt gedaan gebeurt er niks, tenzij je die in Windows selecteert als default audio device. Wavosaur en Audacity hebben hier ook een lijst instellingen voor - want als die nog gewoon als bron je on-board kaartje gebruiken wordt er natuurlijk niks opgenomen.

Bitrate en samplefrequentie (24b en 96k respectievelijk) moeten ook ingesteld worden als je een nieuwe file maakt; een andere optie is dat de instellingen daarvoor ook weer in een opties-menu zitten.

Verwijderd

Topicstarter
Even opnieuw, ik heb een digital coax output van een dvd-speler en ik wil dit opslaan op mn pc (de live audio streaming). Ik heb een soundcard van trust (5.1 surround sound card)

Ik kan hiermee het digitaal signaal ontvangen (via de s/pdif input). Wat me nu al gelukt is om het digitaal inkomend geluid af te spelen via de analoge uitgang. Maar helaas kan ik het niet opslaan wat ik binnen krijg.

Enige suggesties?

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Volgens mij zijn die toch al gedaan :? Wat snap je niet? Kwestie van juiste opnamekanaal selecteren in de mixer en je proggie instellen om in de juiste sample- en bitrate op te nemen.

Kun je de SPDIF input in de mixer niet vinden mischien? Doe eens een screenshot :)

Verwijderd

Topicstarter
khad mn reactie op hetzelfde moment gepost.

Ik kan alleen maar de optie kiezen c-media wave device (deze moet ik hebben) of realtek ac'97 audio (onboard sound card). Maar niet de inkomende poort. sample en bitrate kan ik instellen, maar het lukt nog steeds niet

[quote]Kun je de SPDIF input in de mixer niet vinden mischien?[\quote]
http://alexander-riemens.magix.net/ onder hobby

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 22:20:
[quote]Kun je de SPDIF input in de mixer niet vinden mischien?[\quote]
http://alexander-riemens.magix.net/ onder hobby
Dat is niet je mixer, enkel de selectie van het audio device. Check eens je windows mixer.

Verwijderd

Topicstarter
dit dan?

http://img265.imageshack.us/my.php?image=screenshot3pd4.jpg

Ik heb geen s/pdif input of output beschikbaar. Betekent dit dat ik de 5.1 surround sound card van trust opnieuw moet installeren?

In de handleiding spreken ze over audio rack, dat zou op de cd moeten staan, maar dat staat er niet.

Verwijderd

Topicstarter
Nu heb ik es gekeken bij de realtek sound card (onboard) en daar heb ik wel een s/pdif optie, maar die is grijs....

Verwijderd

Topicstarter
Eureka,

Na 36 reinstalls van mn geluidskaart, 25 herlezingen van the manual,
Heb ik de optie analoog uit uitgezet, en nu registreert die het normaal.

Thanks anyway voor alle gedane moeite,
Pagina: 1