Ik heb een probleem met mijn RAID opstelling mijn oude moederbord is kapot en ik heb er dus een nieuwe ingebouwd de oude maakte gebruikt van nForce Chipset en het nieuwe moederbord maakt gebruik van 690G chipset van AMD. Ik heb 2x 320 GB schijven Samsung S-ata 2 ze stonden al in RAID op mijn oude PC en er staat veel belangrijke data op de PC maar als ik nu de RAID zeg maar na bouw met het nieuwe moederbord krijg ik in windows dat het niet toegewezen ruimte bevat. Nu wil ik graag weten of iemand misschien een oplossing heeft zodat ik mijn data kan bewaren of mijn RAID weer aan de praat krijg het gaat om een RAID 0 opstelling dus stripe en geen mirror.
AcidBanger schreef op maandag 10 maart 2008 @ 12:51:
Ik heb 2x 320 GB ... in RAID 0 ... en er staat veel belangrijke data op.
Zorg dat je de schijven kan aansluiten op een moederbord met dzelfde raidchip. Dan alles backuppen en op je nieuwe moederbord een nieuwe raid array maken.
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell
Dat is ook het eerste waar ik aan dacht.
RAID 0 met belangrijke data erop schreeuwt om een goede backup oplossing.
Money for nothin' and your chicks for free
Ik heb nu die ouwe mobo weer gepakt en weer alles aangesloten ga nu alle data naar een 750GB S-ata 2 schijf te kopieeren hoop dat het lukt in Windows anders moet ik even een DOS tool zoeken. Thanks voor de snelle reacties
Maar je oude mobo was toch kapot??
Money for nothin' and your chicks for free
Hij werkt soms nog wel goed hij heeft problemen met opstarten soms krijg je hem gewoon voor geen mogelijkheid aan en dan 30 minuten later weer wel. Ik heb nu mijn RAID weer aan de praat ik kan hem in windows wel zien maar weer als niet toegewezen ruimte denk dat ik nu recovery moet gaan uitvoeren ff kijken wat voor programma RAID 0 kan uitlezen.
Pagina: 1