Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Apache GET VNC terminal nummer

Pagina: 1
Acties:

• djack
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-11-2024
ik heb een kleine uitdaging en mij al zot gezocht op allerhande sites maar ik vind niet echt de goede weg.

wij hebben pc waaraan een aantal VNC terminals hangen. Deze terminals werken perfect.
Wat ik nu probeer op te lossen is dat ik op een apache server kant kan zien van waar een request komt.
Op dit moment komen alle requests door met het ip van de vnc server wat nogal onhandig is.

De rede is simpel op die vnc terminals draaien kassa systemen en op via die webapplicatie kunnen we zaken regelen die we graag rechtstreeks op die kassa willen afhandelen.

Het kassa systeem zelf is een cobol applicatie die aan de hand van partities is ingesteld ..
Om het geheel doorzichtig te maken komen de partitienummers overeen met vnc schermnummers
Dus als ik op kassa X een verkoop doe via een webapplicatie wil ik nog wel de financiele afhandeling doen in de correcte kassa.
Deze webapplicatie is een portal van een externe partij... die we wel naar ons inzien kunnen laten aapassen.

Wat we nu bedacht hebben is dat via een kassa functie de webomgeving gaan uitlezen om dan zo de correcte artikelen te kunnen afrekenen. Maar dit heeft 1 nadeel dat je kassa bediende iets moet doen ...
Op zich geen probleem maar nu willen vanuit die webapplicatie ook de locale kassaprinter aansturen en dan zou ik dit willen zonder af te hangen van de menselijke handeling.
De locale printer is ook gekend via cups dus dat is ook geen echt probleem...
Wat ik dus niet vind is hoe ik kan zien op de apache webserver van welke vnc terminal het komt...

sorry als het in het verkeerde forum gezet is

Because Great minds Think alike

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik vind het een héél vreemd verhaal, en het is me totaal niet duidelijk wat je bedoelt. Het enige wat in me opkomt is dat de VNC-terminals toch wel een eigen IP-adres hebben?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• djack
de vnc terminal heeft zijn eigen ip ja maar als er vanaf die vnc terminal firefox gestart is dan zal de vncserver zijn ip doorgegeven worden ...

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Doordat alle kassa's via VNC op één terminal server werken zitten ze voor de webserver allemaal achter hetzelfde IP, zo lees ik het.

Maar ieder heeft wel zijn eigen home directory en dus eigen voorkeuren?

Dan zou je in de webapplicatie een registratie-moduletje kunnen maken die een cookie wegschrijft,
of in de gebruikersvoorkeuren van de webbrowser een startpagina plaatsen die het kassanummer doorgeeft:
code:
1
http://webapp.local/index.php?kassanr=2

Addit: Je zou ook de user agent string kunnen aanpassen in de request headers (In Firefox onder about:config).

[ Voor 10% gewijzigd door benoni op 10-03-2008 12:26 ]

• djack
Cookies is een niet beheersbaar iets ..
We hebben 350 locaties waar gemiddeld een 2 a 3 terminals staan. We hebben al zo een leuke applicatie die met cookies werkt ... en waar we zo snel mogelijk van af willen want dat werkt voor geen meter en op vlak van remote management is dat een hel
De inteligentie moet aan de server side steken wat mij betreft

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
djack schreef op maandag 10 maart 2008 @ 12:37:
De inteligentie moet aan de server side steken wat mij betreft
Ik dacht nog aan multi-homing op de netwerkkaart van de VNC terminal server, maar iets in me zegt dat dat niet lekker gaat werken of niet schaalbaar genoeg is :>

Volgens mij moet je ook wel een shell script kunnen triggeren op het moment dat iemand op de VNC inlogt (via PAM?) die het IP-nummer dat voor het inloggen gebruikt is kan tussenvoegen in de settings van de home folder, of die bijvoorbeeld meteen een browser start voor de desbetreffende gebruiker, naar de webapplicatie surft, en daarbij het IP-nummer doorgeeft.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:20

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

djack schreef op maandag 10 maart 2008 @ 12:37:
want dat werkt voor geen meter en op vlak van remote management is dat een hel
Wat zijn daarmee dan precies de problemen? Zijn cookies het probleem? Of is het de manier waarop cookies geimplementeerd zijn het probleem?

Een andere optie zou kunnen zijn om voor elke kassa de firefox settings aan te passen zodat in de header extra info meegestuurd wordt waaruit af te leiden valt om welke kassa het gaat. Deze oplossingen zijn in weze niet heel verschillend met cookies, vandaar dus dat ik me afvraag waarom (juist geimplementeerde) cookies niet voldoen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Pagina: 1