Dockingstation als doorvoer...

Pagina: 1
Acties:

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-02 16:34

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

Topicstarter
Hallo mede GOTers,

Ik zit al een tijdje met het volgende probleem: Ik heb boven op de eerste verdieping van mijn huis een kantoor met een degelijke game PC. Uiteraard gebruik ik de PC ook voor administratie en thuiswerken e.d. Beneden heb ik een plasma TV met DVI ingang. Je raad het al: ik wil beneden op mijn plasma TV kunnen gamen terwijl boven de PC draait.

Dit blijkt tot nu toe een verdraait lastig probleem te zijn want tot nu toe heb ik nog geen goede oplossing kunnen vinden behalve dan elke keer mijn PC naar beneden dragen en aldaar aansluiten. Uiteraard kan ik alle bedrading verlengen maar dit gaat geld kosten i.v.m. VGA/DVI/USB versterkers e.d.

Nu viel mijn oog op het volgende: Een dockingstation van Toshiba die geluid, beeld en USB doorlust.
http://pc.toshiba-asia.co...viewOptions.jsp?type=cat2
Mijn vraag is: gaat dit werken? Is het niet zo dat dit apparaat een videokaart onboard heeft waar ik geen nieuwe games mee kan spelen?

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ga maar vergeten dat iets op USB snel zat is om de doorvoer van beed, geluid en input te regelen. Zeker als ik lees dat het ding een highperformance videochip heeft, verwacht ik eerder dat het leuk bruikbaar is voor presentaties op een beamer, maar gamen erop is niet te doen, al is het maar dat je een extreem beperkte bandbreedte hebt op USB (480Mb/s), dat is nooit snel genoeg om die videochip van info te voorzien.

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11-2025
Dus bottleneck is: Monitorkabel

Maar hoe lang is de afstand van je televisie naar computer, rechtstreeks?
En wat is de afstand bij nette afwerking?

Over je toetsenbord/muis:
- Een bluetooth ontvanger in de computer
- Bluetoooth toetsenbord+muis

• FloydRaalte

FloydRaalte

Topicstarter
@ Terw_dan, had ik inderdaad al wel verwacht, was ook te mooi om waar te zijn :S

@ Silver7, De afstand rechtsstreeks is ongeveer 4 a 5 meter. Netjes afgewerkt zit ik net binnen de 10 meter.

Aan blauwe tandjes had ik nog niet gedacht, dat is inderdaad een goeie oplossing voor mouse&keyboard. Het geluid is wel over te brengen met spdifkabel.

• Silver7
FloydRaalte schreef op maandag 10 maart 2008 @ 12:54:
@ Terw_dan, had ik inderdaad al wel verwacht, was ook te mooi om waar te zijn :S

@ Silver7, De afstand rechtsstreeks is ongeveer 4 a 5 meter. Netjes afgewerkt zit ik net binnen de 10 meter.

Aan blauwe tandjes had ik nog niet gedacht, dat is inderdaad een goeie oplossing voor mouse&keyboard. Het geluid is wel over te brengen met spdifkabel.
Heeft je tv geen ingebouwde speakers?

Ik denk dat je al oplossing hebt: 1x hele lange monitorkabel, 1x Blauwetoetentoetsenbord en muis en evt. spdifkabel

[ Voor 10% gewijzigd door Silver7 op 10-03-2008 13:46 ]

• FloydRaalte

FloydRaalte

Topicstarter
Ik denk dat ik dat ga proberen. Rest mij 1 laatste vraag. Tot hoe lang geeft de DVI monitor kabel een goed signaal af?

Bedankt voor de reacties!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Topicstarter
Ik heb gister een test gedaan met mijn vaders plasma scherm. Helaas had dit beeldscherm geen DVI ingang dus heb ik via 3 tulpstekkers (componenten Y, Pb, Pr) een verbinding gemaakt. Qua games, films en foto's zag dit er heel goed uit. Vista zelf daarintegen was zeer lelijk en bijna onleesbaar. Komt dit nu omdat ik 3 tulpstekkers gebruikt heb en geen DVI? Of is dit nu eenmaal het resultaat op een plasma?

P.s. mijn videokaart is een Geforce 7900 GTO 512. 2x DVI en 1x S-video composiet

Ik maak dus verbinding met een ronde Compostiet-tulp verloopstuk:
Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/vb/s-vhs_stekker.jpg
En de composiet kabel heeft aan het andere uiteinde de 3 tulpsstekkers:
Afbeeldingslocatie: http://www.videofrank.nl/info/aansluiten/3xtulp.jpg

Deze gaan achter in de flatscreen. Je zou er ook een SCART verloop tussen kunnen zetten:
Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/vb/scartblok_voor.jpg

• Silver7
Over die Vista (onleesbaar/lelijk). let je wel op schermresolutie, hertz, kwaliteit-instellingen

• FloydRaalte

FloydRaalte

Topicstarter
Even wat stof van deze topic afblazen. Ik ben inmiddels al wat verder opgeschoten en hieronder zie je de opzet zoals die straks wordt opgezet. (bezich met verbouwen/verhuizen) Alle hardware heb ik al aangeschaft/reeds in bezit op de besturing na. (mouse en keyboard). Ik ben van plan om dit via bluetooth te doen en mijn oog is gevallen op de logitech mx5000. Helaas hoor ik veel narigheid over werken met een bluetooth set, helemaal omdat dit mijn 2de besturingset is. (boven op kantoor heb ik een USB keyboard/mouse) Ook moet het signaal door een betonnen plafond. Hemelsbreed staat mijn PC 3 meter hoger. Mijn vraag is dan ook, is mijn bezorgdheid gegrond? Moet ik toch naar een andere oplossing zoeken? B.v. een USB kabel van 5/10 meter met een extra USB keyboard/mouse i.p.v. bluetooth?
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v733/Floydraalte/opzet2.jpg?t=1208439622

Pagina: 1