Windows 2003 small business vpn probleem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Wij hebben een windows 2003 small business server lopen, vpn verbinding werkt prima totdat er een 2de client wil proberen in te loggen. Deze krijgt dan de volgende foutmelding:

tcp/ip cp heeft fout 736 gerapporteert. De externe computer heeft het besturingsprotocol gestopt.

De server staat achter een 3com router.

Kan iemand ons helpen??

Groeten
Johan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 22:53

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reactie, als ik het zo lees ( had ik al eerder op gezocht ) betreft dit allemaal errors als er geen verbinding kan worden gemaakt,

maar bij ons kan er wel 1 vpn client inloggen, maar krijgen we deze error zodra een tweede probeert in te loggen.

Heeft iemand nog een idee??

bedankt!!

groeten
johan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Achter wat voor modem hangt die server ? en heeft die NAT ingeschakeld ?

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is een 3com modem/router

3com officeConnect ADSL Wireless 108mbps 11g firewall router.

Het rare is dus, wanneer de client die ingelogd staat uitlogt, je wel vanaf iedere andere willekeurige locatie kan inloggen. Dus het heeft niet met de locatie te maken.

pptp 1723 is doorverwezen naar de server
rdc 3389 is doorverwezen naar de server

Bij de 3com staat nat onder tapblad 'special apps' maar daar staat niks ingevuld.
Ik kan daarinvullen:
Application name
Trigger port start
Trigger port end
Trigger protocol
Open port start
Open port End
Open protocol

Moet ik hier iets mee doen?

In ieder geval bedankt al voor de reactie ;)

groeten
johan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
Het zou best kunnen dat ie in de war raakt van meerdere malen PPTP forwarden.

3389 staat ook geforward, als je die 2 maal tegelijk gebruikt van buiten af, lukt dat wel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb werkelijk geen idee.

Maar als ik die pptp eruit haal, dan kan ik geen vpn verbinding meer maken, ook niet met die ene client die het nog wel deed.

groeten
Johan

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2008 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
3389 werkt wel.

er zijn 2 lokaal op aan het werk, en 1 vanaf buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ongeveer het zelfde probleem. ik krijg alleen geen foutmelding... beide gebruikers loggen zich bij mij wel in alleen ze zijn niet meer te pingen.... zie:

Verwijderd in "Problemen met VPN"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
iemand nog een idee??

Groeten
Johan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Vreemd dat je VPN werkt, aangezien je niet alle poorten hebt geforward. PPTP gebruikt namelijk TCP poort 1723 (die heb je doorgelust), en daarna gaat de data over IP protocol 47, GRE (geen TCP of UDP, maar een apart protocol). Die heb je niet geforward begrijp ik uit je verhaal, en toch werkt VPN voor 1 user. Misschien dat die 3com dat zelf doorheeft.

Heb je trouwens de nieuwste firmware voor je 3com router? Weet niet welk model je hebt, maar je zou eens door de release notes van eventuele nieuwere firmwares kunnen kijken, of er iets gefixed is dat iets te maken heeft met meerdere PPTP sessies.

Als laatste redmiddel: Bij sommige routers kun je een 'dmz host' aangeven, dat betekent dat je router ALLE nieuwe binnenkomende connecties doorsluist naar je server. Dat zou je eens kunnen proberen. Dan mis je wel de 'veiligheid' van NAT, en staat je server direct aan het net als het ware..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hej harstikke bedankt!!

ik ga het morgenvroeg gelijk proberen, laat het je wel even weten!!

thanks!!

groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
axis schreef op maandag 10 maart 2008 @ 21:59:
Vreemd dat je VPN werkt, aangezien je niet alle poorten hebt geforward. PPTP gebruikt namelijk TCP poort 1723 (die heb je doorgelust), en daarna gaat de data over IP protocol 47, GRE (geen TCP of UDP, maar een apart protocol). Die heb je niet geforward begrijp ik uit je verhaal, en toch werkt VPN voor 1 user. Misschien dat die 3com dat zelf doorheeft.

Heb je trouwens de nieuwste firmware voor je 3com router? Weet niet welk model je hebt, maar je zou eens door de release notes van eventuele nieuwere firmwares kunnen kijken, of er iets gefixed is dat iets te maken heeft met meerdere PPTP sessies.

Als laatste redmiddel: Bij sommige routers kun je een 'dmz host' aangeven, dat betekent dat je router ALLE nieuwe binnenkomende connecties doorsluist naar je server. Dat zou je eens kunnen proberen. Dan mis je wel de 'veiligheid' van NAT, en staat je server direct aan het net als het ware..
Een Cisco snapt het ook vanzelf :)

Ik vermoed dat die 3com meerdere keren PPTP gewoon niet snapt of niet leuk vindt.

TS zou nog kunnen proberen 2 sessies op te zetten vanaf het LAN, dan weet je het zeker.

DMZ is inderdaad een aardige optie, maar let wel op de risico's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zoals gezegt precies het zelfde probleem. het is wel opvallend dat dit probleem zich alleen op deze specifieke locatie voordoet. op iedere andere locatie werkt het wel namelijk. dus het moet inderdaad een LAN probleem.
Pagina: 1