Toon posts:

Internetverbinding loopt vast na gebruik uTorrent

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik download met uTorrent loopt na enkele tijd de gehele internetverbinding vast. Tijdens het downloaden gebruik ik wel nagenoeg de gehele breedte van de upload, dus dan is het logisch dat de rest wat trager gaat. Echter, wanneer ik uTorrent pauseer of uitschakel blijft het probleem aanwezig. De enige oplossing is dan het rebooten van het modem.

Gegevens
Modem: Siemens Gigaset SX551 WLAN dsl (verbonden via UTP)
Modem: verbinding: PPPoA
Modem: Firewall: aan
Modem: Port Forwarding: ingeschakeld: 40219
Provider: Planet
Windows XP SP2
Windows Firewall: aan: port 40219 uitgezonderd, verder geen Firewall aanwezig
Port mapping functions in uTorrent: uitgeschakeld
DHT features; ingeschakeld
Max. number of connections: 75
Max. upload: unlimited

Met Azereus had ik overigens hetzelfde probleem.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2008 10:41 ]

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Zet de firewall van je modem uit (maar laat portforwarding aan).

Dat was voor mij de oplossing van tal van verbindingsproblemen met de Experiabox van KPN (Siemens Gigaset)

[ Voor 73% gewijzigd door Haaglander op 10-03-2008 10:46 ]

• DeliciousBrown®
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-03 07:57
De NAT tabel van de Siemens modem loopt vol en die kun je handmatig leegmaken (http://192.168.2.1/status_internet.stm), of door je modem telkens uit te zetten zoals je tot nu toe gedaan hebt.

Het is vervelend om het steeds te checken, maar je kunt de waarde het beste onder de 1200 entries houden omdat anders de telefonie er ook wel eens raar van gaat doen.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Bij torrentproblemen is het verstandig om te beginnen met wat geduld, dwz het aantal gelijktijdige verbindingen een stuk lager te zetten en niet de hele bandbreedte te gebruiken. Begin eens met een kwart, en schroef het langzaam op tot het weer fout gaat.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:46

lier

MikroTik nerd

gambieter schreef op maandag 10 maart 2008 @ 11:42:
Bij torrentproblemen is het verstandig om te beginnen met wat geduld, dwz het aantal gelijktijdige verbindingen een stuk lager te zetten en niet de hele bandbreedte te gebruiken. Begin eens met een kwart, en schroef het langzaam op tot het weer fout gaat.
Bandbreedte heeft meer te maken met de throughput, zelfs bij minder verbindingen is het prima mogelijk om de totale bandbreedte te gebruiken.

@TS: Stond je antwoord niet in één van de 582 resultaten ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik zie niks staan wat mij moet overtuigen dat je probleemgeval daadwerkelijk aan Windows ligt.

Zeker als je met een modem reboot alweer door kan werken, lijkt het me dat je topic beter op z'n plaats is in Netwerken dan in Windows Clients.

Enkele reis daarnaartoe dus..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

dit probleem had ik ook, het enige wat helpt is het aantal verbindingen van uTorrent terugzetten!!
zelfde modem ed. Port forwarding heeft niet geholpen.

zie hoe ik het nu heb, hierdoor kan ik gewoon internetten na het afsluiten van uTorrent.
Afbeeldingslocatie: http://www.gioli.nl/tweakers/utorrent.jpg
Plaatje is klikbaar

je kan eventueel het aantal verbindingen iets opschroeven, mocht je een hogere bandbreedte hebben, maar met een 159 kb/s max download blijft hij hier af en toe nog mee haken!

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Pagina: 1