Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

thunderbird portable vs Thunderbird (non-portable)

Pagina: 1
Acties:

• g4wx3
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-10 08:33
Zowel voor OSX als voor windows, en waarschijnlijk ook voor linux, is er een draagbare en niet-draagbare versie van thunderbird.

Op windows heb ik altijd de draagbare versie gebruikt. Omdat ik simpelweg geen eigen vaste computer had, maar vaker wel op een andere computer mijn mails wilde binnenhalen.

Nu heb ik een macbook, en thunderbird overzetten ging reuze makkelijk. Het heeft me wel even wat zoekwerk genomen, omdat ik absoluut niks fout wilde doen,.
Je moet alles in de map xxxxx.default vervangen met de overeenkomstige map van de thunderbird portablte. Let op, hier heet die map anders, maar let er gewoon op dat je in principe de map mails en alles moet verzettten.

Na verbazing werd alles overgezet, extensies, instellingen, adressboek. Geluk da'k TB gebruik :d.

Nu echter had ik eerst TB-portable OSX willen proberen, maar vond hier geen handleiding voor op internet.

Echter was ik wel gehecht aan portabilty, (hence de reden da'k nu op een macbook werk). Waarom zou je eigenlijk de niet portable versie gebruiken? De portable heeft alle features, maar is ingesteld voor lichter gebruik, en hij centraliseert alles. Als je een mulit-user systeem hebt is dat uiteraard nadelig, maar voor de meeste personen, en zeker voor laptops, is de computer persoonlijk.

Wat is jullie gedacht?

BTW: Wat ik heel raar vind, is dat de webmail extensie niet onmiddelijk werkte. Nochtans werkte die wel heel goed op windows. Na veel uit te zoeken, heb ik als laatste toch geprobeerd de poorten van webmail te veranderen.
Toen werkte webmail alweer perfect. Toch vind ik dat nogaleigenaardig, omdat juist de firewall van leopard zo onder vuur ligt omdat hij zo lek zou zijn als een mandje. Echter is dat het enige dat stokken in de spaken kan steken, want men router en ISP blokkeerde niets, aangezien het wel op windows werkte. Men systeem-instellingen heb ik voorlopig gelaten op "accept all incoming connection", omdat ik geen flauw idee heb hoe ik poorten zou kunnen instellen voor transmision enzoverder.

http://www.softfocus.be/