Weet iemand waarom dit instabiel draait?

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rashann
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 07:20

Rashann

Zoek de hond...

Topicstarter
Hoi

Ik heb een probleempje. Ik krijg mijn systeem met geen mogelijkheid meer stabiel, en dat terwijl er qua hardware zeer weinig veranderd is. Ik had laatst problemen met Win98 die eigenlijk wel normaal zijn als je Windows er al enkele maanden op hebt staan, dus dacht ik: Ik ga m'n systeem maar weer eens formatteren. Nou, C: gebackuped, format C:, Win98 setup weer draaien. OK, dat leek allemaal goed te gaan. Na de install m'n hele waslijst aan fatsoenlijke programma's geinstalleerd, en toen moet ik rebooten. 'Fout in Explorer.exe' WTF!@#%@!, nog eens rebooten... 'Fout in Explorer.exe'. Nou, dus zat er niks op als nog een keer format c: en Win98 (niet SE) er weer opnieuw op. Dit keer ging het wel goed, ook alle software netjes erop gekregen. Toen wilde ik weer een spelletje CS gaan doen. Dat liep niet zo heel lekker, HL liep vast zodra er een connectie was. En dat iedere keer. Dus dacht ik: Nou, dan gooien we alles maar eens om: M'n Primaire HD en m'n Secondaire HD omgewisselt, schijven geherpartitioneerd (ruimte gemaakt voor Dual Boot met Win2000) en Win98 weer willen installeren. En net als Windows bijna klaar is met installeren (Updating System Settings net voor laatste restart) krijg ik een leuke BSOD: VxD error in IOS.VXD. En ik heb het gevoel dat dit niet goed is. Na een reboot kwam hij hier wel voorbij, maar nu willen verschillende setup's neit draaien (bv. de setup van 'Live!Ware' en 'Half-Life')

Zit er iets fout in m'n hardware?
* AMD Athlon 650
* Abit KA7 (met nieuwe TY Bios)
* 128Mb PC133 SDRAM
* 20,5Gb Quantum Fireball LM (Nu primair)
* 17,2GB Maxtor 5400rpm
* Asus V6600 DeLuxe met 19" CTX Monitor
* S3 Trio64 PCI met 14" Philips Monitor
* SoundBlaster Live! Value
* Promise Ultra66 met Interne ZIP100
* 10/100Mbit Realtek netwerkkaart

Het enige wat ik kan bedenken is een kappotte HD of slecht geheugen. HD lijkt me echter heel sterk, omdat ik met beide problemen heb gehad. Nou ja, hebben jullie nog een idee?

If nothing is written below, I was the last to reply...

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:49
heb je de hele schijf geformatteerd (dus niet alleen de partitie voor win98)? en heb je die 2e schijf er ff afgehaald, zodat er dus helemaal geen data op de schijf voorkomt.
ik had ook zo'n soort probleem, en nadat ik de hele schijf had leeggemaakt, en ook geen andere schijven er aan had hangen, deed alles wel weer normaal

Verwijderd

Voeding?

Wat voor voeding heb je nu?

Verwijderd

Zeker met die twee harde schijven, zo'n videokaart gaat het - als je geen 300 Watt - hebt problemen opleveren.

• Rashann

Rashann

Zoek de hond...

Topicstarter
Oh ja, ik had dus wel een 300W voeding.. :)

Ik zal eens proberen om heel m'n schijf leeg te krijgen (hmm, dat wordt VEEEL backuppen :()

• Ilan Shemes
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-01-2025
Je hoeft hem niet leeg te maken, je kan ook gewoon die partities die je niet nodig hebt tijdens de installatie hidden maken.

Verwijderd

dit komt me bekend voor.... ik heb vroeger een pentuim II 233 gehad. Als ik deze processor gebruikte dan kreeg ik precies dezelfde fout meldingen die jij nu ook krijg. ik kon er zelfs haast geen win 95 mee installeren. toen een andere PII erin gezet en probleem was weg. Heb toen die PII 233 in een ander goed werkend systeem gezet ,daar was dus niets mis mee, ik zette die PII er in en explorer had meteen een foute bewerking gedaan. toen in nog een ander systeem en weer deze problemen. Het kan dus zijn dat je processot kapot is. misschien kan je een andere ergens lenen en deze proberen.. suc6

• T.S.
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Voordat ik iets deed zou ik eerst het geheugen testen. Hier is een heel simpel proggie voor.

Verwijderd

Nah.. eerst standaardtestje, alles eruit flikkeren behalve agp videokaart, 1 harddisk (probeer quantum erin te houden eens), floppy disk, cd-rom speler, processor, moederbord ;) Ram

Zet dus die HDD's eens op de standaard IDE controllers

• Rashann

Rashann

Zoek de hond...

Topicstarter
HD's zitten al op de standaard controller. Want met die Ultra66 lukt het booten niet :(

Maar ik zal vanavond eens dat simmtester gaan proberen... eigenlijk hopende dat dat niks opleverd...

Oh, en floppy is tegenwoordig toch niet nodig?? Gebruik ik gewoon Boot-CD voor :)

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-08 12:17
De KA7 is naar mijn weten een f**k moederbord. Ik heb daar zelf niks als problemen mee.

Als je kan inruilen!!!

Is de Asus toevallig een Geforce volgens het reference design van NVidia?
Die kunnen lopen f**ken met de KX133 chipset. Dit willen de moederbord fabrikanten liever niet weten.

Houdoe

Pagina: 1