Toon posts:

IAE Claranet [ktwaalre] geen verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Via IAE, Claranet, ktwaalre heb ik een kabelinternet verbinding.
deze: Link

Deze verbinding is een jaar of 5 geleden aangevraagd en werkte prima op de toenmalige pc. Na een paar jaar een nieuwe pc gekocht en toen werkte de rechtstreekse verbinding niet meer. Ik heb nooit een router gehad. Ik heb toen het mac adres van de oude NIC naar de nieuwe gekopierd en toen werkte het weer.
Nu na een nieuwe herinstallati ben ik het MAC adres kwijt (en ook de originele NIC) en kan dus niet meer op internet. Een telefoontje naar de helpdesk maakt me niets wijzer, volgens IAE werkt het niet op die manier en zou er geen MAC adres nodig zijn. Ik werk met een verse XP pro installatie en rechtstreeks op de modem, geen router. en krijg geen verbinding. Als ik het mac adres zou invullen zou ik meteen connectie krijgen. Dat weet ik zeker. Nu kan er een monteur komen, maar ja wat moet die oplossen? er is niks met de software, die is toch vers?, en aan de kabel modem kan het volgens IAE niet liggen, want die was via afstand te bereiken.
Iemand tips, want ik heb eigenlijk geen zin om XX te betalen voor een monteur die?? gaat oplossen.