Ik heb op het moment een Toshiba Satellite a100-683. Heb deze laptop nu al bijna 2 jaar en ben er heel erg tevrede mee. Ik heb nu echter wel een groot probleem. Nadat het scherm een paar weken een enorm rode gloed over het beeldscherm had wanneer je hem aan deed (dit trok weg na ongeveer 10 seconden), heeft het scherm het nu helemaal begeven. Wanneer de laptop, of beter gezegt het scherm, aan gaat, knippert deze zo ongeveer 5 tot 10 keer heel snel zodat je een scherm ziet die enorm veel rood bevat, en daarna valt hij compleet uit. Na duidelijk te hebben gekeken lijkt het erop dat alleen de backlight het heeft begeven aangezien het beeld nog heel zwak te zien is.
Nou is mijn vraag uiteraard of iemand mij kan uitleggen wat dit nou precies kan zijn en of dit te repareren valt. De laptop is helaas al uit de garantie periode en de kosten zullen dus voor mezelf zijn. Een collega van mij denk dat het de backlight converter is en zegt dat hij deze makkelijk kan vervangen als ik er 1 weet te vinden. Ik zou graag een second oppion willen hebben en als het mogelijk is weten waar je een backlight converter kan vinden.
In het kort: HELP!
Alvast bedankt!
*edit: als ik er een ander scherm aan hang (tft schermpje) dan doet die het gewoon goed, dus het ligt niet aan de vid kaart lijkt mij.
Nou is mijn vraag uiteraard of iemand mij kan uitleggen wat dit nou precies kan zijn en of dit te repareren valt. De laptop is helaas al uit de garantie periode en de kosten zullen dus voor mezelf zijn. Een collega van mij denk dat het de backlight converter is en zegt dat hij deze makkelijk kan vervangen als ik er 1 weet te vinden. Ik zou graag een second oppion willen hebben en als het mogelijk is weten waar je een backlight converter kan vinden.
In het kort: HELP!
Alvast bedankt!
*edit: als ik er een ander scherm aan hang (tft schermpje) dan doet die het gewoon goed, dus het ligt niet aan de vid kaart lijkt mij.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2008 08:58 ]