• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-01 11:42

mindcre8r

Tradepedia

Topicstarter
Tweakers,

even uitleggen ik heb een DC die is 2003R2 Enterprise.
Deze is de repliction master van een aantal DFS namespaces.

Ik probeerde vrijdag 4 folders toe te voegen aan 1 van deze namespaces maar tijdens het processen hing DFS, ik het poces nog een uur aangkeken maar deze deed niks meer.

Ik heb toen de DFS service gestopt en proberen te starten maar geen succes.
Vervolgens heb ik de Server gereboot.
Toen ik na de reboot DFS management opende dan wil DFS manager de namespaces niet meer laten zien, het lijkt wel of DFS AD niet meer kan browsen. (ik heb getest met andere security willende apps en daar kan ik AD nog gewoon browsen ook security op folders zetten werkt nog gewoon)

Vanaf andere DFS member servers kan ik de namespace ook niet meer browsen. met een error eindigend op : DFS Configuration could not be read...

Maar nu het meest enge ik kwam vanmorgen op de zaak aan om me weer in het dfs verhaal te storten maar nu heb ik in mn eventvwr dus allemaal errors voor mn RPC service en dat AD objects niet gevonden kunnen worden. (event id: 1058,1030,12317)

Heeft DFS dit allemaal omzeep geholpen?

ik heb ondertussen ook een call aangemaakt bij Microsoft (wat een slecht HD systeem hebben die!) maar hoop toch eerder van van mijn mede tweakers te kunnen horen.

Bears and Bulls

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-01 11:42

mindcre8r

Tradepedia

Topicstarter
haha!

ok ik heb hier vrijdag een hele dag mee lopen kloten, maar een weekend rust heeft me goed gedaan!

ik heb alle ACL's opnieuw weggeschreven op de default domain policy en de default domain contoller policy

(weghalen van authenticated users en weer toevoegen)

Server Reboot.

en Tadaa DFS namespaces doen het weer!

Slotenmaker!?

Bears and Bulls

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Sorry, die liep net de deur uit naar een slecht topic toe :P

Topic waarin voldoende info staat, en ook nog eens de oplossing, sluiten we eigenlijk nooit :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters