Kan het dat na het reinigen van een laserprinter problemen met de afdrukken ontstaan? Twee printers zijn met een stofzuiger (oppervlakkig) schoongemaakt, en daarna met een soort schuiertje (Swifferdoekje op een stok, een soort plumeau) nog afgestoft.
1. Het gaat over een Laserjet 1320TN - hierbij is het probleem dat afdrukken op normaal papier prima gaan, maar op dik papier vallen de letters er af - letterlijk
- en zijn er heel makkelijk af te vegen. Ik heb het volgende al gedaan:
- Instellen papiersoort
- Herstellen factory settings
- Installeren nieuwste drivers
(Dit alles hielp niet)
2. De andere printer is een Color Laserjet 2600, hierbij drukken zwart gedrukte gedeelten door op dezelfde pagina, er ontstaat dus van zwarte stukken (alleen de kleur zwart dus!) in een document en een soort schaduw, enkele centimeters er onder en daarna nog een paar keer (steeds vager). Ghosting wordt het wel genoemd. Hier heb ik ook al gedaan:
- Instellen kleur op handmatig, en kleurprofiel Levendig
Dit helpt gedeeltelijk, maar er blijft nog iets van het probleem over. Ik heb al in dit document gekeken:
http://h20000.www2.hp.com...46153&prodTypeId=18972#A9
24.7 mm (0.97 inch) Developer sleeve (Print Cartridge)
26.7 mm (1.05 inches) Charge roller (Print Cartridge)
32.9 mm (1.3 inches) RS roller
37.7 mm (1.48 inches) Transfer roller (ETB)
54.5 mm (2.15 inches) ETB rollers (ETB)
56.6 mm (2.22 inches) Fuser sleeve (Fusing Assembly)
62.8 mm (2.47 inches) Pressure roller (Fusing Assembly)
75.4 mm (2.97 inches) OPC (Print Cartridge)
Het lijkt de Fuser sleeve te zijn, maar hoe ik daar iets aan kan doen weet ik niet.
1. Het gaat over een Laserjet 1320TN - hierbij is het probleem dat afdrukken op normaal papier prima gaan, maar op dik papier vallen de letters er af - letterlijk
- Instellen papiersoort
- Installeren nieuwste drivers
(Dit alles hielp niet)
2. De andere printer is een Color Laserjet 2600, hierbij drukken zwart gedrukte gedeelten door op dezelfde pagina, er ontstaat dus van zwarte stukken (alleen de kleur zwart dus!) in een document en een soort schaduw, enkele centimeters er onder en daarna nog een paar keer (steeds vager). Ghosting wordt het wel genoemd. Hier heb ik ook al gedaan:
- Instellen kleur op handmatig, en kleurprofiel Levendig
Dit helpt gedeeltelijk, maar er blijft nog iets van het probleem over. Ik heb al in dit document gekeken:
http://h20000.www2.hp.com...46153&prodTypeId=18972#A9
24.7 mm (0.97 inch) Developer sleeve (Print Cartridge)
26.7 mm (1.05 inches) Charge roller (Print Cartridge)
32.9 mm (1.3 inches) RS roller
37.7 mm (1.48 inches) Transfer roller (ETB)
54.5 mm (2.15 inches) ETB rollers (ETB)
56.6 mm (2.22 inches) Fuser sleeve (Fusing Assembly)
62.8 mm (2.47 inches) Pressure roller (Fusing Assembly)
75.4 mm (2.97 inches) OPC (Print Cartridge)
Het lijkt de Fuser sleeve te zijn, maar hoe ik daar iets aan kan doen weet ik niet.
[ Voor 15% gewijzigd door pinockio op 14-03-2008 16:47 ]
Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.