Oeps - RAID & P5E

Pagina: 1
Acties:
  • 344 views

• E.Greidanus
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-11-2017
Lees toevallig net dat wanneer je RAID bij een Asus P5E bord gebruikt de schijven er buiten moeten hangen (of begrijp ik dit hopenlijk verkeerd?).

Er komen 4 X samsung F1 750 GB in.

Wanneer de schijven buiten boord moeten hangen, wat zou dan een goed alternatief zijn? De Promise FastTrak TX4310? Is deze sneller als de standaard JMicron controller?

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

waarom moet een schijf 'buiten' hangen?
wat is dat uberhaupt?
staat er niet iets over raid (al dan niet software based) in je manual?

• E.Greidanus
ja, ik bedoel daarmee dat de schijven buiten de kast gehangen moeten worden. heb de PC nog niet (komt aankomende week) dus manual kan ik nog niet inkijken.

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
E.Greidanus schreef op zondag 09 maart 2008 @ 23:52:
ja, ik bedoel daarmee dat de schijven buiten de kast gehangen moeten worden. heb de PC nog niet (komt aankomende week) dus manual kan ik nog niet inkijken.
Waar lees je dat dan? Ik denk dat je het verkeerd begrijpt.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Boudewijn schreef op zondag 09 maart 2008 @ 23:50:
waarom moet een schijf 'buiten' hangen?
wat is dat uberhaupt?
Was dat niet omdat die RAIDconfig nogal belachelijk was gemaakt. Op 1 interne poort en 1 eS-ATA poort.

Ik denk eerlijk gezegd dat er weinig verschil zit tussen de TX4310 en de JMicron, beide zijn softwareraid controllers, dus de cpu doet eigenlijk alle werk en ze hangen beide aan de PCIbus, wat het geheel ook niet echt een goede snelheid geeft.
E.Greidanus schreef op zondag 09 maart 2008 @ 23:52:
De manual is toch ook gewoon online te vinden?

[ Voor 23% gewijzigd door TERW_DAN op 09-03-2008 23:54 ]

• E.Greidanus
Zal idd eerst even het manual doorlezen voor ik ga blaten en zoals vaak het topic dan wordt gesloten >:)

[ Voor 3% gewijzigd door E.Greidanus op 10-03-2008 00:03 ]

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Ik heb ook een P5K bordje (Premium wifi/ap) dacht ik :p

Anyway, er zit een Intel Raid controller functie op... die je moet gebruiken... en een jmicron (?) raid controller. Deze jmicron, heeft 1poort op het moederbord en de andere zit, inderdaad aan de achterkant bij de andere aansluitingen (bij je onboard lan, onboard sound, muis, usb etc).

Ik ben aardig aan het prutsen geweest... maar ik heb mijn raid nu draaien :) Iedergeval, hoef ik volgende keer niet meer zo'n bordje want ik werd er echt niet vrolijk van.

Edit: In de bios je jmicron disablen. Drivers voor je disk downloaden of die van de cd op diskette zetten want die heb je nodig. In IDE mode werkte het wel.. maar dat wilde ik niet ;) en nu werkt RAID. Suc7 ermee, lukt het niet... stuur nog even een DM dan. (of open een topic :) !)

[ Voor 21% gewijzigd door Dutchie! op 10-03-2008 00:19 ]

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Terw_Dan schreef op zondag 09 maart 2008 @ 23:53:
Was dat niet omdat die RAIDconfig nogal belachelijk was gemaakt. Op 1 interne poort en 1 eS-ATA poort.
[mierenneuk]
eSata kun je ook prima in je kast kwijt ;).
[/mierenneuk]

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
E.Greidanus schreef op maandag 10 maart 2008 @ 00:03:
Zal idd eerst even het manual doorlezen voor ik ga blaten en zoals vaak het topic dan wordt gesloten >:)
Als je daar dan in het vervolg mee begint...
Probeer in het vervolg net even wat meer onderzoek te doen en als je er niet uitkomt ook een goed topic te starten. Je topicstart is namelijk ook vrij wazig, zonder nodige gegevens etc.
En reviews van raid-controllers zijn genoeg te vinden.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.