Productspecificaties: hoe omgaan met te weinig opties?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:50

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Topicstarter
Heb net het product 'Asus EEE PC Surf 4G' toegevoegd aan de pricewatch, omdat Komplett.nl steeds hun prijzen bij de verkeerde EEE PC zet (namelijk de non-surf versie die wel al in de PW staat).

Waar ik mee zit: het verschil tussen de surf en niet surf versie, is dat de laatste een webcam heeft en een grotere accu. Echter, bij het invullen van de specificaties is daar nergens een onderdeel voor. Hoe moet je daarmee omgaan? Gewoon alles in het kleine vakje 'Bijzonderheden' dumpen? Als je nu naar de specs kijkt zijn de apparaten identiek, wat in de praktijk dus niet klopt.

Voor veel laptops is de grootte van de accu en het wel/niet hebben van een webcam relevant, dus kunnen die vakjes dan niet beter standaard worden toegevoegd?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Tevens vind ik het maar raar dat Komplett nog in de PW staat bij de 4G versie...
Ten eerste bieden ze alleen UK versies aan en ten tweede zijn ze niet eens leverbaar :/
Dat zie ik niet echt als een Nederlands model en hoort wat mij betreft niet in de PW thuis :)

[ Voor 30% gewijzigd door CLB op 09-03-2008 23:42 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-09 21:18

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Zoals je hier kunt zien staat de Asus Eee PC 4G Surf er al enige tijd in. :)

Helaas is Asus dusdanig onduidelijk met betrekking tot hun vendorcode's en EANs dat niemand deze producten goed kan koppelen. ;( Er zullen hier en daar fouten gemaakt worden bij het koppelen, zowel door de shop als door Tweakers.net.

Webcam is een bijzonderheid in nemen we niet regulier op in de specificaties. Bij de productspecificaties staan de bijzonderheden vermeld.

De grote van de accu is weinig zeggend elke fabrikant berekend de voor de laptop best mogelijke uitkomst, iets dat weinig zegt over het gebruik in de praktijk.

Dat Komplett een UK model aanbied geeft geen reden om deze producten niet in de Pricewatch op te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Topicstarter
Longbeard schreef op maandag 10 maart 2008 @ 08:41:
Zoals je hier kunt zien staat de Asus Eee PC 4G Surf er al enige tijd in. :)
Ok, niet gevonden want als je op EEE zoekt krijg je alleen de 4G en 2G surf.
Helaas is Asus dusdanig onduidelijk met betrekking tot hun vendorcode's en EANs dat niemand deze producten goed kan koppelen. ;(
Volgens mij weet Komplett.nl best dat ze een 4G en 4G surf hebben, en om dan de prijs van de surf steeds bij de normale 4G te zetten lijkt me behoorlijk koppig. Helemaal omdat ik nu 2x via de meldknop heb gemeld dat de prijs niet klopt, de prijs toen is weggehaald en weer precies dezelfde verkeerde prijs is toegevoegd.
De grote van de accu is weinig zeggend elke fabrikant berekend de voor de laptop best mogelijke uitkomst, iets dat weinig zegt over het gebruik in de praktijk.
Verbeter mij als ik de plank finaal mis sla, maar de accu-capaciteit in mAh aangeven is toch redelijk standaard. Wat heeft dat met een best mogelijke uitkomst te maken?

Semi-offtopic: alle EEE pc's hebben volgens de T.net specs een gewicht van 0kg. Kan het systeem niet omgaan met getallen kleiner dan 1? En de 4G surf staat er nu 2x in: Surf 1 en Surf 2.

[ Voor 11% gewijzigd door Gizz op 10-03-2008 11:29 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Longbeard schreef op maandag 10 maart 2008 @ 08:41:
Dat Komplett een UK model aanbied geeft geen reden
om deze producten niet in de Pricewatch op te nemen.
Ahaa ok :) Vind ikzelf een beetje apart maarja...
Als ik een vriendin die mijn Eee heeft gezien link naar de PW en zij zonder het te weten 'een Eee' besteld bij Komplett krijgt ze er eentje met een voor haar 'bizar' toetsenbord... Als je wordt gelinkt naar een product in de Nederlandse PriceWatch mag je er imho wel op vertrouwen dat je gewoon een product krijgt dat aan alle Nederlandse eisen voldoet en dat je niet wordt 'opgescheept' met 'n UK'er :/ 8)7
Gizz schreef op maandag 10 maart 2008 @ 11:23:

Volgens mij weet Komplett.nl best dat ze een 4G en 4G surf hebben, en om dan de prijs van de surf steeds bij de normale 4G te zetten lijkt me behoorlijk koppig. Helemaal omdat ik nu 2x via de meldknop heb gemeld dat de prijs niet klopt, de prijs toen is weggehaald en weer precies dezelfde verkeerde prijs is toegevoegd.
Just like me en dat is moeilijk irritant

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Topicstarter
Klein schopje, want er staan nog wat vragen open en de gegevens in de PW kloppen nog steeds niet (onze vrienden van Komplett). Op de meldknop drukken bij een verkeerde prijs helpt blijkbaar niet. Geen PW-modje die het ook fijn vindt als er juiste informatie staat? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Topicstarter
Nogmaals een schopje: we zijn nu anderhalve maand verder en Komplett blijft het verkeerde product in de PW zetten (linkje en prijs van de EEE surf onder de normale EEE die een stuk duurder is). Ik heb dit zelf al 5 tot 6 keer doorgegeven via het meldknopje, maar het enthousiasme waar ik dat mee doe neemt natuurlijk een beetje af..

Valt er niks te doen tegen bedrijven die het gewoon maanden verkeerd blijven doen? Lijkt me dat jullie daar wel afspraken over hebben gemaakt met de bedrijven.

Pagina: 1