Toon posts:

Audio analyze software?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bestaat er een software waarmee ik audio files kan in-putten, die ik vervolgens kan omzetten naar een array met getallen? Wat ik dus wil doen is de woorden "AAN" en "UIT" opnemen en deze dmv MatLab en een neuro-netwerk laten analyzeren, om er vevolgens een lampje aan te hangen uiteraard. Het probleem is dat Matlab geen audio-files hapt, maar alleen strings met getallen.

Wat ik dus wil doen is een analyze van het frequency spectrum laten maken van het muziek bestandje. Iemand enig idee welke software dit aan kan?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:32

voodooless

Sound is no voodoo!

Matlab kan toch gewoon wav files lezen? Beetje google en je weet genoeg :)

[ Voor 30% gewijzigd door voodooless op 09-03-2008 21:25 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
voodooless schreef op zondag 09 maart 2008 @ 21:24:
Matlab kan toch gewoon wav files lezen? Beetje google en je weet genoeg :)
Dat zou echt ideaal zijn! Daar had ik nog niet op gezocht eigenlijk. Is het mogelijk dat matlab de analyze dan al doet?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:32

voodooless

Sound is no voodoo!

Ja, volgens mij krijg je dan gewoon een array waar je dingen mee kan doen. Is lang geleden dat ik daar iets mee gedaan heb ;)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
voodooless schreef op zondag 09 maart 2008 @ 22:01:
Ja, volgens mij krijg je dan gewoon een array waar je dingen mee kan doen. Is lang geleden dat ik daar iets mee gedaan heb ;)
Is dat een standaard command of moet je daar een aparte toolbox voor installeren? Ik vind via google alleen extra pre-written m-files, waarschijnlijk werken die ook, maar ik ben nog niet zo'n expert in het schrijven van c programmas :)

• mendel129
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:22

mendel129

Radioactivator

Bringer of heat, food and silence!

Verwijderd

Topicstarter
Het is me gelukt dmv de volgende tutorial om een wav file in matlab te krijgen:

http://homepages.udayton.edu/~hardierc/ECE203/sound.htm

Ik ben nu bezig om er een kleinere sample van te maken (zodat ik een makkelijkere work-base heb). Nu heb ik namelijk honderden array inputs, terwijl ik er eigenlijk maar 10-20 wil hebben. Ik zoek dus een manier om te samplen: op zoek naar audio sampling en matlab audio processing ben ik op verschillende sites uit gekomen (en ik heb verschillende lectures op .ptt formaat) maar ik zie door de bomen het bos niet echt.

Ik ben geen mega matlab kenner, en ook geen die-hard c progameur. Iemand die mij op het goede spoor kan zetten, ik zit nu in een pure trail en error streak :)

Verwijderd

Bij lectures in ppt formaat heb je meestal alleen de begeleidende slides, en mis je het bijbehorende praatje...
Pagina: 1